• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FörstÄr inte vad du pratar om...:D

image.jpg

Molle bara kör!

Jag ville veta mer om Seikos historia och satte mig för att lÀsa pÄ om deras uppfinningar och bravader, efter lite sökningar pÄ Seikos kinetiska ur hittade jag denna klocka med ett 7L22 kinetiskt urverk. Jag tycke klockan sÄg vÀldigt intressant ut och lyckades hitta den hos en man i Katrineholm som jag Äkte till för nÄgon helg sedan och gjorde affÀr med. Vad tycker ni?

IMG_2759.JPG

Jag behöver visare till min 6139. Är det nĂ„gon som vet var jag kan bestĂ€lla? Behöver ocksĂ„ tips pĂ„ nĂ„gon som Ă€r bra pĂ„ att skruva gamla Seikoklockor eftersom dagskivan verkar ha fastnat sĂ„ det Ă€r lördag hela veckan.

image.jpg

Hej seikonistas. Jag Àr pÄ jakt efter ett gummi till min sumo som passar med endlinks, gillar inte glappet som uppstÄr utan endlinks. Har ni nÄgra förslag pÄ band eller kan Var man kan fÄ tag pÄ endlinks ?

Ett retro rubber frÄn timefactors eller ett isofrane Àr det enda rÀtta pÄ en sumo!

Du ska INTE ha "flat version".

Kom pÄ "posten" idag

vqZLiYh.jpg

En till frÄn Molles lager, SBGS003 Ärs model 90, passar alltsÄ inte riktigt in vÀrken hÀr eller i Vintage.

NÄ lite trött var den (vÀl anvÀnt Àr nog mer korrekt), men tavla, visare och glass helt OK, och efter 45 min med Cape Cod sÄ blev det lite liv igen

TOMB5uT.jpg

//Bosse

083 ser jag nu. Den krÀsnes val! En sÄdan har jag ju haft. :) Nice!

Edit: Jaha 061. Den krÀsnes val det ocksÄ. :D

Fick hem min orangea Sumo idag och stortrivs men mĂ€rkte att urtavlan sitter lite snett. Jag har verktyg för att öppna klockan men funderar över hur tavlan sitter? Är det nĂ„got man kan fixa sjĂ€lv? TĂ€nker inte skicka tillbaka den till Japan.

Ser vÀrre ut pÄ denna bild Àn vad det Àr egentligen.

sumo_urtavla.jpg

Och en bonusbild bara för att! :D

07.jpg

Shit vad udda. LÀtt att lösa dock OM det Àr tavlan. Kolla tavelbytarguiden jag skrivit i hemslöjdsdelen.

Hur mycket mjuknar Z22-gummit med tiden? TÀnkte slÀnga pÄ mitt pÄ beatern men det kÀnns ovÀrt om det ska vara obekvÀmt under en lÀngre period..

Fick hem min orangea Sumo idag och stortrivs men mĂ€rkte att urtavlan sitter lite snett. Jag har verktyg för att öppna klockan men funderar över hur tavlan sitter? Är det nĂ„got man kan fixa sjĂ€lv? TĂ€nker inte skicka tillbaka den till Japan.

Ser vÀrre ut pÄ denna bild Àn vad det Àr egentligen.
snygg men att den e sne mÀrks ju inte, skit i de.
sumo_urtavla.jpg

Och en bonusbild bara för att! :D

07.jpg

Tillbaka
Topp