• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Stenholm13

Cartier
Vad tror ni Ă€r anledningen till att seiko inte direkt uppgraderar lĂ€nkarna till sina dykare (Ă€nda jag har koll pĂ„) alltid gillat seikos dykare och vill gĂ€rna ha pĂ„ lĂ€nk, men alltsĂ„ klumpigare tjocka buffliga lĂ€nkar fĂ„r man ju leta efter😂 att man inte försöker gĂ„ Ă„t lite smĂ€ckrare lite avsmalnande inte lika tunga lĂ€nkar Ă€r för mig en gĂ„ta, men jag Ă€r heller inget super seiko fanboy med koll pĂ„ allt. Om man nu ska göra jĂ€mförelse med till exempel rolex (ja vet helt annan prisklass) men en vĂ€ldigt populĂ€r look, att fler inte gör dykare med den typen av armband Ă€r för mig en gĂ„ta, ja menar Ă€ven deep sea vilket Ă€r en stor klocka har en relativt smĂ€cker lĂ€nk.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Har inga instrument för att mÀta tidshÄllningen pÄ ett vettigt sÀtt. Jag mÀrker ingen skillnad. Klockan Àr fortfarande vÀldigt ny - ser ut som att den gÄr +8sec/24h - jag har inte haft bekymmer med tidshÄllningen pÄ nÄgon av mina tidigare SPB - de har gÄtt frÄn +4sec/24h till +12sec/24h
DÄ har du haft tur. Jag har en 147 som varit svajjig frÄn början. Verkar vara mer regel Àn undantag med opÄlitlig tidshÄllning pÄ 6r35. Funderar pÄ att byta 147an mot en 455 men Àr det fortfarande ett lotteri med nya urverket sÄ Àr det tveksamt.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Gs lördag
1000040547.jpg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
DÄ har du haft tur. Jag har en 147 som varit svajjig frÄn början. Verkar vara mer regel Àn undantag med opÄlitlig tidshÄllning pÄ 6r35. Funderar pÄ att byta 147an mot en 455 men Àr det fortfarande ett lotteri med nya urverket sÄ Àr det tveksamt.

Ja jag har förstÄtt det dÄ det Àr sÄ mÄnga som haft bekymmer.

Jag tĂ€nker sĂ„ lĂ€nge toleransen ligger frĂ„n -15sec/24h till +25sec/24 sĂ„ Ă€r det fortfarande ”lotteri” tyvĂ€rr.
 
ÖvervĂ€ger att sĂ€lja av min SKX009, men nĂ€r jag började bĂ€ra den igen för första gĂ„ngen pĂ„ ett halvĂ„r eller sĂ„ sĂ„ insĂ„g jag att den fortar sig runt en minut om dagen...

Vid googling pratas det om magnetisering eller att det bara Àr en enkel justering. Den har inte blivit servad sen jag köpte den 2016 och redan dÄ var den beggad. Iofs verkar forumen vara överens om att service av en sÄn hÀr billig klocka Àr överkurs dÄ nytt urverk Àr i storleksordningen lika mycket pengar.

Funderar lite pÄ om det Àr vÀrt att fÄ den justerad eller om jag bara ska sÀlja den lite billigare som den Àr?
NÄgon som kan tipsa om vart man prisvÀrt kan fÄ den fixad?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
ÖvervĂ€ger att sĂ€lja av min SKX009, men nĂ€r jag började bĂ€ra den igen för första gĂ„ngen pĂ„ ett halvĂ„r eller sĂ„ sĂ„ insĂ„g jag att den fortar sig runt en minut om dagen...

Vid googling pratas det om magnetisering eller att det bara Àr en enkel justering. Den har inte blivit servad sen jag köpte den 2016 och redan dÄ var den beggad. Iofs verkar forumen vara överens om att service av en sÄn hÀr billig klocka Àr överkurs dÄ nytt urverk Àr i storleksordningen lika mycket pengar.

Funderar lite pÄ om det Àr vÀrt att fÄ den justerad eller om jag bara ska sÀlja den lite billigare som den Àr?
NÄgon som kan tipsa om vart man prisvÀrt kan fÄ den fixad?

Den billigaste fixen Àr att sÀtta in ett NH36.


Gjorde nyligen det pÄ min 009a.
 
Den billigaste fixen Àr att sÀtta in ett NH36.


Gjorde nyligen det pÄ min 009a.
Inte dumt, men Àr det verkligen Àkta Seiko frÄn Aliexpress och de pengarna?

Jag har ju tÀnkt sÀlja av den sÄ vill gÀrna kunna sÀlja den med hedern i behÄll sen...
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Inte dumt, men Àr det verkligen Àkta Seiko frÄn Aliexpress och de pengarna?

Jag har ju tÀnkt sÀlja av den sÄ vill gÀrna kunna sÀlja den med hedern i behÄll sen...

Jupp, Àr tillverkade av Seiko. AnvÀnds av mÄnga olika mÀrken.

Kan vÀl vara vÀrt att nÀmna att det inte stÄr Seiko pÄ dem. NH36 ska vara exakt samma sak som 4R36 utan Seikologgan.
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Finn fem fel var ju alltid kul i Kalle Anka-tidningen. Facit lÀngst ner i inlÀgget. Man gjorde ett antal estetiska och funktionella Àndringar nÀr man bytte urverk frÄn 7548 till 7C43 och fullstorlek till mellan.
IMG_0557.jpeg


7548-7000, 42mm.
7C43-6010, 38mm. Kupat glas, serif inlÀgg, vitmÄlade visare, kromade timmesmarkörer, glasringen skruvas ner i boett.
 
Senast Àndrad:
Topp