• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Idag fÄr Seitonan hÀnga med.

IMG_0292.jpeg
 
Första inlÀgget hÀr, sÄ hej! Jag vill vÀldigt gÀrna ha en Seiko Turtle, tex SRPE93K1, men som inte Àr mekanisk.

Finns det nÄgon som ni kan tipsa om?
 
Tack för tips! Ja jag har sett den, sÄg Àven annons hÀr pÄ forumet. Men skulle gÀrna vilja ha en nyare, men det kanske inte finns nÄgot?
Jag Ă€r inte helt hundra pĂ„ nĂ€r Seiko slutade tillverka dem men gissningsvis Ă€r alla frĂ„n 80-talet. Men det tĂ€nker jag inte alls Ă€r en nackdel, utan snarare ger lite historia till klockan. Hittar du ett fint ex sĂ„ Ă€r de vĂ€l nĂ€stintill oförstörbara 🙂
 
Personligen tycker att Seiko har lite trist utbud av moderna quartzare. Och andra sidan tycker jag Turtle Àr en jÀkligt schysst modell, du kanske fÄr tÀnka om gÀllande automatiskt istÀllet? 4r36 urverken kan va lite svajig tidshÄllning pÄ men Àr rÀtt stabila saker ÀndÄ.
 
Senast Àndrad:
Ni som har en Seiko Presage 140 Anniversary Limited Edition (SPB223J1):

Hur upplever ni den?
Brukar ni ha den till vardags eller i vilka situationer anvÀnder ni den?
 
Är det nĂ„gon som testat eller Ă€ger en King Seiko SPB281/282? Hade varit intressant att höra lite tankar om den. Ser riktigt trevlig ut :)
 
Tillbaka
Topp