Stilig sak!
Dagens!
Och vilket skick den ser ut att vara i!
GÀrna fler bilder pÄ denna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Stilig sak!
Dagens!
Svincool!
SÄ ska det se ut Det perfekta gummibandet pÄ!!Jag och Willard var ute pÄ sjön en svÀng idag.
Efter att ha blivit buren nÄgra dagar sÄ kan kapten Willard fÄ lite upprÀttelse. I mÄndags kl. 12:00 (tre dygn sen) sÄ stÀllde jag den mot kvartsuret. Sen har jag burit den all vaken tid och efter tre dygn sÄ ligger SPB153 50 s efter referensen SBGX337. Efter 3,5 veckor stÀmmer den senare fortfarande pÄ sekunden mot telefonen. Kapten Willard har alltsÄ tappat 17 s/dygn under dessa tre dygn. AvsevÀrt bÀttre Àn de 38-40 s/dygn jag fick nÀr jag inte bar den sÄ mycket.
SLA039 lÄg och vilade sig sÄ den somnade in helt, sÄ den fick inte vara med den hÀr gÄngen.
Oj vad trĂ„kigt att höra.Ăppningsbar. Gamla MM300 med solid baksida utgĂ„r.
GulVad sÀger ni, ett vitt eller gult isofrane gummi till denna?
LÄter ju mÀrkligt om de anger pressure pins? Killgissar pÄ att ta i mer, men slÀng en nÀrbild pÄ hur det ser ut sÄ kanske vi blir klokare.Jag köpte en Uncle executive lÀnk (jubilee) till min SARB. Enligt hemsidan ska det vara pressure pins till lÀnkbitarna men jag har tryckt lite pÄ dem utan framgÄng.
Det ser ocksÄ ut som att det Àr ett skruvhuvud pÄ en sidan.
Ăr det skruvat trots allt eller ska jag ta i mer?
Och om det Àr skruvar, vilken storlek pÄ mejsel behöver jag?
Jo, en bild hade varit smart.LÄter ju mÀrkligt om de anger pressure pins? Killgissar pÄ att ta i mer, men slÀng en nÀrbild pÄ hur det ser ut sÄ kanske vi blir klokare.
VÀldigt svÄrt att ta bild pÄ sÄ smÄ detaljer men hÀr Àr ett försök.LÄter ju mÀrkligt om de anger pressure pins? Killgissar pÄ att ta i mer, men slÀng en nÀrbild pÄ hur det ser ut sÄ kanske vi blir klokare.
Hmm, onekligen svÄrt att se...VÀldigt svÄrt att ta bild pÄ sÄ smÄ detaljer men hÀr Àr ett försök.
Pilarna pÄ insidan visar riktningen som stiften ska tryckas ut. Stiften Àr tvÄdelade i ena Ànden, dÀrför kan de misstas för skruvskallar.VÀldigt svÄrt att ta bild pÄ sÄ smÄ detaljer men hÀr Àr ett försök.
Du kan testa med symaskin olja. Men ta vÀldigt lite!Hej behöver hjÀlp. Min skx009 Àr ganska seg i vridningen/ bezelen. Tog loss igÄr och rengjorde. Inte sÄ stor skillnad, ska jag olja in eller vad anser ni?
Tack. FÄr prova att ta online mer.Pilarna pÄ insidan visar riktningen som stiften ska tryckas ut. Stiften Àr tvÄdelade i ena Ànden, dÀrför kan de misstas för skruvskallar.
Precis, trycks in mot pilen, med den rundade Ànden av stiftet först och den tvÄdelade Ànden sist. Kan vara svÄrt att göra enbart för hand, krÀvs ofta lÀnkverktyg eller hammare:Tack. FÄr prova att ta online mer.
ska man dÄ trycka in dem mot pilarnas riktning efterÄt?
Jag fick iaf inte ut nÄgot stift med mitt verktyg (ett typ bandverktyg med en spets i ena Ànden) sÄ det fÄr vÀl ta och bli att inhandla nÄgot lÀmpligare.Precis, trycks in mot pilen, med den rundade Ànden av stiftet först och den tvÄdelade Ànden sist. Kan vara svÄrt att göra enbart för hand, krÀvs ofta lÀnkverktyg eller hammare:
Aha, dÄ var det inte sÄ konstigt att du inte fick ut dem. Jag har skruvstÀdsvarianten, funkar alltid fint.Jag fick iaf inte ut nÄgot stift med mitt verktyg (ett typ bandverktyg med en spets i ena Ànden) sÄ det fÄr vÀl ta och bli att inhandla nÄgot lÀmpligare.
Vilket föresprÄkras, skruvstÀdsvarienten eller hammarvarianten?
SkruvstÀdsgrejen har funkat bra för mig. KÀnns lite mer kontrollerat.Jag fick iaf inte ut nÄgot stift med mitt verktyg (ett typ bandverktyg med en spets i ena Ànden) sÄ det fÄr vÀl ta och bli att inhandla nÄgot lÀmpligare.
Vilket föresprÄkras, skruvstÀdsvarienten eller hammarvarianten?
Otroligt fin klocka! Fick du tag i originalarmbandet?Nyinkommet enda frÄn Alaska. Lite av en grail-watch för mig som vintage seiko Àlskare. Denna modell kallas för one-eye panda och har ett urverk som var det smalaste kronograf verket i vÀrlden fram tills typ 90-talet vilket Àven gör klockan vÀldigt smal med endast 11mm tjocklek med en boett pÄ 38mm!
Modellen heter 7018-7000 och om nÄgon hÀr pÄ forumet mot förmodan skulle sitta pÄ en original-lÀnk sÄ Àr jag vÀldigt intresserad!