• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

1000026083.jpg

Dagens!😍

Brorsan har en SRPC91K1 och skulle vilja ha en lÀnk till denna. NÄgon som kör lÀnk till en liknande modell? Var hittar jag dessa i sÄ fall?

Brorsan har en SRPC91K1 och skulle vilja ha en lÀnk till denna. NÄgon som kör lÀnk till en liknande modell? Var hittar jag dessa i sÄ fall?

Ja kör en lÀnk frÄn strapcode.com, bra kvalitet.
Om ja hade köpt en idag kanske jag hade tittat pÄ Uncle Seikos lÀnkar med.

Tack snÀllt. Blir nog unclestrap. FÄr se om jag hittar nÄgot.

AnvĂ€nder sjĂ€lv en lĂ€nk frĂ„n Strapcode. Är positivt överraskad vad gĂ€ller kvalitet sett till priset. Det enda jag kan anmĂ€rka pĂ„ Ă€r att spĂ€nnet Ă€r nĂ„got grov. Det gör att lĂ€nken kĂ€nns lite mindre smĂ€cker med en tunnare eller mindre klockmodell.

Fördelen Àr ju att den skyddar mot repor.
Nackdelen för mig personligen Àr att stÄlet fÄr en annan nyans som jag inte alls gillar.
Och att det inte gÄr att polera om man vÀl fÄr repor.
Vad Àr största för- och nackdelarna med diashield skulle du sÀga? (eftersom du frÄgar om det men vem som helst fÄr gÀrna svara)

Finns inga nackdelar, om man inte misshandlar klockan ordentligt och försöker polera den sedan.
Efter tio Ärs dagligt anvÀndande har de flesta klockor dragit till sig en hel del mindre repor, Àven om de anvÀnds under snÀlla former. Till och med avsevÀrt dyrare schweiziska mÀrken kan börja se trötta ut upplever jag.

Har du sett nÄgon rÀttvis bild av hur diashield Äldras och minskar det dÀr lite trötta utseendet (zaratsu-polering eller ej)?

Efter tio Ärs dagligt anvÀndande har de flesta klockor dragit till sig en hel del mindre repor, Àven om de anvÀnds under snÀlla former. Till och med avsevÀrt dyrare schweiziska mÀrken kan börja se trötta ut upplever jag.

Har du sett nÄgon rÀttvis bild av hur diashield Äldras och minskar det dÀr lite trötta utseendet (zaratsu-polering eller ej)?
Nej jag har inte sett nÄgon bild men jag tycker inte att man ska polera klockor.

Hej pÄ er!
Är pĂ„ jakt efter en dykare i nĂ„got mindre utförande och har kokat ner valet till att stĂ„ mellan Seiko SPB143 och Baltic Aquascaphe Classic. NĂ„gon som har erfarenhet av dessa klockor som kan göra mig visare?

AnvÀnder ni ibland armbandsuret som 'bedside clock' nÀr ni sover borta? Aldrig roligt att brÀnna sönder nÀthinnorna med mobilskÀrmen nÀr man vaknar pÄ natten och undrar hur lÀnge tills man mÄste gÄ upp heh
20240901_015321.jpg

Det har hÀnt bÄde hemma och borta. Dock sÄ drar jag ned mobilskÀrmens ljusstyrka till lÀgsta lÀget sÄ blÀndar den inte. Eller mÄttligt.

Tillbaka
Topp