• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dum frĂ„ga kanske men finns det nĂ„gon svensk ÅF för GS dĂ€r man kan kika pĂ„ hemsida med priser och dyl eller vart sjutton hittar man dessa klockor!? Även SARB linjen Ă€r ju intressant att bekanta sig mer med.
Klockmaster Globen, FÀltöversten OCH Hansson sÀljer GS.

Hittar du japanska listpriserna sÄ funkar det oftast men inte alltid att ta bort nÄgra nollor pÄ det japanska priset.
 
image.jpg

Köpte en sÄnhÀr precis. Lite risigare skick men har velat ha en lÀnge. Hoppas lÀnken Àr lÄng nog. Killen som sÄlde klarade inte engelskan sÄ bra. :)

RÀtt coola tycker jag. Integrerad lÀnk. Diametern Àr 39-40mm.
 
[
Köpte en sÄnhÀr precis. Lite risigare skick men har velat ha en lÀnge. Hoppas lÀnken Àr lÄng nog. Killen som sÄlde klarade inte engelskan sÄ bra. :)

RÀtt coola tycker jag. Integrerad lÀnk. Diametern Àr 39-40mm.

Svincool! Perfekt storlek med. Ref pÄ den?
 
Senaste klockinköpet i form av en Seiko snd367. Tycker klockan Àr vÀldigt skön att bÀra pÄ lÀderband men det tar nog ett tag att vÀnja sig till den nÄgot mindre storleken Àn vad man vanligen Àr van vid. :)

Grattis till ett bra köp! Mycket pang för pengen och den passar grymt bra pÄ lÀder.
Min hÀlsar...

bzI7fKL.jpg
 
Senaste klockinköpet i form av en Seiko snd367. Tycker klockan Àr vÀldigt skön att bÀra pÄ lÀderband men det tar nog ett tag att vÀnja sig till den nÄgot mindre storleken Àn vad man vanligen Àr van vid.
Grattis till ett bra köp! Mycket pang för pengen och den passar grymt bra pÄ lÀder.
Min hÀlsar...

Grymt snygga! Var har ni handlat dessa nÄgonstans?
 
Haha Àr du redan trött pÄ den?
NÀ, har ju inte ens fÄtt hem den Ànnu.
Tror den Àr cool annars hade jag ju inte köpt den.
MĂ„ste nĂ€ra min fĂ€bless för Ă€ldre billiga kvartsklockor. Är den nĂ„gorlunda fin sĂ„ ska jag nog försöka tĂ€ta den om den inte Ă€r tĂ€t.
 
NÀ, har ju inte ens fÄtt hem den Ànnu.
Tror den Àr cool annars hade jag ju inte köpt den.
MĂ„ste nĂ€ra min fĂ€bless för Ă€ldre billiga kvartsklockor. Är den nĂ„gorlunda fin sĂ„ ska jag nog försöka tĂ€ta den om den inte Ă€r tĂ€t.
HÄller med dig om att integrerade lÀnkar Àr jÀvligt coolt. Du hittar alla godbitar. Var det pÄ japan auktion eller?
 
Lite sugen pÄ min första Seiko. Bland annat kollat pÄ SUN025P1 och SUN028P1 men Àr lite osÀker pÄ kinetic(?), föredrar automatisk.. NÄgon som har erfarenhet kring nÄgon av dessa gmt's? :)
 
Funderade pÄ klocka till morgondagens tillstÀllning, ett 60 Är`s jubileum (företag inte person) och sÄ kom ljuset, bara sÄdÀr:

Q69eNzG.jpg

(SCVN001)
Jag börjar skönja en trend, KS`en, mest köpt pÄ skoj, börjar ta mer och mer vristtid.
Och sÄ tycker jubilerande företags VD om STORA klockor, sÄ bara för att,
sÄ blir denna morgondagens klocka.

//Bosse
 
Hej, jag har tittat pÄ Seiko sbcm023! Tycker den Àr riktigt snygg, Àven hÀftigt med perpetual calendar och det "unika" quartzverket. Var hittar jag den billigast pÄ nÀtet. I sverige sÀljs den ju inte :/.
 
P1010155.JPG
P1010159.JPG
Monstret 2:a gen den sk "Dracula" lÀskigt vÀrre;) .LÀnken Àr riktigt bra och rekommenderas vid köp med solida ÀndlÀnkar dock hÀr pÄ ett moddat Obris Morgan för "sommar feeling"

edit: JÀglarns,skulle varit ett svar pÄ Cryssarns men...well well,sry
precis den som jag sitter och funderar pÄ. hur Àrden? :)
 
Hej, jag har tittat pÄ Seiko sbcm023! Tycker den Àr riktigt snygg, Àven hÀftigt med perpetual calendar och det "unika" quartzverket. Var hittar jag den billigast pÄ nÀtet. I sverige sÀljs den ju inte :/.


FrÄgan Àr inte "billigast" frÄgan Àr "att" (hitta) en, SCBM023 Àr nu en raritet och inte lÀtt att hitta, sÄ jag funderar pÄ att skaffa en annan vardags beater till min fru och gömma den hon har.

//Bosse
 
Hej, jag har tittat pÄ Seiko sbcm023! Tycker den Àr riktigt snygg, Àven hÀftigt med perpetual calendar och det "unika" quartzverket. Var hittar jag den billigast pÄ nÀtet. I sverige sÀljs den ju inte :/.
LÀgg en bevakning i watchrecon -appen och hÄll andan. :) brukar kosta 4000kr och uppÄt. Den slutade sÀljas för nÄgra Är sedan.
 
Tillbaka
Topp