Den dÀr Àr sjukt fin, en riktig favorit!Ny idag
Sent from my iPhone using Tapatalk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr Àr sjukt fin, en riktig favorit!Ny idag
Hur mycket mjuknar Z22-gummit med tiden? TÀnkte slÀnga pÄ mitt pÄ beatern men det kÀnns ovÀrt om det ska vara obekvÀmt under en lÀngre period..
Bara koka sÄ blir det iaf lite bÀtte eller köp ett flat vent
Tror snarare det Àr chapter ringen som sitter snett. Tavlan sitter ju fast i urverket och datumet ser centrerat ut. Det Àr ju sjÀlvklart möjligt att hela urverket sitter lite snett, men det troliga Àr att det Àr chapter ringen. Be en oberoende urmakare kolla pÄ den. Det löser de ju enkelt för nÄgra 100-lappar. Jag hade stört ihjÀl mig pÄ det.
Edit: har du en öppnare, sÄ kan du testa ta av baklocket och ta ur kronan och plocka ur och sÀtta i urverket igen. Det finns ju en möjlighet att hela urverket sitter snett som sagt, men jag tror snarare det Àr chapter ringen och till det behövs glaspress.
Urtavlan sitter ju som sagt fast pÄ urverket, sÄ datumet kan inte bli snett av den anledningen. Med andra ord Àr den hela urverket eller chapter ringen som sitter snett. Urverken sitter rÀtt tight, sÄ dÀrmed chansar jag pÄ chapter ringen, vilket jag sett sitta snett pÄ andra exemplar.Jag tycker datumet sitter i överkant och chapter ringen verkar ok mot bezel kl 11, 12, 1. Men bilder kan ju spela ett spratt.
SÀker pÄ att det inte Àr chapterringen som inte sitter rÀtt?KÀnns som att den "bara" behöver roteras en aning till vÀnster.
Tavlan sitter inte fast i den orangea innerringen vÀl?
SÀker pÄ att det inte Àr chapterringen som inte sitter rÀtt?
Men bezeln kan ju vara snedstÀlld ocksÄ...Datumet ligger mot överkant i gluggen och chapter ringen ligger helt ok med bezel.
Men bezeln kan ju vara snedstÀlld ocksÄ...
Datumet Àr INTE sÄ ocentrerat som chapter ringen Àr. Alla datum sitter inte EXAKT centrerade i rutan. Enbart urtavlan kan som sagt omöjligt sitta snett.
Skulle hellre ta den till KlockmÀster Globen.Jag stÀllde in bezelen mot sjÀlva klockhuset.
Ett alternativ Àr vÀl dÄ att dom limmat pÄ alla grejer snett pÄ tavlan?
Vad ska jag prova göra? Eller Àr det bÀst att det ner den till Nymans och lÄta dom titta pÄ den?
Datumet Àr INTE sÄ ocentrerat som chapter ringen Àr. Alla datum sitter inte EXAKT centrerade i rutan. Enbart urtavlan kan som sagt omöjligt sitta snett.
Kan det vara en kombination av olika saker, jag bad Photoshop rÀta upp bilden och lÀgga in stödlinjer. NÄgot Àr crooked men vad!?
Bezel verkar ju sitta i linje med datumfönster i alla fall.
Hade du lagt linjer mellan bandhornen ocksÄ sÄ hade jag kanske kunnat svara. Tror fortfarande pÄ en kombination av ett klick off pÄ vridringen och vriden chapter ring. Bor farbror i GBG sÄ kan jag kika pÄ den. Tror inte Nymans kommer röra den eftersom de inte sÀljer Seiko.Kan det vara en kombination av olika saker, jag bad Photoshop rÀta upp bilden och lÀgga in stödlinjer. NÄgot Àr crooked men vad!?
Hade du lagt linjer mellan bandhornen ocksÄ sÄ hade jag kanske kunnat svara. Tror fortfarande pÄ en kombination av ett klick off pÄ vridringen och vriden chapter ring. Bor farbror i GBG sÄ kan jag kika pÄ den. Tror inte Nymans kommer röra den eftersom de inte sÀljer Seiko.
Men SOM SAGT: Testa plocka ur urverket och sÀtt i det igen.
Edit: eller lÀgg linjer utifrÄn tavlan och bandhornen sÄ kanske man kan se bÀttre.
Hade du lagt linjer mellan bandhornen ocksÄ sÄ hade jag kanske kunnat svara. Tror fortfarande pÄ en kombination av ett klick off pÄ vridringen och vriden chapter ring. Bor farbror i GBG sÄ kan jag kika pÄ den. Tror inte Nymans kommer röra den eftersom de inte sÀljer Seiko.
Men SOM SAGT: Testa plocka ur urverket och sÀtt i det igen.
Edit: eller lÀgg linjer utifrÄn tavlan och bandhornen sÄ kanske man kan se bÀttre.
en fundering,
som jag kan se ligger klockan inte i plan med bildplanet, 12 + 3 Àr lÀngre fram Àn 6 och 9 , odssen att fÄ rÀtta vikler i ett "wrist shot" Àr ungefÀr 0,0 och dÀrmed gÄr det inte att se om, och vad som Àr snett.
//Bosse
StÀmmer bra det
Sbgx 083
Klassik! Bra köp.Just! 061 Àr det.
Jag impulsköpte den pÄ lunchen och hann inte fÄ ordning pÄ referenserna .
RÀtt stor skillnad pÄ 061 och 083, men okej.
061:
083: