• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

JaTack
Undvik att köpa tavlor pÄ ebay. Kolla 10watches.com De brukar ha originaltavlor inne.

GS Àr GS oavsett Älder, men med vintage gÀller det ju att ha koll sÄ man inte köper nÄgot tokpolerat exemplar.

Tack, jag ska kolla lite pÄ olika tavlor. Har anvÀnt klockan idag, riktigt skön kÀnsla i den. Seiko vÀxer pÄ mig för var dag!

GÄrdagens GS och Dagens, olika, men pÄ nÄgot vis vÀldigt lika
PPVnK32.jpg
7fmMJy4.jpg

Fortsatt trevlig söndag

//Bosse

Inkommen idag frÄn fjÀrran öster, ingen expert men enligt uppgift originaltavla och visare (lÀnk med, sladdrig sjuk bekvÀm sak) med ny krona och AM-bezel som ska blekas. Verkar fungera bra med :)

Helt okej klocka för sin lilla peng!
image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    128.9 KB · Visningar: 104
Hejsan seikonistas! Köpte nyligen ett monster eftersom jag "behövde" en dykare med massor av lume. Jag har nu insett att man fĂ„r vĂ€ldigt mycket klocka för en liten peng sĂ„ har jag fortsatt seikosurfandet. Har varit inne pĂ„ en skx007 men jag hela tiden sneglat pĂ„ gs sortimentet (SBGX061, men vill inte lĂ€gga den pengen). Hittade SARB033, ser riktigt trevlig ut! Är det en "poor mans" GS? NĂ„gon som har nĂ„got att sĂ€ga om den? Gott som ont!

Sent from my iPad using Tapatalk

Hejsan seikonistas! Köpte nyligen ett monster eftersom jag "behövde" en dykare med massor av lume. Jag har nu insett att man fĂ„r vĂ€ldigt mycket klocka för en liten peng sĂ„ har jag fortsatt seikosurfandet. Har varit inne pĂ„ en skx007 men jag hela tiden sneglat pĂ„ gs sortimentet (SBGX061, men vill inte lĂ€gga den pengen). Hittade SARB033, ser riktigt trevlig ut! Är det en "poor mans" GS? NĂ„gon som har nĂ„got att sĂ€ga om den? Gott som ont!

Du lÀr bli nöjd, sarb ger mkt peng för pengen :)

Molle lÀr kunna ge dig ett bra svar hÀr dÄ han Àgt det mesta.

Jag har sjÀlv varit nÀra och klicka hem en SARB, men det har Ànnu inte hÀnt dÄ pengarna kommer gÄ till ett annat projekt men dom Àr vÀldigt fina. Jag tycker det Àr för sÀllan en SARB dyker upp till försÀljning hÀr och gör den det sÄ sÀljs den snabbt. Annars Àr SKX007/009 en obligatorisk klocka att Àga om du ska hÀnga pÄ Klocksnack ;)

Molle lÀr kunna ge dig ett bra svar hÀr dÄ han Àgt det mesta.

Jag har sjÀlv varit nÀra och klicka hem en SARB, men det har Ànnu inte hÀnt dÄ pengarna kommer gÄ till ett annat projekt men dom Àr vÀldigt fina. Jag tycker det Àr för sÀllan en SARB dyker upp till försÀljning hÀr och gör den det sÄ sÀljs den snabbt. Annars Àr SKX007/009 en obligatorisk klocka att Àga om du ska hÀnga pÄ Klocksnack ;)
Kollade lite snabbt och som du sÀger Àr det inte mÄnga som sÄlts hÀr pÄ KS. Blev dÄ lite nyfiken om folk hÄller kvar vid dem eller om de inte Àr sÄ populÀra. SARB033 fÄr man ju för 2600:- sÄ det fÄr bli en ny. Eller en SKX007 m jubilee, kompletterad m superoyster ;)

Kollade lite snabbt och som du sÀger Àr det inte mÄnga som sÄlts hÀr pÄ KS. Blev dÄ lite nyfiken om folk hÄller kvar vid dem eller om de inte Àr sÄ populÀra. SARB033 fÄr man ju för 2600:- sÄ det fÄr bli en ny. Eller en SKX007 m jubilee, kompletterad m superoyster ;)

Jag har en SARB033, grym klocka. Skulle lÀtt ta den före SKX007, som jag ocksÄ har Àgt och som Àven den Àr en suverÀn klocka.
Dock helt olika klockor.

Jag har haft en SARB033 och den Àr riktigt trevlig! Bra lÀnk ocksÄ. Den bÀr större Àn SNGX061. Bytte visare pÄ den för att fÄ mer GS-stuk. SÄhÀr blev det:
null-23.jpg

SÄlde den strax dÀrefter och köpte en SBGX061. Jag har ett visarsett liggandes med blÄ sekundvisare om du blir sugen pÄ att byta visare.

Jag har haft en SARB033 och den Àr riktigt trevlig! Bra lÀnk ocksÄ. Den bÀr större Àn SNGX061. Bytte visare pÄ den för att fÄ mer GS-stuk. SÄhÀr blev det:
null-23.jpg

SÄlde den strax dÀrefter och köpte en SBGX061. Jag har ett visarsett liggandes med blÄ sekundvisare om du blir sugen pÄ att byta visare.
Ser ju riktigt snyggt ut. Klockan Àr riktigt clean och snygg. Tack för input. PMar dig om det blir en sÄn, vilket det starkt lutar Ät.

Skickat frÄn min Nexus 5 via Tapatalk

Tillbaka
Topp