• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mycket bra! Kan man fÄ ett utlÄtande om dykarn?
Första intryck:

Gillar verkligen boettens skarpa linjer och fasningar. PĂ„minner mig om Grand Seiko.
Lyspastan Àr helgrym, precis som vanligt med Seikodykare.
VÀldigt skön och lÀtt att bÀra pga att den Àr gjord av titan.

LÀnken Àr lite skramlig, hjÀlper vÀl inte direkt att den Àr i titan. SpÀnnet Àr ett enkelt SeikospÀnne, den kÀnns inte speciellt gedigen. Vilket Àr lite trÄkigt.
Dock sÄ Àr lÀnken skön nÀr klockan vÀl sitter pÄ handleden.

Senast Àndrad:
Har en kÀnsla av att denna (7548) inte kommer att göra bort sig pÄ ett Super Oyster som Àr bestÀllt.
image.jpg
Men först skall den fÄ vandra en vecka i Dolomiterna.
Kan du visa lite fler bilder pÄ den dÀr?

Köpte mig en orange monster igĂ„r, men kommer inte riktigt överens med spĂ€nnet pĂ„ lĂ€nken. Är det nĂ„gon som rĂ„kar ha ett Seiko-gummi i 20mm passande monster att sĂ€lja mig? :)

Köpte mig en orange monster igĂ„r, men kommer inte riktigt överens med spĂ€nnet pĂ„ lĂ€nken. Är det nĂ„gon som rĂ„kar ha ett Seiko-gummi i 20mm passande monster att sĂ€lja mig? :)
Jag har ett till SBDX, det torde vara 20mm om du Àr intresserad. Annars ligger det vÀll ett pÄ K&S? :)

Jag har ett till SBDX, det torde vara 20mm om du Àr intresserad. Annars ligger det vÀll ett pÄ K&S? :)
Det som ligger pÄ K&S Àr med guldfÀrgade detaljer, och det passar nog inte riktigt monstern. Dessutom hade jag tÀnkt mig nÄgot billigare Àn SBDX-strap, gissar att du vill ha en röding eller sÄ för det? :) NÄgon mÄste ju sitta och trycka pÄ ett monster-strap, eller annat 20mm gummi som passar fint? :)

Det som ligger pÄ K&S Àr med guldfÀrgade detaljer, och det passar nog inte riktigt monstern. Dessutom hade jag tÀnkt mig nÄgot billigare Àn SBDX-strap, gissar att du vill ha en röding eller sÄ för det? :) NÄgon mÄste ju sitta och trycka pÄ ett monster-strap, eller annat 20mm gummi som passar fint? :)
Nja nÄgon hundralapp gav jag för det, har för mig att det var trehundra nytt. SÄ de Àr inte sÄ vÀrst dyra :)

Har precis köpt ett svindyrt SEIKO-gummi frÄn @niclasnice
Blir kul att se hur det Àr att bÀra. Gillar verkligen SEIKOs nya silikonblandning vid provning men har aldrig burit det under en lÀngre tid.

Blir kul att se hur det Àr att bÀra. Gillar verkligen SEIKOs nya silikonblandning vid provning men har aldrig burit det under en lÀngre tid.
Coke och popcorn time:) skall bli kul detta, jag har en "hög" med Seiko gummi (nÄgra Är gamla) som Àr ehhum lite (lÀs oanvÀnda) dÄ dom Àr styva, lÄnga och allmÀnt brÄkiga (kokning och annat finlir utgÄr) sÄ receptet heter Isofrane, men kanske detta nya Àr bra vi fÄr se, sÄ showtime:)

//Bosse

Coke och popcorn time:) skall bli kul detta, jag har en "hög" med Seiko gummi (nÄgra Är gamla) som Àr ehhum lite (lÀs oanvÀnda) dÄ dom Àr styva, lÄnga och allmÀnt brÄkiga (kokning och annat finlir utgÄr) sÄ receptet heter Isofrane, men kanske detta nya Àr bra vi fÄr se, sÄ showtime:)

//Bosse
Kör ett SBDB009-gummi sen ett par veckor. Mycket bra!

//Bosse
Har kört SBDB009 gummit ett tag, sanslöst trevligt mÄste jag sÀga. I mitt tycke bra mkt skönare Àn Isofrane. Har inte testat 008 gummit men förhoppningsvis Àr det ocksÄ bra. Sommaren verkar vara hÀr med tanke pÄ Àmnet.

Har kört SBDB009 gummit ett tag, sanslöst trevligt mÄste jag sÀga. I mitt tycke bra mkt skönare Àn Isofrane. Har inte testat 008 gummit men förhoppningsvis Àr det ocksÄ bra. Sommaren verkar vara hÀr med tanke pÄ Àmnet.
Men snÀlla nÄn. Nu hoppas jag verkligen det Àr samma material för det var enbart dÀrför jag köpte det.

image.jpg

Har idag provtryckt tonfisken till flera decimeter utan problem. Funkade ypperligt. Den gör sig bra pÄ nato i tokvÀrmen (37*c) ocksÄ. Nato har aldrig varit snyggt, men ibland mÄste man. :)

Ett litet scout-tips:
Klipp av natot i önskad lÀngd och form. Ta dÀrefter fram en tÀndare och elda fram och tillbaka över den klippta kanten sÄ "stÀnger sig" kanten och kan inte fransas upp. Enkelt och smidigt. :bookworm:

Tillbaka
Topp