• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
En forumkollega fick upp mina ögon för "Italien Chronograph" klockorna. Inte mkt att tveka pÄ nÀr rÀtt modell och fÀrgkombo i mitt tycke dök upp. Vart en slp003p1. Har dock lyckats bli lite sugen pÄ en y182 /200m modell oxÄ. Bild kommer sÄ fort den landat. Post frÄn Italien kan ju ta lite tid pÄ sig ibland dock. :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En forumkollega fick upp mina ögon för "Italien Chronograph" klockorna. Inte mkt att tveka pÄ nÀr rÀtt modell och fÀrgkombo i mitt tycke dök upp. Vart en slp003p1. Har dock lyckats bli lite sugen pÄ en y182 /200m modell oxÄ. Bild kommer sÄ fort den landat. Post frÄn Italien kan ju ta lite tid pÄ sig ibland dock. :cool:
De Àr coola, speciellt pandorna. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni sannolikheten Àr för att GS slÀpper en mekanisk dykarklocka med hi-beatverk och nya lyspastan nÀsta Basel? :woot:
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
tjena

Vill köpa en sarb065 alt en sarb066 varifrÄn Àr det rekommenderat att köpa ifrÄn?

Tack pÄ förhand
 

Fujoor

Patek
2-Faktor

JaTack

Rolex
2-Faktor

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag skulle vilja "re-luma" visarna samt polera glaset pÄ denna Seiko 5y23-8a11. MÄste jag skruva loss nÄgot i urverket för att fÄ loss kronan? Kan man annars köpa nya visare som passar denna?:)
IMG_7676.JPG
IMG_7677.JPG
IMG_7678.JPG
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tackar ödmjukast

Seiko3s brukar ha bra priser.
http://global.rakuten.com/en/store/seiko3s/item/sarb065/
334 dollar = 2889 kr. Sen sÄ Äker du vÀl sÀkert pÄ en 720 i tullavgifter ocksÄ. 3600 sammanlagt?

EDIT: Ja tacks alternativ ser billigare ut. Har aldrig Äkt pÄ moms frÄn watchhubs.

http://www.watchhubs.net/japan-dome...5-sarb065.html?search_query=Sarb065&results=1

Alternativt frÄn samma sÀljare pÄ Tradera, dÀr han heter Titanesque. 3550 med DHL och moms stÄr han för om det skulle tillkomma. Rimligt pris och snygg klocka!
 

john b

Rolex

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En öl till i kroppen och jag hade köpt direkt. Nu fĂ„r jag gĂ„ tillbaka till kalaset efter ha nattat yngsta dottern. Är den kvar om ett par timmar fĂ„r vi se vad som hĂ€nder.
Finfin och billig.
Är det rĂ€tt lĂ€nk? SĂ„n ser vĂ€l inte din guldlĂ€nk ut?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ngn som klippt en SBBN027 Ànnu?
http://c-watch.co.jp/ww/sbbn027.html
Trevlig fÀrgkombination.
VÀrsta tonfiskfebern hÀr inne. :)
@Molle klippte ju den blÄa och John Cermet, sÄ Àven om ingen klippt den Ànnu sÄ Àr vi ju igÄng sÄ att sÀga. :)

Bör inte dröja lÀnge innan vi fÄr se fler bilder pÄ SBDX017 nu. Rolig SEIKO-sommar. :)

029, ersÀttaren till 015 ser ju stabil ut ocksÄ.
sbbn0315003.jpg
 

Sledger

Cartier
Lite off topic.
NĂ„gon som bestĂ€llt frĂ„n Chino och vet om deras bestĂ€llningsformulĂ€r fixar ÅÄÖ? Har fullt med sĂ„dana tecken i bĂ„de namn och adress och vill inte att det ska bli för kryptiskt för posten. :) Eller Ă€r det bĂ€st att bara anvĂ€nda A & O nĂ€r man lĂ€gger bestĂ€llningen?

Sitter med avtryckarfingret pÄ köpknappen. :)

Jag citerar mig sjÀlv och svarar hur det gÄtt. :)
BekrĂ€ftelsesidan visade rĂ€tt vid bestĂ€llningen men deras bekrĂ€ftelsemail sĂ„g bedrövligt ut. Var inte bara ÅÄÖ som var konstiga utan Ă€ven "vanliga" bokstĂ€ver som R och S. De fĂ„r ju leveransadressen genom paypal vad det verkar som, sĂ„ hoppas kommunikationen fungerar bĂ€ttre dĂ€r emellan. :)

Ja ja! Nu Àr en klocka bestÀlld iaf. FÄr se hur lÄng leveranstid de har. Bilder kommer vid leverans. :)
 
Topp