• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

20150811_164645.jpg
20150811_164711.jpg
20150811_164741.jpg
20150811_164756.jpg
20150811_165004.jpg
20150811_165033.jpg
Är relativt ny hĂ€r och tĂ€nkte dela med mig av mina Seiko klockor. Otroligt nöjd med dem allihopa mĂ„ste jag sĂ€ga.

Nu ska vi se om det blir rÀtt...

Snygga. Vad Àr det för ref pÄ den tredje uppifrÄn med det bruna lÀderbandet?

Hittade denna mÀktiga bild pÄ en GS SBGR081, en LE pÄ 1200 stycken. Utgiven för att fira Seikos 100-Ärsdag av tillverkning av armbandsur och inspirerad av dom Àldre GS frÄn sextiotalet.
Vilka vinklar, blir helt salig...
NÄgon som sitter pÄ en sÄdan eller motsv. svart ?

11.jpg

Jag har 3 frÄgor som jag gÀrna vill ha svar pÄ.
1. Är det nĂ„gon hĂ€r som vet vad det Ă€r för bandbredd pĂ„ en XKS007k1?
2. Jag Àr sugen pÄ ett Zulu band. Ska man ha ''3-ring'' eller ''5-ring''?
3. Vart Àr bÀst och smidigast att bestÀlla dessa?

Tack pÄ förhand!

Jag har 3 frÄgor som jag gÀrna vill ha svar pÄ.
1. Är det nĂ„gon hĂ€r som vet vad det Ă€r för bandbredd pĂ„ en XKS007k1?
2. Jag Àr sugen pÄ ett Zulu band. Ska man ha ''3-ring'' eller ''5-ring''?
3. Vart Àr bÀst och smidigast att bestÀlla dessa?

Tack pÄ förhand

Har du testat ex. vis https://www.newocr.com/
Online fri OCR, skall enligt sidan klara japanska ocksÄ.
Borde rÀcka med en bra mobilbild och sen bara ladda upp bilden. Kanske skall vara lite försiktig om det Àr kÀnslig information.
Vete fan om det funkade eller inte. Fick fram massa text som handlade om Ryssland, gÄvor och att handla ekologiskt (tror jag).

Fick med lappen nÀr jag köpte en klocka och trodde det var garanti eller dylikt. :D

Tack @KenKun , men du behöver inte belasta dina vÀnner med detta. Tror det medt Àr rapparkalja. :)

Hittade denna mÀktiga bild pÄ en GS SBGR081, en LE pÄ 1200 stycken. Utgiven för att fira Seikos 100-Ärsdag av tillverkning av armbandsur och inspirerad av dom Àldre GS frÄn sextiotalet.
Vilka vinklar, blir helt salig...
NÄgon som sitter pÄ en sÄdan eller motsv. svart ?

11.jpg
Typisk "grammar of design" pÄ den. PÄminner SÄklart om exempelvis min KS5626 frÄn 73:

Tillbaka
Topp