Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En bild till trippel-trÄden!HÀr Àr de flesta av mina batteritunas:
Har en sbbn015 ocksÄ. Riktigt bra klocka!
Tackar, intressant lÀsning, det Ànda som Àr lite konstigt Àr Seiko UK's norm för godkÀnt gÄngavvikelse inte riktig GS standard mer typ 6r15, NÄgon som vet varför ?
Tackar, intressant lÀsning, det Ànda som Àr lite konstigt Àr Seiko UK's norm för godkÀnt gÄngavvikelse inte riktig GS standard mer typ 6r15, NÄgon som vet varför ?
//Bosse
SĂ„ snygg!Tvungen att fota den i solskenet!
De mÄste ju skrivit fel pÄ pappret. LÄter helt obegripligt att de skulle fÄ ha en annan standard. à andra sidan kan ju inte ballansen justeras manuellt som pÄ exempelvis Rolex Utan den slipas vid tillverkningen. Balansens justering Àr alltsÄ fast och det blir lÀttare att rucka klockan vid service. Tror inte heller de kör alla tester igen utan mest ruckar den och kollar sÄ den gÄr nÄgorlunda inom spec efter servicen. Intressant att höra hur den kommer gÄ med tanke pÄ att den gick +-0,5spd innan servicen (i alla fall nÀr jag hade den).Tackar, intressant lÀsning, det Ànda som Àr lite konstigt Àr Seiko UK's norm för godkÀnt gÄngavvikelse inte riktig GS standard mer typ 6r15, NÄgon som vet varför ?
//Bosse
Tvungen att fota den i solskenet!
SÄÄÄ svÄrt Àr det ju inte att fÄnga pÄ bild.snyggt, nÀstan lite brunt i tavlan... jag kommer ihÄg hur man satt och vinklade den fram och tillbaka - hur den verkligen spelar tillbaka allt ljus i dessa olika vinklar.
Att sedan fÄnga det pÄ bild var ju stört omöjligt.
Ibland undrar man om man var vid helt frisk nÀr man slÀppte den...
TvÀtta bort hoppas jag du menar.Den gÄr faktisk och bada med nu Àr det bara att torka bort saltet:
Trevlig helg
//Bosse
Nyservad 6306 frÄn 1978. SÄlde direkt för 8600kr pÄ TZUK.
Nu var ju den i Àckligt bra skick, men 8600kr? Jisses.
(Det som skiljer 6306 frÄn 6309 Àr att 6306 Àr en JDM-modell med kanji-dagar, att den hackar och att den Àr ovanligare. )
För typ en fjÀrdedel, det var ju det som var poÀngen.HÀrlig timing!
Mitt nyförvÀrv frÄn gÄrdagen, 6309.
Förbannat trevlig klocka
Kort sammanfattning av vad jag berÀttat tidigare i trÄden:
Köpte klockan frÄn min ungdom, SNA031 frÄn zity.se (utgÄngen modell som bara fanns dÀr) förra Äret --> klockan tog in vatten --> reklamation --> försvann i posten --> fick ÀndÄ tillgodokvitto --> "tvingades" vÀlja en ny i optura.se:s sortiment av rÀtt överprissatta seikos --> skrev i denna trÄd och fick massor av bra tips.
Idag kom den!
Bar en annan favorit frÄn seiko under öppningen.
Nu Àr det nÀra.
Första glimten.
Se dÀr! Det blev en SUN023P
Tog pÄ mig den direkt.
TÀnkte ta fler bilder under dagen, men telefonminnet var fullt. Den fÄr Äterses i dagens klocka-trÄden.
Första intrycket Àr att klockan överraskar positivt. Sitter som ett smÀck trots 47 mm, kÀnns inte alls tung och klumpig, och riktigt bra kvalitet i gummit, tycker jag.
Specifikationerna, saxat direkt frÄn uret.se:
Modell: SUN023
Typ: Herrklocka, Dress / Sportmodell
Diameter: Ă 47.00 mm
Boett: Svart stÄl
Baksida boett: Solid
Armband: Svart gummi
Urtavla: Svart med sjÀlvlysande markeringar indexmarkeringar, sjÀlvlysande visare
SpÀnne: BygelspÀnne i stÄl
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): StÄl, svart, vridbar motsols
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Kinetic
Sekundvisare: Tickande
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 200 meter
Funktioner: 24 timmarsvisning
Ăvrigt: Skruvkrona
Tack för alla tips!
Klassiker!
Jag kör en lite nyare ibland... SBGW047
Och en annan med skarp boett SBGV009!
Galet fina....
Har bara gamla
Riktigt snygg! Grattis!Fler bilder pÄ min SBGM021.
Riktigt snygg!Tvungen att fota den i solskenet!
För att det ryms hÀr. Vi har nu över 200 sidor kvalitet i denna trÄd sÄ kom inte och hitta pÄ massa andra grejer.Varför har vi inte en officiell Grand Seiko-trÄd?
+1 pÄ den ^För att det ryms hÀr. Vi har nu över 200 sidor kvalitet i denna trÄd sÄ kom inte och hitta pÄ massa andra grejer.
SEIKO:
Credor
Grand SEIKO
SEIKO
Finns ju miljarders olika linjer men alla tillhör samma familj, det vill sÀga SEIKO.
Jag tycker i alla fall att det Àr mysigt med EN trÄd som samlar allt istÀllet för 10 olika trÄdar.