• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Grattis, riktigt fin den dÀr! Gillar att du firar din nerbantning med en.., klocka. ;)
Hur upplevs storleken? Är ju rĂ€tt liten tavla pĂ„ den som det ser ut.
Har inte tÀnkt pÄ att tavlan Àr sÀrskilt liten. SÄ det funkar bara bra. Storleken Àr perfekt för att vara en 3 hander tycker jag.
Titanet gör den vÀldigt lÀttburen ocksÄ.

Paketöppning!
Jag har ju lÀnge funderat pÄ att downsiza rejÀlt och har vÀl börjat krypa Ät rÀtt hÄll.
SÄ för att fira bestÀllde jag en rÀtt speciell klocka för ett tag sedan.

DSC_0165%25257E2.jpg

DSC_0166%25257E2.jpg

DSC_0167%25257E2.jpg

DSC_0170%25257E2.jpg

DSC_0169%25257E2.jpg

Introducerad till Baselworld i Är som en hyllning till de första GS automatarna som kom 1967. Denna i en re-make av 62GS och en boett i titan, med spring drive och blÄ urtavla - SBGA127.
Lite hÄrda tekniska fakta:

SBGA127
‱ Urverk 9R65 Spring Drive.
Antal stenar: 30.
GÄngavvikelse: ±1 sekund per dag (±15 sekunder per mÄnad).
Ytterdiameter: 30,0 mm, Tjocklek: 5,8 mm.
‱ Boett
Höggradig titan, behandlad för ökad hÄrdhet med "Dia-shield".
Dubbelsidigt konvext, boxformat safirglas med AR.
Skruvad safirglasbaksida.
Skruvad krona.
Vattenskydd 10 Bar. Magnetskydd 4,800 A/m.
Diameter: 40,0mm, Tjocklek: 12,8mm.
‱ LĂ€nk: Höggradig titan, behandlad för ökad hĂ„rdhet med "Dia-shield". Enkelt viklĂ„s i titan.
‱ Limiterad till 700 st.

PÄ klassiskt GS maner försvinner fÀrgen i "fel" vinkel.

DSC_0165%25257E3.jpg

Första intrycket: FruktansvÀrt nöjd....
HÀrlig paketöppning! Gratulerar! FörstÄr att du Àr nöjd.

Paketöppning!
Jag har ju lÀnge funderat pÄ att downsiza rejÀlt och har vÀl börjat krypa Ät rÀtt hÄll.

DSC_0165%25257E2.jpg

DSC_0166%25257E2.jpg

DSC_0167%25257E2.jpg

DSC_0170%25257E2.jpg

DSC_0169%25257E2.jpg

Introducerad till Baselworld i Är som en hyllning till de första GS automatarna som kom 1967. Denna i en re-make av 62GS och en boett i titan, med spring drive och blÄ urtavla - SBGA127.

SBGA127
‱ Boett
Skruvad krona.
‱ LĂ€nk: Höggradig titan, behandlad för ökad hĂ„rdhet med "Dia-shield". Enkelt viklĂ„s i titan.
‱ Limiterad till 700 st.

DSC_0165%25257E3.jpg

Jag förstÄr att du Àr fruktansvÀrt nöjd. Grattis!

Jag har en SNZH59, samma modell men annan finish. Jag har haft den i 5 dagar ungefÀr och tycker att lÀnken Àr ganska rasslig sÄ kör numera pÄ ett Nato.

DÄ 59 Àr med en svartgrÄ finish pÄ hela klockan Àr det ganska svÄrt att hitta en ny lÀnk men borde gÄ att hitta till 55.

Cool. Är klockan schysst? Eller Ă€r den en typisk tusenkronorsklocka? Om du jĂ€mför den med en modell i klassen precis ovanför typ 10 000 kronors Longines, Tag Heuer osv, hur stĂ„r den sig dĂ„?

Paketöppning!

DSC_0165%25257E2.jpg

DSC_0166%25257E2.jpg

DSC_0167%25257E2.jpg

DSC_0170%25257E2.jpg

DSC_0169%25257E2.jpg

SBGA127
‱ Boett
Skruvad krona.
‱ Limiterad till 700 st.

DSC_0165%25257E3.jpg

Sweet, vad pröjsade du? :) (om du vill berÀtta det)

Cool. Är klockan schysst? Eller Ă€r den en typisk tusenkronorsklocka? Om du jĂ€mför den med en modell i klassen precis ovanför typ 10 000 kronors Longines, Tag Heuer osv, hur stĂ„r den sig dĂ„?
Nu fÄr du ha i Ätanke att jag inte har Àgt nÄgra dyrare klockor.

Jag tycker att klockan kÀnns gedigen, vÀger en del vilket gör att det kÀnns som mer kvalité. Min gÄr för ca 10-20 sek för snabbt per dygn men kan fixas ganska enkelt (inte vÄgat öppna). Det enda negativa jag har att sÀga om klockan Àr vridningen, tycker att den kÀnns ganska billig dÄ det Àr nÄgot slags glas/plast "ovanför" siffrorna. Men annars har jag bara positivt att sÀga om den, du hittar förmodligen inte lika bra klockor i detta prissegment (förutom Seikos).

Paketöppning!

DSC_0165%25257E2.jpg

DSC_0166%25257E2.jpg

DSC_0167%25257E2.jpg

DSC_0170%25257E2.jpg

DSC_0169%25257E2.jpg

SBGA127
‱ Boett
Skruvad krona.
‱ Limiterad till 700 st.

DSC_0165%25257E3.jpg

Grattis!! Riktigt fin klocka, och hÀftigt med spring drive.

GS Àr det mest sofistikerade och medvetna valet utan tvekan, men man mÄste vara rÀtt man för klockan.

Hoppas du skÀmtar, men ger dig ett seriöst svar ÀndÄ. :)
SEIKO har generellt vÀldigt bra lyspasta, visare och urtavla oavsett prisklass. Köper du en klocka för 1000kr sÄ ska du dock inte förvÀnta dig att den Àr bÀttre Àn andra klockor i samma prisklass. Den kommer kanske vara snyggare pÄ detaljnivÄ men det Àr fortfarande en klocka för 1000kr med ett automatiskt urverk vilket i sig Àr en stor bedrift att lyckas med. :)

Paketöppning!

DSC_0165%25257E2.jpg

DSC_0166%25257E2.jpg

DSC_0167%25257E2.jpg

DSC_0170%25257E2.jpg

DSC_0169%25257E2.jpg

SBGA127
‱ Boett
Skruvad krona.
‱ Limiterad till 700 st.

DSC_0165%25257E3.jpg

Fantastisk klocka! Gillar verkligen boettformen, bandhornen ser hÀrligt korta ut. Grattis!

Hoppas du skÀmtar, men ger dig ett seriöst svar ÀndÄ. :)
SEIKO har generellt vÀldigt bra lyspasta, visare och urtavla oavsett prisklass. Köper du en klocka för 1000kr sÄ ska du dock inte förvÀnta dig att den Àr bÀttre Àn andra klockor i samma prisklass. Den kommer kanske vara snyggare pÄ detaljnivÄ men det Àr fortfarande en klocka för 1000kr med ett automatiskt urverk vilket i sig Àr en stor bedrift att lyckas med. :)

Har bestÀllt en SNZH55K1, tycker den pÄminner om SMP 2254.50, fast dÄ sÄklart fulare och sÀkert lite sÀmre.

Fick hem en SKX009 igÄr. DÄ jag samlar Omegor Àr vÀl första intrycket "billig", vilket den iofs var :)
Ringen kÀnns extremt plastig, vist finns det andra att byta till? jubilee Àr extrem sladdrig, fÄr bli ett blÄtt nato.
Inte helt sÄld Ànnu tyvÀrr, men jag hoppas den vÀxer pÄ mig :)

Fick hem en SKX009 igÄr. DÄ jag samlar Omegor Àr vÀl första intrycket "billig", vilket den iofs var :)
Ringen kÀnns extremt plastig, vist finns det andra att byta till? jubilee Àr extrem sladdrig, fÄr bli ett blÄtt nato.
Inte helt sÄld Ànnu tyvÀrr, men jag hoppas den vÀxer pÄ mig :)
Vad menar du med att ringen kÀnns billig? Kanonbra kÀnsla i den ju.

Okej, vad blir det... 7 arbetsdagar va? Hoppas den dimper ner snart dÄ. Eller att du fÄr avboka.
Man har ju 30 dagars öppet köp. Iaf om man köper frÄn Titanesque pÄ Tradera(som Àr Watchhubs).
Watchhubs/Titanesque Àr ju lite dÄliga pÄ att svara pÄ mail men jag hoppas jag hör ifrÄn dem snart.

Man har ju 30 dagars öppet köp. Iaf om man köper frÄn Titanesque pÄ Tradera(som Àr Watchhubs).
Watchhubs/Titanesque Àr ju lite dÄliga pÄ att svara pÄ mail men jag hoppas jag hör ifrÄn dem snart.

Dom har ju blivit rödade nÄgra gÄnger. Visserligen typ 40 av 2700, men segt om man sjÀlv blir en av dom som mÄste röda.

Dom har ju blivit rödade nÄgra gÄnger. Visserligen typ 40 av 2700, men segt om man sjÀlv blir en av dom som mÄste röda.
Ja det Àr nÄgon eller till och med nÄgra som haft lite problem med dem Àven hÀr pÄ Ks. Har dock köpt bÄde en Sumo och en Marinemaster dÀrifrÄn utan nÄgra som helst problem. De hÄller ju vÀldigt bra priser och skickar dessutom tull- och momsfritt sÄ det Àr vÀl upp till var och en och ta chansen :)

• Like
Reactions: SSL
Tillbaka
Topp