Seiya Àr bra!Hört gott om Seiyajapan.com. Inget jag anvÀnt sjÀlv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Seiya Àr bra!Hört gott om Seiyajapan.com. Inget jag anvÀnt sjÀlv.
Inte bra!
SÀkerligen, men han Àr ingen AD utan en mellanhand.Seiya Àr bra!
Korrekt!SÀkerligen, men han Àr ingen AD utan en mellanhand.
InstÀmmer men sÄ kan det gÄ nÀr annat lockar.Inte bra!
Hmm, inget jag verkar ha pÄ mitt glas pÄ sbgm023. Trodde det var i princip samma klockaUpptÀckte den hÀr GS loggan först mÄnader efter inköpet (SBGM021). Den Àr vÀldigt svÄr att se. Det Àr smÄ detaljer som denna som fÄr mig att uppskatta min GS Àn mer.
Kolla igen, etsningen eller hur det nu Àr gjort Àr inte direkt övertydlig, du fÄr vrida och vinkla lite för att se lejonet, men det bör finnas dÀr.Hmm, inget jag verkar ha pÄ mitt glas pÄ sbgm023. Trodde det var i princip samma klocka
Som Bosse sÀger: Det finns dÀr. Dags att gÄ pÄ lejonjakt.Hmm, inget jag verkar ha pÄ mitt glas pÄ sbgm023. Trodde det var i princip samma klocka
Har försökt mig pÄ den. Vi klickade tyvÀrr inteLÄter som att du skall testa en mm600? Saknar den rejÀlt men ligger annat före i kön.
Tyckte det var konstigt var en riktigt svag jÀkel men fanns ju dÀr...Kolla igen, etsningen eller hur det nu Àr gjort Àr inte direkt övertydlig, du fÄr vrida och vinkla lite för att se lejonet, men det bör finnas dÀr.
//Bosse
Diskret, det Àr ju en GSTyckte det var konstigt var en riktigt svag jÀkel men fanns ju dÀr...
SÄklart, sÄklart!Diskret, det Àr ju en GS
//Bosse
Försökte mig pÄ en liten jÀmförande storleksuppradning. Nu luras ju vinklarna lite men Here it goes...frÄn vÀnster till högerHoppades och kan tÀnka mig att den upplevs mindre Àn sina 40mm. Skulle vara positivt i mina ögon.
Ăr det downsizat och klart ?Försökte mig pĂ„ en liten jĂ€mförande storleksuppradning. Nu luras ju vinklarna lite men Here it goes...frĂ„n vĂ€nster till höger
(Modellnr:Ytterdiameter utan krona)
SBGV009:37,2mm
SBGW047:37,9mm
SBGA127:40,0mm
SBGH005:40,0mm
HÀr syns att de 40mm som SBGA:n bjuder pÄ ser mindre ut Àn SBGH:n...
Lade Àven upp dem pÄ kuddar för att kompensera för lÀnken...
Listade typ 5700 EUR nÀr den kom 2013. Ltd ed. 700pcs... Beggad 35-40k SEK typ (om du kan hitta en).NÄgon som vet vad en GS SBGW047 kostar?
Jag har handlat frÄn Chino Watch, funkade hur smidigt som helst. Bra kommunikation, om Àn pÄ lite darrig engelska, och snabb leverans.Vilka hemsidor köper ni Seiko ifrÄn?
Creationwatches vet jag Àr bra, med grym leveranstid etc, watchhubs lÀste jag en trÄkig trÄd om.. Vad finns det mer?
Listade typ 5700 EUR nÀr den kom 2013. Ltd ed. 700pcs... Beggad 35-40k SEK typ (om du kan hitta en).
http://www.seikowatches.com/press_release/2013/RLS1304-02/index.html
Vintage finns ju hur mycket som helst, men nya Àr det vÀrre med. Finns vÀl nÄgra kvartsmodeller, googla pÄ Grand SEIKO 9F61Tack för svaret. Det Àr sÄpass mycket ÀndÄ. Finns det andra GS utan datum som inte Àr limited edition?
Kolla hÀr för alla nuvarande GS: http://www.seiko-watch.co.jp/sp/gs/collection/all.phpTack för svaret. Det Àr sÄpass mycket ÀndÄ. Finns det andra GS utan datum som inte Àr limited edition?
Japp. Inget över 47 mm boettĂr det downsizat och klart ?
Japp. Inget över 47 mm boett
Den Ă€r 46 mm, Astron lite större bara...Ăr det tidtagarseikon i titan som Ă€r 47? Den Ă€r jĂ€kla tuff.
80-90 var ju fantasisummor. Köp en 003 med svart tavla istÀllet. Finns för runt 40 frÄn Japan. Klockmaster Hanssons urmakare har en 005 i h den Àr riktigt nice men stor. Den Àr ju lver 14mm tjock vilket Àr rÀtt opraktiskt om du frÄgar mig. Cool klocka dock Àven om jag personligen faktiskt tycker 003 Àr snyggare.Försökte fÄ tag pÄ
nÀr den lanserades.
TyvÀrr endast nÄgot ex till Sverige, tror det var pÄ vÀstkusten.
Tror den gick för runt 50' hos AD. Nu ligger den runt 80-90 dÄ den dyker upp pÄ chrono24
Snyggaste seikon atm i min bok
80-90 var ju fantasisummor. Köp en 003 med svart tavla istÀllet. Finns för runt 40 frÄn Japan. Klockmaster Hanssons urmakare har en 005 i h den Àr riktigt nice men stor. Den Àr ju lver 14mm tjock vilket Àr rÀtt opraktiskt om du frÄgar mig. Cool klocka dock Àven om jag personligen faktiskt tycker 003 Àr snyggare.
Klockmaster Hansson i GBG har en i titan inne, minns inte vad den har för referensnummer. Visste inte ens att den fanns i titan förrÀn de fick in den.
003/005 listade för övrigt pÄ 63 i Sverige.
gillade pÄ klockan förutom storleken...
Ok sÄ det var alltsÄ urmakaren som tog den enda som kom till Sverige sÄ vitt jag vet.