• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hört gott om Seiyajapan.com. Inget jag anvÀnt sjÀlv.
Seiya Àr bra!

stefanP1000017.jpg

Hoppades och kan tÀnka mig att den upplevs mindre Àn sina 40mm. Skulle vara positivt i mina ögon.
Försökte mig pÄ en liten jÀmförande storleksuppradning. Nu luras ju vinklarna lite men Here it goes...frÄn vÀnster till höger
(Modellnr:Ytterdiameter utan krona)
SBGV009:37,2mm
SBGW047:37,9mm
SBGA127:40,0mm
SBGH005:40,0mm
DSC_0166%25257E2.jpg

HÀr syns att de 40mm som SBGA:n bjuder pÄ ser mindre ut Àn SBGH:n...
Lade Àven upp dem pÄ kuddar för att kompensera för lÀnken...
DSC_0163%25257E2.jpg

Tack för jÀmförelsen @klockodile ! Hoppas fÄ chansen att kÀnna pÄ en sbga127 nÄn gÄng, helt klart favoriten i den nya 62 serien.
Resterande klockor pÄ bilden Àr ju inte dumma de heller.. Fin del av samlingen

Försökte mig pÄ en liten jÀmförande storleksuppradning. Nu luras ju vinklarna lite men Here it goes...frÄn vÀnster till höger
(Modellnr:Ytterdiameter utan krona)
SBGV009:37,2mm
SBGW047:37,9mm
SBGA127:40,0mm
SBGH005:40,0mm
DSC_0166%25257E2.jpg

HÀr syns att de 40mm som SBGA:n bjuder pÄ ser mindre ut Àn SBGH:n...
Lade Àven upp dem pÄ kuddar för att kompensera för lÀnken...
DSC_0163%25257E2.jpg
Är det downsizat och klart ? :D

Försökte fÄ tag pÄ
SBGJ005
nÀr den lanserades.
TyvÀrr endast nÄgot ex till Sverige, tror det var pÄ vÀstkusten.
Tror den gick för runt 50' hos AD. Nu ligger den runt 80-90 dÄ den dyker upp pÄ chrono24.

DSC_0032_zps86b85488.jpg

Snyggaste seikon atm i min bok

Försökte fÄ tag pÄ
nÀr den lanserades.
TyvÀrr endast nÄgot ex till Sverige, tror det var pÄ vÀstkusten.
Tror den gick för runt 50' hos AD. Nu ligger den runt 80-90 dÄ den dyker upp pÄ chrono24
Snyggaste seikon atm i min bok
80-90 var ju fantasisummor. Köp en 003 med svart tavla istÀllet. Finns för runt 40 frÄn Japan. Klockmaster Hanssons urmakare har en 005 i h den Àr riktigt nice men stor. Den Àr ju lver 14mm tjock vilket Àr rÀtt opraktiskt om du frÄgar mig. Cool klocka dock Àven om jag personligen faktiskt tycker 003 Àr snyggare.

Klockmaster Hansson i GBG har en i titan inne, minns inte vad den har för referensnummer. Visste inte ens att den fanns i titan förrÀn de fick in den.

003/005 listade för övrigt pÄ 63 i Sverige.

80-90 var ju fantasisummor. Köp en 003 med svart tavla istÀllet. Finns för runt 40 frÄn Japan. Klockmaster Hanssons urmakare har en 005 i h den Àr riktigt nice men stor. Den Àr ju lver 14mm tjock vilket Àr rÀtt opraktiskt om du frÄgar mig. Cool klocka dock Àven om jag personligen faktiskt tycker 003 Àr snyggare.

Klockmaster Hansson i GBG har en i titan inne, minns inte vad den har för referensnummer. Visste inte ens att den fanns i titan förrÀn de fick in den.

003/005 listade för övrigt pÄ 63 i Sverige.

gillade pÄ klockan förutom storleken... :D

Ok sÄ det var alltsÄ urmakaren som tog den enda som kom till Sverige sÄ vitt jag vet.

Tillbaka
Topp