Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr var fin!KvÀllsjobb. DÄ behöver man en stabil skrivbordsdykare (6217/62mas).
KvÀllsjobb. DÄ behöver man en stabil skrivbordsdykare (6217/62mas).
Ănskar att jag hade fler Grand Seikos...
Cool, ref?Ănskar att jag hade fler Grand Seikos...
Riktigt trevlig boett! Och bra skrivet. Kanske Àr en bra mellan-klocka innan nÀsta köp.
Kör en liten dagens.
King SEIKO 5626-7000 frÄn 1973
Modellens urverk (5626) har dubbel quickset, manuell/automatisk uppvridning och hack funktion, 28800bph. Mitt exemplar hÄller tiden inom +-5spd (oftast bÀttre). Som ni lÀste om ni klickade pÄ @Molle s lÀnk, sÄ finns det olika grader pÄ dessa urverk och detta Àr basversionen. Det som skiljer mot "special" Àr i princip ruckningen, sÄ Àven basurverket Àr riktigt bra.
Boetten Àr av monoquetyp (ett helt stycke) och ruckning kan ske via en extremt skruv mellan bandhornen.
Formen Àr klassisk grammar of design, platta högblankpolerade ytor möter varandra i skarp vinkel. Denna boett -7000 Àr den bredaste versionen (37mm) pÄ sÄ sÀtt att den har de bredaste bandhornen.
@Scaramanga
Glömsk du ÀrCool, ref?
KS Àr grymma för pengen! Finns inget i samma peisklass som slÄr dem.Riktigt trevlig brett! Och bra skrivet. Kanske Àr en bra mellan-klocka innan nÀsta köp.
TÀnkt det tidigare och fÄr nog lÀgga lite fokus pÄ att införskaffaKS Àr grymma för pengen! Finns inget i samma peisklass som slÄr dem.
Runt 4 Àr ju rimligt för en bra men det beror pÄ hur duktig du Àr pÄ att handla. Jag köpte min för 2200kr.TÀnkt det tidigare och fÄr nog lÀgga lite fokus pÄ att införskaffa
Pris runt 4k eller?
Jag sökte pÄ forumet efter "king seiko quartz" och "grand seiko quartz". Hittade ett par sÀljesannonser som @Molle lade ut för ett par Är sedan. Hur ser det ut nu, finns det nÄgra king seiko quartz och grand seiko quartz hÀr pÄ forumet? Molle sÄlde ju nÄgra riktiga pÀrlor enligt vad jag sÄg i annonserna.
Det gÀller ju samtliga SEIKO-modeller oavsett ÄrgÄng.I min mening hittar du dom bÀsta grand/king quartzen pÄ japan auktioner.
PÄ en lÀnk frÄn?Kör SBCM023 idag...
SKX013PÄ en lÀnk frÄn?
Nice, visste inte att de gick att byta emellan.
Men kvaliten pÄ SBCM-lÀnken Àr vÀl mycket bÀttre va?
Troligen, jag har aldrig prövat dÄ min saknade originallÀnken nÀr jag köpte den. (Det var tydligen sÄ att tidigare Àgarens urmakare supit bort den pÄ nÄn firmafest .)Men kvaliten pÄ SBCM-lÀnken Àr vÀl mycket bÀttre va?
KS finns bara vintage eller?KS Àr grymma för pengen! Finns inget i samma peisklass som slÄr dem.
Tripp, Trapp, Trull...
SBCM023, 7548-7000, SBBN015
Jepp. Det finns nÄn obskyr remake frpn 2000-nÄnting som @Bosse Àger men riktiga KS Àr dött sedan lÀnge.KS finns bara vintage eller?
Var hittar man bra exemplar, och vilka ref. ska man gÄ pÄ?Jepp. Det finns nÄn obskyr remake frpn 2000-nÄnting som @Bosse Àger men riktiga KS Àr dött sedan lÀnge.
Attans, dÄ fÄr jag vÀssa armbÄgarna och lÀra mig det hÀr med japanauktioner tror jagRunt 4 Àr ju rimligt för en bra men det beror pÄ hur duktig du Àr pÄ att handla. Jag köpte min för 2200kr.
De vanliga kanalerna gÀller. kolla min trÄdVar hittar man bra exemplar, och vilka ref. ska man gÄ pÄ?