• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag Àr pÄ jakt efter en ny klocka och hoppas snart bli medlem i Seiko-familjen!

Har fastnat lite för Seiko SARX027. Är det nĂ„gon som har en sĂ„dan eller klĂ€mt pĂ„ en, som kan ge ett utlĂ„tande?

KvÀllsjobb. DÄ behöver man en stabil skrivbordsdykare (6217/62mas).
20150901_212311.jpg
Den dÀr var fin!

image.jpg

Kör en liten dagens.
King SEIKO 5626-7000 frÄn 1973
Modellens urverk (5626) har dubbel quickset, manuell/automatisk uppvridning och hack funktion, 28800bph. Mitt exemplar hÄller tiden inom +-5spd (oftast bÀttre). Som ni lÀste om ni klickade pÄ @Molle s lÀnk, sÄ finns det olika grader pÄ dessa urverk och detta Àr basversionen. Det som skiljer mot "special" Àr i princip ruckningen, sÄ Àven basurverket Àr riktigt bra.

Boetten Àr av monoquetyp (ett helt stycke) och ruckning kan ske via en extremt skruv mellan bandhornen.

Formen Àr klassisk grammar of design, platta högblankpolerade ytor möter varandra i skarp vinkel. Denna boett -7000 Àr den bredaste versionen (37mm) pÄ sÄ sÀtt att den har de bredaste bandhornen.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

@Scaramanga

Senast Àndrad:
image.jpg

Kör en liten dagens.
King SEIKO 5626-7000 frÄn 1973
Modellens urverk (5626) har dubbel quickset, manuell/automatisk uppvridning och hack funktion, 28800bph. Mitt exemplar hÄller tiden inom +-5spd (oftast bÀttre). Som ni lÀste om ni klickade pÄ @Molle s lÀnk, sÄ finns det olika grader pÄ dessa urverk och detta Àr basversionen. Det som skiljer mot "special" Àr i princip ruckningen, sÄ Àven basurverket Àr riktigt bra.

Boetten Àr av monoquetyp (ett helt stycke) och ruckning kan ske via en extremt skruv mellan bandhornen.

Formen Àr klassisk grammar of design, platta högblankpolerade ytor möter varandra i skarp vinkel. Denna boett -7000 Àr den bredaste versionen (37mm) pÄ sÄ sÀtt att den har de bredaste bandhornen.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

@Scaramanga
Riktigt trevlig boett! Och bra skrivet. Kanske Àr en bra mellan-klocka innan nÀsta köp.

Senast Àndrad:
Jag sökte pÄ forumet efter "king seiko quartz" och "grand seiko quartz". Hittade ett par sÀljesannonser som @Molle lade ut för ett par Är sedan. Hur ser det ut nu, finns det nÄgra king seiko quartz och grand seiko quartz hÀr pÄ forumet? Molle sÄlde ju nÄgra riktiga pÀrlor enligt vad jag sÄg i annonserna. :)

Jag sökte pÄ forumet efter "king seiko quartz" och "grand seiko quartz". Hittade ett par sÀljesannonser som @Molle lade ut för ett par Är sedan. Hur ser det ut nu, finns det nÄgra king seiko quartz och grand seiko quartz hÀr pÄ forumet? Molle sÄlde ju nÄgra riktiga pÀrlor enligt vad jag sÄg i annonserna. :)

I min mening hittar du dom bÀsta grand/king quartzen pÄ japan auktioner.

SBDX017 verkar finnas tillgÀnglig nu. Det sÄldes precis en pÄ ett annat klockforum.

Tillbaka
Topp