Hehe bara Àldsta dottern som Àr van-Varför stÄr du och fotar vÄra paprikor?
-Ăh, va? Det gjorde jag vĂ€l inte alls. Jag tog ju en bild pĂ„ min klocka
Du har ingen sambo med dig i affÀren antar jag...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hehe bara Àldsta dottern som Àr van-Varför stÄr du och fotar vÄra paprikor?
-Ăh, va? Det gjorde jag vĂ€l inte alls. Jag tog ju en bild pĂ„ min klocka
Du har ingen sambo med dig i affÀren antar jag...![]()
Grattis! FinHar nĂ„gra godbitar. Men finns en plats kvar minst. Denna kom idag förresten. 6105-8119 som ska vara helt original. HĂ„ller tiden som en dröm men kĂ€nner mig lite osĂ€ker pĂ„ insert och verket som verkar vara ett 6105a. Verkar finnas ett gĂ€ng frĂ„n 1971 som har a verket men frĂ„ga Ă€r om det Ă€r original. Ngn som har info? Snygg Ă€r den iafâș
![]()
![]()
Otrolig fÀrg pÄ tavlan. Snyggt.Grattis! FinFortsÀtter Seikosöndan med vÀrldens första automatiska kronograf som blev tillgÀnglig för klockköpare!
![]()
Den hÀr Àr ju fett grym
![]()
Seiko sndf87
Grattis! FinFortsÀtter Seikosöndan med vÀrldens första automatiska kronograf som blev tillgÀnglig för klockköpare!
![]()
Family four! Like pÄ den!We are family (6217-8001,6105-8000,6105-8119, sbdx012).
![]()
Den dÀr Àr riktigt fin. Vore kul att se irl.BlÄtuna idag
We are family (6217-8001,6105-8000,6105-8119, sbdx012).
![]()
Bra jÀvla dyk-line up!We are family (6217-8001,6105-8000,6105-8119, sbdx012).
![]()
SBGH035 review med lite intressant historia om GS gÄngnoggrannhet:
http://www.passion-horlogere.com/in...-a-l-honneur/2924-grand-seiko-special-sbgh035
SBGH035 review med lite intressant historia om GS gÄngnoggrannhet:
http://www.passion-horlogere.com/in...-a-l-honneur/2924-grand-seiko-special-sbgh035
Riktigt bra artikel!!SBGH035 review med lite intressant historia om GS gÄngnoggrannhet:
Mycket fin quartzare. TyvÀrr har jag inget lÀmpligt objekt att jÀmföra med. Mesta jag har Àr under 40mm. Förutom baby Tuna dÄ, men den Àr vÀl 46mm gissar jag...NÄgon som har Grand Seiko Kvarts 37 mm (nya med svart, sbgx061 eller vit urtavla) som skulle vilja posta nÄgon bild bredvid andra klockor sÄ jag kan se storleken i jÀmförelse? (större klocka typ 40-42 mm)
Det vore snÀllt i sÄ fall!
Lutar vÀl ÀndÄ att jag kommer köpa en Grand Seiko kvarts.
Skön lineup!!!!We are family (6217-8001,6105-8000,6105-8119, sbdx012).
![]()
Bilder sÀger inte mycket. SBGX061 bÀr lite mindre Àn en SARB033 eftersom den Àr tunnare och har 19mm bandbredd istÀllet för 20mm. Den bÀr som om den vore 37mm, varken större eller mindre. Den har ju varken breda eller smala bandhorn och lÀngden Àr normal. Jag tyckte den var snÀppet för liten för mina dÄ 19cm handleder.NÄgon som har Grand Seiko Kvarts 37 mm (nya med svart, sbgx061 eller vit urtavla) som skulle vilja posta nÄgon bild bredvid andra klockor sÄ jag kan se storleken i jÀmförelse? (större klocka typ 40-42 mm)
Det vore snÀllt i sÄ fall!
Lutar vÀl ÀndÄ att jag kommer köpa en Grand Seiko kvarts.
Strapcodes solida lÀnkar Àr vÀldigt tjocka och tunga, de Àr ju till dykarklockor. SARB033 har en helt OK lÀnk tycker jag och spÀnnet Àr kanoners. Storleksjusteringarna Àr dÀremot smÄ om man bryr sig om sÄdant. Bra lÀnk och bra spÀnne enligt mitt tycke, men man fÄr vad man betalar för och bör ha förvÀnd ingar dÀrefter. LÀnken Àr i alla fall ingen anledning att vÀlja bort modellen.Jag funderar pÄ att skaffa en SARB033 att komplettera min Tissot Visodate med nÀr man ogÀrna har lÀderarmband. Gillar boetten (vilket jag inte gjorde vid första ögonkastet för nÄgra mÄnader sedan) men har lite funderingar kring lÀnken. Enligt vissa recensioner nÀr den inte upp till samma kvalitet som resten av klockan. NÄgon som Àger/Àgt en SARB033/035 och har lust att ge nÄgra tankar kring lÀnken? Om nÄgon Àven Àger ett SuperOyster frÄn Strapcode och kan jÀmföra med detta vore det en rejÀl bonus dÄ detta Àr den enda lÀnk jag testat under lÀngre tid Àn nÄgon minut i butik.
Trist utan bild, snor dÀrför en frÄn Google.
![]()
Tack för tipsetFör den som vill klÀmma pÄ en STOR dykare sÄ kan jag meddela att bÄde Klockmaster Globen och FÀltöversten fÄtt in SBEX001 nu.
![]()
![]()
FÀltöversten har ocksÄ GS, dock tror jag Globen har större utbud hemma.SÀljer Klockmaster FÀltöversten Seiko hela vÀgen upp till GS eller Àr det typ fina MM-modeller som Àr det "finaste" dem har? Bor i nÀrheten och Àr sugen pÄ att klÀmma lite.![]()
Fan va kul! Tack!FÀltöversten har ocksÄ GS, dock tror jag Globen har större utbud hemma.