• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Shogun kom igÄr!
Grym första kÀnsla, utvÀrderar i en vecka eller sÄ!
DSC06992.JPG

Grymma, speciellt SBQK071!
Vad fÄr man betala för en sÄdan frÄn japan, och var hittar man dem?
Farsan behöver ny klocka, och en ordentlig kvarts kanske duger! ^^
De vanliga stÀllena men det Àr ovanliga. De har ju utgÄtt. 1500kr Àr vÀl rimligt. Som med allt gammalt kan man göra klipp eller betala för mycket.

De vanliga stÀllena men det Àr ovanliga. De har ju utgÄtt. 1500kr Àr vÀl rimligt. Som med allt gammalt kan man göra klipp eller betala för mycket.
Hur Àr det med det dÀr, fÄr man mer klocka för pengen om man vÀljer en Seikokvartsare istÀllet för en automatare? Vad fÄr man för roliga kvarstare för 2-3k?

Hur Àr det med det dÀr, fÄr man mer klocka för pengen om man vÀljer en Seikokvartsare istÀllet för en automatare? Vad fÄr man för roliga kvarstare för 2-3k?
Absolut. I alla fall om vi pratar 8F-urverken. SEIKO har ju alltid bra tavlor i förhÄllande till prisklassen, men dessa 8F-klockor har Àven bra lÀnk med solida lÀnkbitar. 6F som tog över efter 8F har ocksÄ evighetskalender men +-15 sekunder/mÄnad vilket Àr ganska osexigt. Fula Àr de ocksÄ. :)

Jag har nu haft min MM300 ett tag. Den gÄr faktiskt riktigt bra nu! Har ej behövt stÀlla om uret pÄ senare tid för övergÄng. Har kört med gummit sen dag ett och har ej prövat/anvÀnt lÀnken Àn. Smidig klocka! Kan tycka ibland att den ser stor ut men det Àr ok, har rÀtt bred arm.

Fördelen Àr att Àn sÄ lÀnge Àr den inte jÀttepoppis, sÄ man kÀnner sig rÀtt unik fortfarande. Börjar bli vintagestatus ocksÄ med tanke pÄ kom ut SBDX017 ;)

Fick för ett par dagar hem min första Seiko! Det blev en sarx017. Var först inte helt sÄld pÄ den "randiga" urtavlan, men det Àr inget jag tÀnker pÄ nu.
VÀlkommen! Förmodligen inte din sista Seiko heller.... Har haft SARX015, med lÀnken, och saknar den verkligen ibland - pga perfekt size, tavlan och verket.

// martin

Jaha, dÄ var livet ett elÀnde igen. Precis lagom tills att jag bestÀmt mig för att be en vÀn ta hem en Sarb033 frÄn Japan hittade jag den hÀr pÄ nÀtet

729655d1385071115-der-seiko-fotothread-seiko.jpg

En Sarg003, dressig vardagsklocka och militÀr-style i en ohelig allians. Ticks all my boxes....

FrĂ„gan Ă€r, vilken komplementerar bĂ€st min Sarb017. Vad tror ni, seikokompisar? Är det hĂ€r en beater eller nĂ„got som med fördel kan bĂ€ras med blazer eller kostym. Eller kanske bĂ„de och? Jag har tvĂ„ veckor pĂ„ mig att bestĂ€mma mig.

Mer dressig pÄ lÀder, men Àven schysst pÄ nato. Alla bilder stulna.

a6cb5daead428cdc45e3aedee8d3d9ac.jpg

2d1a49196ce7bde6a146df66774abb5a.jpg

PÄ den undre bilden verkar den han lite brun sun burst i tavlan. NÄgon som kÀnner till om det Àr sÄ?

Descicions descicions....

Jaha, dÄ var livet ett elÀnde igen. Precis lagom tills att jag bestÀmt mig för att be en vÀn ta hem en Sarb033 frÄn Japan hittade jag den hÀr pÄ nÀtet

729655d1385071115-der-seiko-fotothread-seiko.jpg

En Sarg003, dressig vardagsklocka och militÀr-style i en ohelig allians. Ticks all my boxes....

FrĂ„gan Ă€r, vilken komplementerar bĂ€st min Sarb017. Vad tror ni, seikokompisar? Är det hĂ€r en beater eller nĂ„got som med fördel kan bĂ€ras med blazer eller kostym. Eller kanske bĂ„de och? Jag har tvĂ„ veckor pĂ„ mig att bestĂ€mma mig.
BÄde och! Tycker jag. Kör sÄ det ryker.

@Case
SARG Àr vÀl ingen bröllopsklocka kanske... ;)
Klart roligare Àn SARB033 om du frÄgar mig men det beror ju pÄ vad man Àr ute efter. Vill man ha en helt clean klocka sÄ Àr ju 033 klockren. Köp bÄda och sÀlj den du inte fastnar för!

En del av SeikogÀnget pÄ jobbet ^.- .. har lurat pÄ alla en japanare snart!
DSC06994.JPG
Bra jobbat! Fick precis en kollega att köpa en SNKK istÀllet för en Invicta till sin 10-Äriga son. Ytterligare en sjÀl rÀddad.
Fördelen Àr att Àn sÄ lÀnge Àr den inte jÀttepoppis, sÄ man kÀnner sig rÀtt unik fortfarande. Börjar bli vintagestatus ocksÄ med tanke pÄ kom ut SBDX017 ;)
HÄller vÀl inte riktigt med dig. Jag skulle sÀga att det Àr den mest populÀra och vanliga SEIKOn för över 10000kr. Troligtvis det bÀsta och mest framgÄngsrika slÀppet frÄn SEIKO i sin priskategori. Den ultimata dykarseikon.

Blev lite besviken pÄ 017 nÀr den slÀpptes eftersom jag trodde de skulle arbeta om boetten och lÀnken. Klockan Àr kanon som den Àr men den skulle behöva en konkurrent i samma kvalitetsklass.

Tillbaka
Topp