• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
image.jpg
Halleluja!

SÄ var det fredag den svarta "klump" Àr en ovanligt sur hund, matte har Äkt till sin mamma inte populÀrt...

_9110268.jpg

(SBDX017)
NÄ det som Àr mest anmÀrkningsvÀrd syns inte, vilket Àr en öl i t-shirt i trÀdgÄrden 11 september... sÀmre kan man ha det, och efter att ha kört massor med brÄte till Ätervinningen sÄ förtjÀnar jag det, trist att man inte kan bjuda hunden en öl ocksÄ.

//Bosse

HÄller inte med, jag har (vad jag vet) ett helt normalt fÀrg seende och, grundfÀrgen Àr i stort samma, 017 lite mer vit, kanske för att min 001 Àr 5 Är gammal ? SlÀck ljuset och dÄ Àr dÀr ingen skillnad i fÀrg, den nya hÄller lÀngre i övrigt same same. (Grön)
//Bosse
Visst 17 Àr det skillnad. HÄller du inte med @john b ?
Den eviga kÀrlekshistorien (SBDX001)
image.jpg

Tror jag gillar den mer Àn @80talisten gjorde nÀr det begav sig.
Är det möjligt? :D Blev mĂ€kta chockad nĂ€r @80-talisten sĂ„lde sin.

Men du hÀr ser man ju tydligt bruna toner, Àr det en annan modell?

AB9511AB-040A-4A85-9C7F-DAB0395C7D67_zpstr4jacrl.jpg
Det kanske Àr som med SBGM001, dvs att den Àr helt svart 99% av tiden förrutom nÀr solen trÀffar rÀtt pÄ tavlan?

SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
image.jpg
LE, 400 exemplar? Cool som 17.

Ruggigt stilig! Har lite smÄsvÄrt för kronografer, men den dÀr tyckte jag om! Gillar hur subdialsen sitter pÄ ett lite otraditionellt sÀtt.
De Àr placerade sÄ för att man ska kunna lÀsa av kronografen Àven nÀr tröjan/jackan/skjortan skymmer halva klockan.

UngefÀr lika mycket klocka för pengarna enligt mig. Brightz Àr dock mycket roligare.

Jag har ju en SDGM003 ute för försÀljning sÄ jag Àr kanske lite partisk, men jag har Àven Àgt en SARB Cocktail Time. Jag tycker att det Àr rÀtt stor skillnad i kvalitén och kÀnslan i dem, speciellt dÄ Brightz har diashield och en riktigt trevlig lÀnk. Sen sÄ tycker jag Brightz har mycket snyggare visare + sunbursttavla. De delar dock samma urverk, sÄ de hÄller ju tiden lika bra.

Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ

Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ
Se nÄgra inlÀgg upp. Molles kronograf listar lÄngt över 50'.

Jag hade lÀtt kunnat göra det för rÀtt modell. Har köpt 3st nya GSar.

En Sub har jag mycket bÀttre andrahandsvÀrde, men exempelvis en GS Snowflake Àr 100 ggr snyggare och roligare enligt min Äsikt.

Visst 17 Àr det skillnad. HÄller du inte med @john b ?

Det kanske Àr som med SBGM001, dvs att den Àr helt svart 99% av tiden förrutom nÀr solen trÀffar rÀtt pÄ tavlan?

LE, 400 exemplar? Cool som 17.

De Àr placerade sÄ för att man ska kunna lÀsa av kronografen Àven nÀr tröjan/jackan/skjortan skymmer halva klockan.

Ska kolla noga och jÀmföra nÀr jag Àr hemma.

KÀnde att det var ett riktigt "bold statement" nÀr jag skrev det.

För er som inte var med dÄ, sÄ var han en SBDX001-ambassadör av rang, fick till och med de mest inbitna i Rolexmaffian att irriterat kolla upp modellen.
Testa att söka pÄ mm300 + 80talisten sÄ blir det nog nÄn trÀff eller tvÄ. Fanatism i sin renaste form.

Tillbaka
Topp