Halleluja!SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Halleluja!SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
SÄ jÀkla frÀck! Grattis!SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
Se pÄ fan, kanske inte Àr ute i solen tillrÀckligt mycket Det ser ut att vara exakt samma modell.Men du hÀr ser man ju tydligt bruna toner, Àr det en annan modell?
Ruggigt stilig! Har lite smÄsvÄrt för kronografer, men den dÀr tyckte jag om! Gillar hur subdialsen sitter pÄ ett lite otraditionellt sÀtt.SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
Förutom de "vanliga" sÄ finns ju denna (i svart eller vitt) med safirglasring:SÄ jÀkla frÀck! Grattis!
Gillar att den har fÄtt mer av en bezel Àn tidigare polerade glasring, eller finns det liknande andra GS kronografer?
yup, plus att det Àr en guldmedaljong pÄ rotorn.Grattis till den! HÀrligt GS-blÄ.
Ăr 9r96 bara ett bĂ€ttre justerat 9r86 eller?
Förutom de "vanliga" sÄ finns ju denna (i svart eller vitt) med safirglasring:
SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
Tjenare SeikotrĂ„den. Har haft span en tid nu pĂ„ SARB033 och SDGM003. Ăr det mer klocka för pengarna att köpa Brightzen istllet för Sarben?
Jag har en kronograf och en Sumo. Ska man slĂ„ till pĂ„ en Brightz ocksĂ„ för en fin Seiko trio? Finns ju till och med en ute pĂ„ KS-torget . Ăr det nĂ„gon som har en Brightz i sin Ă€go?UngefĂ€r lika mycket klocka för pengarna enligt mig. Brightz Ă€r dock mycket roligare.
Visst 17 Àr det skillnad. HÄller du inte med @john b ?HÄller inte med, jag har (vad jag vet) ett helt normalt fÀrg seende och, grundfÀrgen Àr i stort samma, 017 lite mer vit, kanske för att min 001 Àr 5 Är gammal ? SlÀck ljuset och dÄ Àr dÀr ingen skillnad i fÀrg, den nya hÄller lÀngre i övrigt same same. (Grön)
//Bosse
Ăr det möjligt? Blev mĂ€kta chockad nĂ€r @80-talisten sĂ„lde sin.Den eviga kĂ€rlekshistorien (SBDX001)
Tror jag gillar den mer Àn @80talisten gjorde nÀr det begav sig.
Det kanske Àr som med SBGM001, dvs att den Àr helt svart 99% av tiden förrutom nÀr solen trÀffar rÀtt pÄ tavlan?Men du hÀr ser man ju tydligt bruna toner, Àr det en annan modell?
LE, 400 exemplar? Cool som 17.SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
De Àr placerade sÄ för att man ska kunna lÀsa av kronografen Àven nÀr tröjan/jackan/skjortan skymmer halva klockan.Ruggigt stilig! Har lite smÄsvÄrt för kronografer, men den dÀr tyckte jag om! Gillar hur subdialsen sitter pÄ ett lite otraditionellt sÀtt.
UngefÀr lika mycket klocka för pengarna enligt mig. Brightz Àr dock mycket roligare.
Se nÄgra inlÀgg upp. Molles kronograf listar lÄngt över 50'.Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ
Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ
Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ
Det beror vÀl pÄ om man köper klockan för sig sjÀlv eller andra Vill du imponera pÄ andra = Rolex.Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ
Det har jag gjort ett antal gÄnger redan, sÄ svar ja.Skulle ni kunna tÀnka er att köpa en ny seiko för 50k eller hellre betala för tex en rolex sub? Jag menar folk hade ju trott oavsett att din seiko kostade 5k ÀndÄ
Visst 17 Àr det skillnad. HÄller du inte med @john b ?
Ăr det möjligt? Blev mĂ€kta chockad nĂ€r @80-talisten sĂ„lde sin.
Det kanske Àr som med SBGM001, dvs att den Àr helt svart 99% av tiden förrutom nÀr solen trÀffar rÀtt pÄ tavlan?
LE, 400 exemplar? Cool som 17.
De Àr placerade sÄ för att man ska kunna lÀsa av kronografen Àven nÀr tröjan/jackan/skjortan skymmer halva klockan.
KĂ€nde att det var ett riktigt "bold statement" nĂ€r jag skrev det.Ăr det möjligt? Blev mĂ€kta chockad nĂ€r @80-talisten sĂ„lde sin.
Otroligt cool kronograf.SBGC013, GS 55-Ärs jubileumsklocka. 9R96 chronograph/GMT verk +/- 10s per mÄnad. Titan case och band, keramisk ring.
Oerhört bekvÀm. Tycker titan funkar ypperligt pÄ lite större klockor.Otroligt cool kronograf.
Grattis till den!
MÄste vara riktigt skön pÄ armen i titan.
Riktigt Avis!!
Alla mina klockor Àr keepers, tills jag sÀljer dem.Shogun Àr cool, mÄste vara en keeper?
Ăr det nĂ„t knas med passformen mellan lĂ€nk o övre vĂ€nstra bandhornet, eller Ă€r det en synvilla?