• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Är det nĂ„t knas med passformen mellan lĂ€nk o övre vĂ€nstra bandhornet, eller Ă€r det en synvilla?
Mest synvilla, men det Àr en springa mellan bandhornen och ÀndlÀnken, trots att dem sitter bra. Springan Àr heller inte sÄ stor som bilden visar. HÄller man klockan mot ljus sÄ syns det tydligare, annars syns det inte alls (förutom pÄ bilden dÄ ^^)

Snygg Àr den hur som helst. Har du haft Sumo, för att möjligen kunna referera till? Eller MM300:an?
Har aldrig Àgt en sumo, bara provat i butik sÄ kan inte riktigt uttala mig om den. Den stora skillnaden mellan dem Àr vÀl finishen pÄ titanboetten, finishen pÄ tavla och visare och vikten.
Shogun vÀger ca hÀlften sÄ mycket som Sumon, men kostar nÀstan dubbelt sÄ mycket. Klart vÀrt pengarna om man ska anvÀnda klockan och behÄlla den. Kör nÀstan uteslutande med shogun nu nÄn vecka till för att sen eventuellt göra ett utlÄtande och skriva en recension.

Hej, Àr sugen pÄ att köpa en SBGX061. TjÀnar man nÄgot att handla den frÄn creationwatches för 17k och Äka pÄ tull eller vad ligger dom pÄ hos svensk AD?
Vad kan dom tÀnkas ligga pÄ begagnade i bra skick och inte allt för gamla?

Silverwave casual friday. Dags att runda av dagen.
20150911_163401.jpg
Hmm, hela siten flippade sÄ rÄkade citera utan att skriva :p

Vilken ref Ă€r det pĂ„ klockan och hur stor Ă€r den? Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ nĂ„got liknande :)

Hej, Àr sugen pÄ att köpa en SBGX061. TjÀnar man nÄgot att handla den frÄn creationwatches för 17k och Äka pÄ tull eller vad ligger dom pÄ hos svensk AD?
Vad kan dom tÀnkas ligga pÄ begagnade i bra skick och inte allt för gamla?
Numera kan man söka Àven enbart i trÄden. Testa det sÄ hittar du massa bra svar.

22 hos AD i Sverige.
Typ 10-12 frÄn AD i Japan.
Creation Àr ingen AD sÄ handla inte av dem.
Ligger pÄ cirka 9-10 pÄ begmarknaden.

Hmm, hela siten flippade sÄ rÄkade citera utan att skriva :p

Vilken ref Ă€r det pĂ„ klockan och hur stor Ă€r den? Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ nĂ„got liknande :)
Sorry. En 7546-606a den Àr 39mm utan kronan. Den Àr inte till salu men kan tÀnka mig byten uppÄt. (Endast andra seiko dykare gÀrna Tuna).

Numera kan man söka Àven enbart i trÄden. Testa det sÄ hittar du massa bra svar.

22 hos AD i Sverige.
Typ 10-12 frÄn AD i Japan.
Creation Àr ingen AD sÄ handla inte av dem.
Ligger pÄ cirka 9-10 pÄ begmarknaden.

Nu Àr jag verkligen inte hemma i att handla frÄn Japan. SÄ med lite kunskap upplever man det sÀkert annorlunda Àn mig.
Jag frÄgade i Juni Higuchi om pris och fick dÄ 13,5 + moms som svar.
Jag har personligen aldrig upplevt att moms uteblir frÄn liknande köp.
DÄ AD i Sverige var villiga att diskutera priset blev inte skillnaden speciellt stor alls @jesper4, dÄ jag Àven vÀrdesÀtter den lokala servicen

Har planer pÄ att gÄ upp lite i klockpeng inom 6 mÄn ungefÀr. Klockan som jag fastnat för Àr en Seiko, Grand Seiko. SBGR053. Sjukt sval rackare. Dock varit skeptisk till tjockleken som Àr pÄ 13.3mm. Men idag myser jag runt med en Sinn, som Àr 11mm, pÄ nato. AlltsÄ 13mm tjock, typ. SÄ just nu finns inga hinder lÀngre. Utom kosingen dÄ som Ànnu inte finns. Och att hitta klockan nÀr det Àr dags, dÄ.

Har ni förslag pÄ vart jag ska hÄlla utkik efter den sÄ hojta gÀrna lite lÀtt. Endast nytt som Àr aktuellt i det hÀr fallet. Men som sagt ett tag kvar.

SÄ lÀnge den finns med hÀr ... http://www.grand-seiko.com/collection/mechanical.php ... sÄ kan man andas, va? Ingen koll pÄ om det Àr en stabil modell hos Seiko eller om det Àr nÄt som kommer utgÄ.

Njutning.
e8wbde.jpg

Bild av mindforge pÄ forum.tz-uk.com

Nu Àr jag verkligen inte hemma i att handla frÄn Japan. SÄ med lite kunskap upplever man det sÀkert annorlunda Àn mig.
Jag frÄgade i Juni Higuchi om pris och fick dÄ 13,5 + moms som svar.
Jag har personligen aldrig upplevt att moms uteblir frÄn liknande köp.
DÄ AD i Sverige var villiga att diskutera priset blev inte skillnaden speciellt stor alls @jesper4, dÄ jag Àven vÀrdesÀtter den lokala servicen
Samma hÀr jag vÀrdesÀtter den lokala servicen, sÄ de fÄr bli förhandling med AD

Har planer pÄ att gÄ upp lite i klockpeng inom 6 mÄn ungefÀr. Klockan som jag fastnat för Àr en Seiko, Grand Seiko. SBGR053. Sjukt sval rackare. Dock varit skeptisk till tjockleken som Àr pÄ 13.3mm. Men idag myser jag runt med en Sinn, som Àr 11mm, pÄ nato. AlltsÄ 13mm tjock, typ. SÄ just nu finns inga hinder lÀngre. Utom kosingen dÄ som Ànnu inte finns. Och att hitta klockan nÀr det Àr dags, dÄ.

Har ni förslag pÄ vart jag ska hÄlla utkik efter den sÄ hojta gÀrna lite lÀtt. Endast nytt som Àr aktuellt i det hÀr fallet. Men som sagt ett tag kvar.

SÄ lÀnge den finns med hÀr ... http://www.grand-seiko.com/collection/mechanical.php ... sÄ kan man andas, va? Ingen koll pÄ om det Àr en stabil modell hos Seiko eller om det Àr nÄt som kommer utgÄ.

Njutning.
e8wbde.jpg

Bild av mindforge pÄ forum.tz-uk.com
Du kan vara lugn. Det Àr GS mekaniska standardmodell nr 1 sÄ den kommer inte utgÄ.

• Like
Reactions: SSL
:)
Som sagt, Inte mycket erfarenhet. Det Àr verkligen sjukt bra pris!
Eller Àr de svenska priserna sjukt dÄliga? ;)
Listpriserna i USA Àr rÀtt mycket högre Àn de japanska men i USA kan man fÄ bra rabatter.

Innan dollarn stack ivÀg gick det hyfsat enkelt att fÄ 20% rabatt frÄn USA-handlarna. Nu verkar de dessutom ha sÀnkt listpriserna i USA, i alla fall pÄ vissa modeller.

SBGA031 kostar exempelvis 47' i USA. I Sverige kostar den 59'. Om vi lÄtsas att man kan fÄ 15% rabatt pÄ en 031 sÄ Àr man nere i 40' vilket motsvarar japanska priserna. Det Àr mer Àn 30% rabatt jÀmfört med det svenska priset.

Senast Àndrad:
Eller Àr de svenska priserna sjukt dÄliga? ;)
Listpriserna i USA Àr rÀtt mycket högre Àn de japanska men i USA kan man fÄ bra rabatter.

Innan dollarn stack ivÀg gick det hyfsat enkelt att fÄ 20% rabatt frÄn USA-handlarna. Nu verkar de dessutom ha sÀnkt listpriserna i USA, i alla fall pÄ vissa modeller.

SBGA031 kostar exempelvis 47' i USA. I Sverige kostar den 59'. Om vi lÄtsas att man kan fÄ 15% rabatt pÄ en 031 sÄ Àr man nere i 40' vilket motsvarar japanska priserna. Det Àr mer Àn 30% rabatt jÀmfört med det svenska priset.
Ja, uppenbarligen gÄr det att fÄ lÀgre priser Àn i Sverige :)
TÀnkte mest att en sbgx061 Àr mycket klocka för pengen runt 20tkr. Kan du fÄ den för 50% av det blir ju kvalité / peng nÀstan oslagbar :)

Tillbaka
Topp