• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja, uppenbarligen gÄr det att fÄ lÀgre priser Àn i Sverige :)
TÀnkte mest att en sbgx061 Àr mycket klocka för pengen runt 20tkr. Kan du fÄ den för 50% av det blir ju kvalité / peng nÀstan oslagbar :)
Finns vÀl inga mÀrken som slÄr GS kvalle/krona. Det enda GS saknar Àr en bra mekanisk dykare, en bra mekanisk kronograf och en mekanisk dressklocka med roliga komplikationer. :)

Är inte det snuskigt billigt?
Löjligt billigt. Blir kul att se vem som joinar Beluga klubben.
Borde vara. Cool och tuff men tvÄ tunas fÄr rÀcka. Hade planer pÄ en riktig samling men ett gyllene tillfÀlle slank ur hÀnderna och jag fokuserar pÄ annat nu.
Vet hur det Àr att fokusera om.
Blir spÀnnande att se inriktning framöver.
Den lÀr inte hamna i "minst prisvÀrda" trÄden iaf

NÀh, en SBBN035 ligger högst pÄ listan nu.
LĂ„nad bild...
sbbn035.jpg
OxÄ duktigt sugen pÄ Ninjan!

Nu sÄ :)

Inga grymmebilder, tog nÄgra snabba innan jag sÀtter igÄng med lite kvÀllsjobb. Vitbalansen Àr hyfsat go.....

Behövs det en paketöppnarkniv mÄntro
image.jpg

Faen hittar inte min Eka, fÄr bli annat :D, Japanskt
image.jpg

NÀÀÀ behövs nog ingen kniv till detta gedigna paket ......

image.jpg

Vad kan det vara

image.jpg

Profil :)
image.jpg

boooom
image.jpg

En styck Sarb065, ville ha 066:an med men den var lite svÄrare att fÄ tag pÄ. FÄr ta det vid senare tillfÀlle :)

Som Panerainörd sÄ Àr kÀrleken till bandet inte sÄ djup :)

image.jpg
image.jpg
4R16-00C0

Jag köpte den frÄn en nÀthandlare i USA 2009. Jag vet egentligen ingenting om den. Jag har googlat pÄ den men dÀr finns inte mycket att hÀmta. Det mesta som finns skrivet Àr pÄ japanska. Men nÀr jag fÄr upp bilder pÄ modellen sÄ har de flesta gula 24-timmars markeringar och inte röda som pÄ min. Jag har för mig att jag sett nÄgon uppgift att modellen inte sÄldes i Europa sÄ det kanske Àr en lite udda fÄgel. Udda Àr den ocksÄ pÄ sÄ sÀtt att det Àr 21 mm mellan luggarna. Om jag förstÄtt saken rÀtt har verket benÀmningen 4R16.
Jag vet att det hÀr pÄ KS finns de som kan Seiko pÄ sina fem fingrar sÄ Àr det nÄgon som har lite upplysningar vore jag tacksam.

Tillbaka
Topp