• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tror jag bestÀmt mig för att jag föredrar den smalare boetten och testar om jag Àr beredd att slÀppa denna 6105-8119 frÄn 71. Isf kommer den pÄ k&s imorgon.
20150914_105514.jpg
Byter den rÀtt av mot alla mina kvartsare. :)

Nu sÄ :)

Inga grymmebilder, tog nÄgra snabba innan jag sÀtter igÄng med lite kvÀllsjobb. Vitbalansen Àr hyfsat go.....

Behövs det en paketöppnarkniv mÄntro
image.jpg

Faen hittar inte min Eka, fÄr bli annat :D, Japanskt
image.jpg

NÀÀÀ behövs nog ingen kniv till detta gedigna paket ......

image.jpg

Vad kan det vara

image.jpg

Profil :)
image.jpg

boooom
image.jpg

En styck Sarb065, ville ha 066:an med men den var lite svÄrare att fÄ tag pÄ. FÄr ta det vid senare tillfÀlle :)

Som Panerainörd sÄ Àr kÀrleken till bandet inte sÄ djup :)

SARB065 Àr fin. Jag har lÀnge gÄtt och funderat pÄ den.

Han har sÀkert en del GS utanför offentligheten. Om han ens gillar Seiko privat? Han mÄste vÀl iofs gilla mÀrket iom sponsorskapet.

Var och klÀmde lite pÄ SBEX001 nyss, helvetes vilken kloss! Höjden Àr ju nÀrmast bisarr. Men de verkade som de hade nÄn som var sugen, sÄ den funkar vÀl för somliga antar jag.
Det finns roligare saker att lÀgga pengar pÄ om du frÄgar mig, men visst Àr den hÀftig det gÄr inte att förneka. UngefÀr pÄ samma sÀtt som att DSSD Àr hÀftig rent tekniskt men att det finns en lÄng lista pÄ modeller man hellre köper.

6105-8119 fick lĂ€mna. Inte sĂ€ker pĂ„ att jag gjorde rĂ€tt men kĂ€ndes lite kaka pĂ„ kaka. Nu behöver jag inspiration. Vad ska nĂ€sta bli? Som ni ser pĂ„ bilden nedan Ă€r det endast dykare som lockar.â˜ș en 6306? Ja men kĂ€nns som jag brĂ€nt mins chanser att hitta den det rimlig penning. Mm600 lockar oxĂ„ men utanför budgeten förnĂ€rvarande.
7c43-6010, 7406-606a, 6105-8000, 6217-8001, sbbn019, sbdx012.
20150914_212605.jpg

6105-8119 fick lĂ€mna. Inte sĂ€ker pĂ„ att jag gjorde rĂ€tt men kĂ€ndes lite kaka pĂ„ kaka. Nu behöver jag inspiration. Vad ska nĂ€sta bli? Som ni ser pĂ„ bilden nedan Ă€r det endast dykare som lockar.â˜ș en 6306? Ja men kĂ€nns som jag brĂ€nt mins chanser att hitta den det rimlig penning. Mm600 lockar oxĂ„ men utanför budgeten förnĂ€rvarande.
20150914_212605.jpg
Trevlig samling! 7c43-6010 Àr riktigt, riktigt najs!

Jag mottager gÀrna tips pÄ Seiko-klockor som ser ut som SBGX059 fast kostar en brÄkdel. Ska köpa en till tjejen men har inte rÄd med nÄgon GS nu eftersom jag Àr fattig student :bookworm:... Det mÄste vara en quartz för jag kan inte övertala henne att ha en automat eller mekanisk, den skulle bara bli liggande. Har letat sjÀlv ett bra tag men hittar ingen som funkar.
Jag vet det Àr ett skÀl till att grand seikon har just den prislappen den har, men seiko som mÀrke har sina rötter i cleana ur och de borde vÀl ha nÄn quartz som ser ut sÄ hÀr med lite trade-offs tÀnker jag. Och det Àr inte sÄ att det Àr jag som hetsar pÄ henne nÄgot, det Àr hon sjÀlv som vill ha en i den stilen, hade jag valt hade det blivit en dressare eller fÀltklocka... Any ways. HÀr kommer hennes önskemÄl:

Urtavla: Vit
Diameter: 37mm
StÄllÀnk
GĂ€rna datum
"inga konstiga grejer pÄ den"
"lÀtt"
SBGX059.png

:angel:

20150914_212605.jpg
Kan hjÀlpa dig öka pÄ budgeten lite...

Tillbaka
Topp