• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

F.ö. SÄ har de 50% rea pÄ ett gÀng Anantor, se bilder nedan.]

Grattis till en riktigt fin klocka.

Men jag fÄr inget riktigt grepp om Ananta. Finns det en snabbförklaring vad linjen Àr tÀnkt att representera. Det spretar vÀldigt och Àr svÄrt att se nÄgon trÄd i produktutbudet. Speciellt dÄ priserna Àr uppe och tangerar GS.

IMG_1965.JPG

Det blev att slÄ till pÄ en baby tuna!

Tack för din input förra veckan @Syven !

Men jag fÄr inget riktigt grepp om Ananta. Finns det en snabbförklaring vad linjen Àr tÀnkt att representera. Det spretar vÀldigt och Àr svÄrt att se nÄgon trÄd i produktutbudet. Speciellt dÄ priserna Àr uppe och tangerar GS.
Ananta har profilerat sig som SEIKOs linje för mekaniska kronografer och mekaniska kronografer Àr dyrt, i alla fall om det görs pÄ rÀtt sÀtt. :)

Tycker Anantalinjen Àr riktigt nice faktiskt tack vare att de har Àndrat inriktning senaste Ären. Tidigare var det ju galen design med Zaratsupolering.

Ser riktigt bra ut! Hoppas de grÀver lite mer i historien nÀsta Är :) @yonsson Ser ut att vara "rÀtt" storlek oxÄ.
Grymt ju! Ser ut att vara ett vanligt skx-inlÀgg pÄ den vÀnstra och 22mm bandbredd som sig bör. Ska lÀtt plocka upp en 773 (svart ring). :)

Edit: Ge oss en ny 6105-8000 nu ocksÄ!!!
DĂ„ hade jag typ kunnat bli OWG. :D

Senast Àndrad:

Problemet nÀr det gÀller designtrÄden Àr att det funnits en internationell linje, Anantorna med de stora boetterna och svÀrdsvisare.
Sedan de Jdm modeller dom bla innefattat Speedtimerinspirerade fyrkantiga subdials.
För att spÀ pÄ detta finns i Molles bilder Àven en del Spring Drive modeller, bl.a. den underbara (IMHO) limiterade kronografen.
Hade jag haft fria hÀnder hade jag shoppat loss :)

Ok trevligt . Den kÀnns given.
Edit: Fattar fortf inte hur ni ser det :)
En riktig gilt-tavla Àr det ju sÄklart inte om det Àr vad du syftar pÄ, dÀremot ser man ju tydligt pÄ bÄde inlÀgg, visare och taveltext att det Àr guldfÀrger pÄ den modellen. Inget jag gÄr igÄng pÄ alls men det verkar vara mÄnga andra som gillar det.

Tillbaka
Topp