Pga SBGAns bredare index luras man att tro att SBGH ligger 0,5 s före. Sett vid mindre sekundindex ser det precis lika ut..
![]()
TÀnkte vÀll det, allt annat hade varit oacceptabelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Pga SBGAns bredare index luras man att tro att SBGH ligger 0,5 s före. Sett vid mindre sekundindex ser det precis lika ut..
![]()
Eh...Ja!TÀnkte vÀll det, allt annat hade varit oacceptabelt
Detta gĂ€ller bara Grand Seiko eller hur? Ăvriga klockor i sortimentet skickar han vĂ€l till Sverige, om jag tolkat det rĂ€tt? Lite underligt dock att just Grand Seiko inte skickas till EU & UK, minskar ju ned försĂ€ljningsomrĂ„det radikalt. Det kan ju inte handla om tull och moms för det lĂ€ggs ju pĂ„ köparen.Ni som handlat hos sieya![]()
Hur tacklar ni texten ovan?
För mig att detta avhandlats hĂ€r innan och att Seiya blivit "ombedda" att upphöra att försörja Europa med GS till rimliga priser.Detta gĂ€ller bara Grand Seiko eller hur? Ăvriga klockor i sortimentet skickar han vĂ€l till Sverige, om jag tolkat det rĂ€tt? Lite underligt dock att just Grand Seiko inte skickas till EU & UK, minskar ju ned försĂ€ljningsomrĂ„det radikalt. Det kan ju inte handla om tull och moms för det lĂ€ggs ju pĂ„ köparen.
GĂ€ller typ bara GS. Seiko UK stĂ€mde honom för nĂ„gra Ă„r sedan.Detta gĂ€ller bara Grand Seiko eller hur? Ăvriga klockor i sortimentet skickar han vĂ€l till Sverige, om jag tolkat det rĂ€tt? Lite underligt dock att just Grand Seiko inte skickas till EU & UK, minskar ju ned försĂ€ljningsomrĂ„det radikalt. Det kan ju inte handla om tull och moms för det lĂ€ggs ju pĂ„ köparen.
bah! Fisk&chips smakar inge vidare ÀndÄGÀller typ bara GS. Seiko UK stÀmde honom för nÄgra Är sedan.
SvÀrtan pÄ markering och visare vad jag vet. Har du kollat sbgx063? Saknar min.Vad Àr skillnaderna pÄ dessa förutom lÀnk/strap?
![]()
![]()
Nja. RÀtt trevlig med vinÀger och ett par ale.bah! Fisk&chips smakar inge vidare ÀndÄ
Wicked!Har lÀnge Ängrat att jag sÄlde min Alpinist och har nu för första gÄngen köpt om en klocka. Denna gÄng köpte jag Àven lÀnken till. LÀnken Àr inte pÄ samma nivÄ som klockan men riktigt snyggt Àr det.
![]()
![]()
![]()
Seiyja tar emot betalning i dollar och kurserna Àndras hela tiden. Tror det Àr dÀrför han skriver sÄ. Prislistan i yenn Àr redan satt för 2016. Hans priser beror ju ocksÄ pÄ vilka rabatter han fÄr frÄn AD.Ni som handlat hos sieya![]()
Hur tacklar ni texten ovan?
Tycker lÀnken till 017 kÀnns riktigt bra gentemot andra Sarbars, speciellt lÄset som jag upplever Àr av kraftigare gods.Har lÀnge Ängrat att jag sÄlde min Alpinist och har nu för första gÄngen köpt om en klocka. Denna gÄng köpte jag Àven lÀnken till. LÀnken Àr inte pÄ samma nivÄ som klockan men riktigt snyggt Àr det.
![]()
![]()
![]()
Wicked!
Jag har den pÄ fett brunt lÀder, men behöver byta. Funkar lÀnken frÄn en Sarb033 pÄ den 017 mÄnntro? VÀntar med spÀnning pÄ leverans nÀmligen.
Ja den Àr frÀck, skulle vilja ha en quartz pÄ skinnrem original, spÀnnet ser fantastiskt ut!SvÀrtan pÄ markering och visare vad jag vet. Har du kollat sbgx063? Saknar min.
Gratulerar! Kaxigt toolig. Och en hel del 80-tals Sci-Fi vibbar.Precis nyuppackad M726-5A00
![]()
Glass Material Dyuarukabusafaiagarasu
Nya GS Quartz:
SBGX1119/121
![]()
![]()
Part number SBGX119
Drive system Quartz
Caliber No 9F61
Case Material Stainless steel case
Coating Anti-reflective coating inside
Clasp Three fold system with one push
Rumiburaito None
Accuracy Accuracy: year difference ± 10 seconds
waterproof For everyday life waterproof (10 atm)
Antimagnetic Yes
weight 119.0 g
Case Size Vertical 44.0mm Ă 37.1mm Ă horizontal thickness 11.4mm
Other Screw back
, case back lion emblem with
Google translate:
Calm taste of classic design is the quartz model of charm. Texture like an antique watch is, you can enjoy along with the ease of use of quartz unique. Glass you are using a dual curve sapphire glass of the new shape, while leaving a soft shade, it has to maintain the visibility of the needle and dial even when viewed from an angle. soft and atmosphere of the 1960s model of the windshield had, to achieve a more simple and classic beauty in that both the sense of openness that looks spacious and to the end of the dial. Certainly please experience the best of comfortable to use.
Gratulerar! Kaxigt toolig. Och en hel del 80-tals Sci-Fi vibbar.![]()
Ny sorts lÀnk pÄ den va?Nya GS Quartz:
SBGX1119/121
![]()
![]()
Part number SBGX119
Drive system Quartz
Caliber No 9F61
Case Material Stainless steel case
Coating Anti-reflective coating inside
Clasp Three fold system with one push
Rumiburaito None
Accuracy Accuracy: year difference ± 10 seconds
waterproof For everyday life waterproof (10 atm)
Antimagnetic Yes
weight 119.0 g
Case Size Vertical 44.0mm Ă 37.1mm Ă horizontal thickness 11.4mm
Other Screw back
, case back lion emblem with
Google translate:
Calm taste of classic design is the quartz model of charm. Texture like an antique watch is, you can enjoy along with the ease of use of quartz unique. Glass you are using a dual curve sapphire glass of the new shape, while leaving a soft shade, it has to maintain the visibility of the needle and dial even when viewed from an angle. soft and atmosphere of the 1960s model of the windshield had, to achieve a more simple and classic beauty in that both the sense of openness that looks spacious and to the end of the dial. Certainly please experience the best of comfortable to use.
Yes, eller rÀttare sagt ÄteruppstÄnden dÄ den typen fanns pÄ GS Quartz pÄ 90-talet fram till typ 2005.Ny sorts lÀnk pÄ den va?
Vad fick du betala för klocka + lÀnk? Tycker det Àr synd att inte övriga alpinist serien följer denna storlek (dvs 38mm). Hade jag fÄtt önska mig hade jag velat ha bort kompass kronan ocksÄ. Det kunde gott ha varit möjligt att vrida kompassen i nÄgot lÀge pÄ den vanliga kronan.Har lÀnge Ängrat att jag sÄlde min Alpinist och har nu för första gÄngen köpt om en klocka. Denna gÄng köpte jag Àven lÀnken till. LÀnken Àr inte pÄ samma nivÄ som klockan men riktigt snyggt Àr det.
![]()
![]()
![]()
Vad fick du betala för klocka + lÀnk? Tycker det Àr synd att inte övriga alpinist serien följer denna storlek (dvs 38mm). Hade jag fÄtt önska mig hade jag velat ha bort kompass kronan ocksÄ. Det kunde gott ha varit möjligt att vrida kompassen i nÄgot lÀge pÄ den vanliga kronan.
55:an passar till allt, 57:an Àr cool och passar till det mesta medan 53:an Àr riktigt snygg men passar inte till lika mycket som de andra. GÄ pÄ 57:an om du fÄr bra vibbar av den, men jag tror att du blir nöjd oavsett![]()
NÀr man ser dem pÄ rad sÄ Àr ju 53 riktigt trevlig. 55 mest klassisk. 57 helt okej, men 59 ser ju vÀldigt "rÄ" ut. Min röst faller nog trots allt pÄ 53 om jag mÄste vÀlja en av dem.
Har 53an sjÀlv. Den blÄa tackar gör sig riktigt bra i solen!
HÀr har du en inspirationsbild pÄ min 53a pÄ ett mesh!
![]()