Tror jag inte du behöver oroa dig för, inom EU ju.NÄgot Àr pÄ vÀg, fast i tullen dock
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tror jag inte du behöver oroa dig för, inom EU ju.NÄgot Àr pÄ vÀg, fast i tullen dock
![]()
TjenaTror jag inte du behöver oroa dig för, inom EU ju.
Jag gillar allt med den dÀr, polerade visare pÄ ljus tavla, borstad pÄ svart, stÀngd sekundvisare, fina bevels pÄ bandhornen, snygg krona, bra storlek och nÄgot roligare lÀnk.Nya GS Quartz:
SBGX1119/121
![]()
![]()
Part number SBGX119
Drive system Quartz
Caliber No 9F61
Case Material Stainless steel case
Glass Material Dyuarukabusafaiagarasu
Coating Anti-reflective coating inside
Clasp Three fold system with one push
Rumiburaito None
Accuracy Accuracy: year difference ± 10 seconds
waterproof For everyday life waterproof (10 atm)
Antimagnetic Yes
weight 119.0 g
Case Size Vertical 44.0mm Ă 37.1mm Ă horizontal thickness 11.4mm
Other Screw back
, case back lion emblem with
Google translate:
Calm taste of classic design is the quartz model of charm. Texture like an antique watch is, you can enjoy along with the ease of use of quartz unique. Glass you are using a dual curve sapphire glass of the new shape, while leaving a soft shade, it has to maintain the visibility of the needle and dial even when viewed from an angle. soft and atmosphere of the 1960s model of the windshield had, to achieve a more simple and classic beauty in that both the sense of openness that looks spacious and to the end of the dial. Certainly please experience the best of comfortable to use.
Gud va grymt glas!Bjuder pÄ lite bilder pÄ lite annat sÄ lÀnge
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja glaset Àr riktigt fint, kommer pÄ mig sjÀlv att jag sitter och tittar och försöker se ur olika vinklarGud va grymt glas!
Har en Seiko med liknande plexi dock Àr det sprucket... Vet du möjligen vad designen heter?Ja glaset Àr riktigt fint, kommer pÄ mig sjÀlv att jag sitter och tittar och försöker se ur olika vinklar
FĂ„r mycket kommentarer och blickar.
Har en Seiko med liknande plexi dock Àr det sprucket... Vet du möjligen vad designen heter?
Fortfarande den frÀschaste SARBen du kan köpa. Grattis!NÄgra till
![]()
![]()
![]()
![]()
Nej, det har jag inte tyvÀrr. Dock sÄ finns det faktiskt en klocka i sortimentet fortfarande med den hÀr lÀnken, SBGX005.Jag gillar allt med den dÀr, polerade visare pÄ ljus tavla, borstad pÄ svart, stÀngd sekundvisare, fina bevels pÄ bandhornen, snygg krona, bra storlek och nÄgot roligare lÀnk.Hade dock önskat blank svart tavla men man kan ju inte fÄ allt.
Har för mig du haft nÄgon gammal klocka tidigare med den lÀnken..?
Tuff som tÄget!7c43-7000 denna gudsförgÀtna onsdag.
![]()
Inga gamla modeller, bara frÄn nu och framÄt i sÄ fall.Funderar pÄ ifall det finns fler GS med 9F verket som har glasbaksida?
Nej fy, inget av de dÀr urverken var ju sÀrskilt snyggt.Googlade lite och det verkar som att Citizen har glasbaksida pÄ en av sina Campanola-modeller...
![]()
Och Invicta, med mindre lyckat resultat IMO...
![]()
(bÄda bilderna lÄnade frÄn WUS)
Jag brukar nÀstan alltid sÀga svart... men i just det hÀr fallet sÄ blir det nog vit.Vilken tavla hade ni valt?
HögraVilken tavla hade ni valt?
Billigt!Kommer flippa denna. 3,5K för den som Àr sugen. Seiko-fans fÄr förtur innan den ev hamnar pÄ K&S. Ej trycktestad men den har fÄtt ny boettlockspackning. Antimagnetplattan sitter kvar. Sekundvisaren gÄr fint pÄ markeringarna. Bra patina. Levereras head only. Skicka PM!
![]()
Billigt!
Nej.Billigt!
De jag har sett ligger mellan 350-400 dolares + frakt i motsvarande skick. Men Vad har du för Ref pÄ den hÀr @Jaganata och har den Kanji? Min 7c43 7000 ser likadan ut. Tycker 7c43 referenserna Àr riktigt svÄrt att fÄ grepp pÄ.Nej.
Edit: eller Àr det stor prisskillnad pÄ "rödsubbarna" jÀmfört med de med vit diver's-text?
Jag kanske minns fel, men var inte den hÀr pÄ K&S uppe pÄ 5,5k i början?Nej.
Edit: eller Àr det stor prisskillnad pÄ "rödsubbarna" jÀmfört med de med vit diver's-text?