• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Borde man köpa en SKX007 nu bara för att? (tycker dom Àr snygga ocksÄ sÄklart). TÀnker pÄ att de Àr utgÄngna.

Hur fÄr jag tag i en ny och vad fÄr jag betala?

BLAM! Jag vill faktiskt ha lÀnk denna gÄng. Vill dÀremot ha svart tavla och den verkar inte komma pÄ lÀnk. :bored:
NÄgon som inte vill ha lÀnk och vill teama ihop sig?
http://www.seiko.at/home/kollektionen/taucheruhrendiver/automatik-turtle.html
Ser ut som att det Ă€r blĂ„ och guld som kommer pĂ„ lĂ€nk. Är tyvĂ€rr inne pĂ„ de tvĂ„ andra men skall fundera pĂ„ saken. En annan reflektion Ă€r att Seiko sjĂ€lva kallar den för "Turtle". Är inte det ett namn som kommer frĂ„n filippinska pirater? :)

http://www.seiko.at/home/kollektionen/taucheruhrendiver/automatik-turtle.html
Ser ut som att det Ă€r blĂ„ och guld som kommer pĂ„ lĂ€nk. Är tyvĂ€rr inne pĂ„ de tvĂ„ andra men skall fundera pĂ„ saken. En annan reflektion Ă€r att Seiko sjĂ€lva kallar den för "Turtle". Är inte det ett namn som kommer frĂ„n filippinska pirater? :)
Har blivit allmÀnt vedertaget sÄ antar att de anvÀnder det eftersom alla tÀnker turtle nÀr de ser dem. Enklare att komma ihÄg turtle Àn SRP773 :)

Men det kan vÀl inte vara ersÀttaren till SKX-linjen, det Àr ju prospex och en rÀtt stor prisökning. Snarare en konkurrent till Sumon..

Har blivit allmÀnt vedertaget sÄ antar att de anvÀnder det eftersom alla tÀnker turtle nÀr de ser dem. Enklare att komma ihÄg turtle Àn SRP773 :)

Men det kan vÀl inte vara ersÀttaren till SKX-linjen, det Àr ju prospex och en rÀtt stor prisökning. Snarare en konkurrent till Sumon..
Vet inte hur de tÀnker faktiskt men jag skulle anta att de tÀnker att det inte ska finnas nÄgot mellanting mellan SEIKO5 och Prospex framöver. Skx-klockorna var ju ett mellanting sÄ att sÀga. Att sluta producera skx007 och slÀppa en ny 7040 Àr ju ett enkelt sÀtt att fÄ fansen med sig. :)

Dessutom vet vi ju faktiskt inte helt 100 att skx007/009/011 gÄtt ur produktion.

Jag vÀgrar att kalla den turtle iaf utan piratdialekt. Tror ocksÄ det kommer annan ersÀttare.

Hupp 419€
www.seiko.at/home/kollektionen/taucheruhrendiver/automatik-turtle/srp779k1.html
SRP773K1_Seiko_Automatik_Prospex_Diver_Turtle.jpg
SRP775K1_Seiko_Automatik_Prospex_Diver_Turtle.jpg
SRP777K1_Seiko_Automatik_Prospex_Diver_Turtle.jpg
SRP779K1_Seiko_Automatik_Prospex_Diver_Turtle.jpg

Äntligen! Jag Ă€r sĂ„ uttrĂ„kad och less pĂ„ klockor men nu rycker det lite i baguetten igen :) Svart pĂ„ lĂ€nk vore nĂ„t. BlĂ„ funkar ocksĂ„.

Är det maj som gĂ€ller?

Tycker den sidan Àr lite mÀrklig faktiskt. De listar skx009 men inte 007, de listar sbdx001 men inte sbdx017. De har Àven lagt upp den gamla sumon som utgÄtt men inte den som ersatt. Fel lÄda har den ocksÄ. :bored:
image.png

Edit: SEIKO Prospex-sidan listar iofs inte heller alla modeller. De behöver anstÀlla nÄgon som styr upp detta hos SEIKO kan man tycka.

Senast Àndrad:
Personligen Àlskar jag deras lollipopvisare, denna Àr ju dessutom inte vit/svart utan stÄl/svart. Jag gillar det. :)
Jag gillar den som sitter i de gamla dykarna 6309,7002 etc. Den "bakvÀnda" varianten har jag svÄrt för. Dock skall erkÀnnas att jag aldrig Àgt nÄgon nyare dykare med den bakvÀnda klubban sÄ jag kanske skall vÀnta med att uttala mig tills jag testat irl...

Äntligen! Jag Ă€r sĂ„ uttrĂ„kad och less pĂ„ klockor men nu rycker det lite i baguetten igen :) Svart pĂ„ lĂ€nk vore nĂ„t. BlĂ„ funkar ocksĂ„.

Är det maj som gĂ€ller?
Tidigare sÀgs det. Enligt molle lÀnge upp I trÄden kommer fulvarianterna* med fÀrgade visare i maj
*min anmÀrkning.

Tycker den sidan Àr lite mÀrklig faktiskt. De listar skx009 men inte 007, de listar sbdx001 men inte sbdx017. De har Àven lagt upp den gamla sumon som utgÄtt men inte den som ersatt. Fel lÄda har den ocksÄ. :bored:
image.png

Edit: SEIKO Prospex-sidan listar iofs inte heller alla modeller. De behöver anstÀlla nÄgon som styr upp detta hos SEIKO kan man tycka.
Seiko Österrike...

Mycket bra! Glöm inte det nÀr den slÀpps. :)
Edit: Finns ju en risk att vi Àndrar oss innan nÀr de slÀpps i och för sig. Det ser ut att vara nya silikongummit.

Kan ju bestÀlla samtidigt annars. Jag kommer inte vilja ha lÀnk. Helt sÀker. DÀremot sÄ ska jag ha den med gulddetaljer sÄ vill du köra sÄ kör vi.

DHL levererade idag en SKX007K2 samt en SKX009K2 bÄda med box. Dessa godingar fÄr ligga "pÄ hyllan" tills vidare. IMG_0799.jpg

Var bestÀllde du ifrÄn och vad kostade det om man fÄr frÄga. Ska nÀmligen handla sjÀlv :)
Jag fÄr samtidigt hÀrmed inför detta eminenta forum erkÀnna :facepalm: att jag handlat frÄn http://www.creationwatches.com .
En SKX007K2 (med lÀnk) kostade med dagskurs 2015-11-11 1472:-, SKX009K2 (med lÀnk) kostade samma dag 1466:- inklusive frakt med DHL.
RÀkna Àven med moms som debiteras senare av DHL. Jag köpte tidigare en annan klocka av CW för ungefÀr samma pengar. PÄ den klockan betalade jag totalt 174,50:- fördelat pÄ moms och en av DHL uppfunnen "utlÀggsersÀttning":)

Tillbaka
Topp