• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Men VILKA tim-markeringar? PÄ tavlan? PÄ chapter-ringen? PÄ inlÀgget?
Trodde det framgick nÀr jag svamlade om proof tavlan. Men var kanske lite otydligt.
Menar dessa.
2015-11-17 21.08.40.jpg

Info frÄn Klockmaster Hansson om "Turtle":
image.jpeg

Tre av 4 modeller slÀpps, inte den med guld-detaljer förstod jag det som.
SlÀpps i slutet av februari.
Pris pÄ lÀnk: 4498kr
Pris pÄ lÀder: 3998kr
Tack för info! Och helt plötsligt blev den med guld-detaljer mer exklusiv och hard-to-get. ;)
Den blÄ Àr snyggast IMO. En kombo med blÄ tavla och pepsi-bezel som du föreslog Àr kanske en garanterad vinnare. :hungry:

Tack för info! Och helt plötsligt blev den med guld-detaljer mer exklusiv och hard-to-get. ;)
Den blÄ Àr snyggast IMO. En kombo med blÄ tavla och pepsi-bezel som du föreslog Àr kanske en garanterad vinnare. :hungry:
Ja, för mig lutar det i alla fall mot den kombon. BlÄtt verkar ju vara lite av Ärets fÀrg. :) I vanlig SEIKO-anda Àr den nog ganska mörk blÄ och om man vill att den ska bli lite mer nedtonad sÄ borde man kunna byta till svart inlÀgg.

Det hade varit roligt att handla lokalt för en gÄngs skull men om den slÀpps i januari nÄgon annanstans sÄ orkar i alla fall inte jag vÀnta.

Ja, för mig lutar det i alla fall mot den kombon. BlÄtt verkar ju vara lite av Ärets fÀrg. :) I vanlig SEIKO-anda Àr den nog ganska mörk blÄ och om man vill att den ska bli lite mer nedtonad sÄ borde man kunna byta till svart inlÀgg.

Det hade varit roligt att handla lokalt för en gÄngs skull men om den slÀpps i januari nÄgon annanstans sÄ orkar i alla fall inte jag vÀnta.

Ja, min bror har en blÄ "Sumo" SBDC003. Tycker den Àr vÀldigt snygg med den djupt mörkblÄ tonen.

Varför har Seiko sÄ högt anseende pÄ det hÀr forumet och andra egentligen? Jag Àr inte speciellt tagen av nÄgon av deras modeller och de jag hanterat i butik(aldrig en dykare eller grand seiko, ska tillÀggas) har inte imponerat alls pÄ mig.

Jag ifrÄgasÀtter inte, utan bara frÄgar! :)

Varför har Seiko sÄ högt anseende pÄ det hÀr forumet och andra egentligen? Jag Àr inte speciellt tagen av nÄgon av deras modeller och de jag hanterat i butik(aldrig en dykare eller grand seiko, ska tillÀggas) har inte imponerat alls pÄ mig.

Kalasbra kvalitet kontra kostnaden.

SEIKO Àr i princip alltid det mest prisvÀrda alternativet oavsett prisklass, om man gillar designen Àr ju sÄklart personligt men personligen gillar jag SEIKOs designsprÄk vÀldigt mycket. SEIKOland Àr dock ett stort land och det gÀller att lÀra sig hur man ska navigera mellan de olika modellerna för att hitta de riktiga skatterna.
Alla mÀrken har dock för och -nackdelar sÄ givetvis finns det Àven nackdelar med SEIKO.

Senast Àndrad:
Jag vet att Monster serien inte direkt gir stÄende applÄder hÀr, men jag tycker om den, 1500 pix för en automat, som tÄler det mesta, och hÄller tiden bra, helt OK.
PB180078.jpg

//Bosse
Ingen hÀr har vÀl nÄgonsin sagt ett ont ord om monstern? Det Àr bara det att tonfiskarna Àr bÀttre (men dyrare). ;)

Kalasbra kvalitet kontra kostnaden.

SÄ 7000 kr Seiko Àr alltsÄ bÀttre Àn 7000 kr annat?

SEIKO Àr i princip alltid det mest prisvÀrda alternativet oavsett prisklass, om man gillar designen Àr ju sÄklart personligt men personligen gillar jag SEIKOs designsprÄk vÀldigt mycket. SEIKOland Àr dock ett stort land och det gÀller att lÀra sig hur man ska navigera mellan de olika modellerna för att hitta de riktiga skatterna.
Alla mÀrken har dock för och -nackdelar sÄ givetvis finns det Àven nackdelar med SEIKO.

Men Casio, Citizen, Certina, Tissot? De ser dÄ likvÀrdiga ut(bÀttre imo). Eller snackar vi bara mekaniska nu? Jag Àr inte en "mekanisk" kille utan denna charm har nÀstan helt gÄtt förbi mig, vilket kanske förklarar en del! :p

SÄ 7000 kr Seiko Àr alltsÄ bÀttre Àn 7000 kr annat?
Men Casio, Citizen, Certina, Tissot? De ser dÄ likvÀrdiga ut(bÀttre imo). Eller snackar vi bara mekaniska nu? Jag Àr inte en "mekanisk" kille utan denna charm har nÀstan helt gÄtt förbi mig, vilket kanske förklarar en del! :p
Nja, det beror vÀl pÄ modell skulle jag sÀga. Citizen och Casio har ju ocksÄ sjukt prisvÀrda modeller men SEIKO har fler roliga modeller (imho). Swiss made blir dÀremot lÀtt utkonkurrerade i samma peisklass.

Om du kollar runt sÄ vill du se att dÀr finns ganska varierande uppfattningar om Seiko pÄ detta forum i stort, men i denna trÄd samlas fan klubben och tja, med 321 sidor sÄ frodas vi ganska vÀl.
Seiko har nÄgot i alla prisklasser och vad jag uppskatter med Seiko Àr att vad du betalar Àr vad du fÄr kan det vara enklare? Vad jag ocksÄ tycker Àr skönt Àr att "flyga under radarn" med mina GS, tröttsamt nÀr omgivningen stirrar pÄ klockan som dÄ jag hade Sub.

//Bosse

Jag vet att Monster serien inte direkt gir stÄende applÄder hÀr, men jag tycker om den, 1500 pix för en automat, som tÄler det mesta, och hÄller tiden bra, helt OK.
PB180078.jpg

//Bosse
Tycker dom Àr tok snygga det jag dock inte fattat Àr nÀr det Àr en nyare modell typ SRP583K1 sÄ "fÄr" den inte kallas monster eller har jag missfötÄt? Har fattat att det finns Malaysia tillverkade som har ett (k) i modellen och Japan tillverkade med ett (j). Men vad som gör den till en riktig monster har gÄtt mig förbi. Tacksam för förkaring /Stefan

Tillbaka
Topp