Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
"The watches are shown with availability starting in January 2016". Detta Ă€r en grym nyhet, jag Ă€r fortfarande i extas!En lĂ€ngre artikel frĂ„n Fratellowatches: New Seiko ProspexâŠthe Return of the â6309â
http://www.fratellowatches.com/new-seiko-prospex-the-return-of-the-6309/
Ja det vore verkligen ngt. Har dock en kÀnsla av att det "bara" blir en 8110/8119 om det blir en reissue. Men man vet ju aldrig. Blir en bra start pÄ 2016 och en perfekt beater."The watches are shown with availability starting in January 2016". Detta Àr en grym nyhet, jag Àr fortfarande i extas!
Nu vill jag bara ha en ny 6105-8000 ocksÄ.![]()
Ja det vore verkligen ngt. Har dock en kÀnsla av att det "bara" blir en 8110/8119 om det blir en reissue. Men man vet ju aldrig. Blir en bra start pÄ 2016 och en perfekt beater.
Exakt, men vill ÀndÄ ha en -8000.Ja det vore verkligen ngt. Har dock en kÀnsla av att det "bara" blir en 8110/8119 om det blir en reissue. Men man vet ju aldrig. Blir en bra start pÄ 2016 och en perfekt beater.
Ser riktigt schyssta ut dem dÀr, blir nog en för mig med. Antingen en blÄ eller en svart/blÄ (för det kommer vÀl en "Batman")? Tyckte jag lÀste nÄgot om att lÀnken kommer ha en dykarförlÀngning - stÀmmer det?![]()
Personligen tror jag inte en reissue drar ned vÀrdet pÄ orginalen. I min vÀrld borde det vara tvÀrtom. Fler fÄr upp ögonen. Har du sett Indonesiska homagen Athaya Vintage? Hoppas pÄ att det kommer bÄde en ny 8000 och 8110. Givna köp. Orginalen kunde fÄ vila lite.Klart det blir dÄ, jag vill men ÀndÄ inte. Men jag gillar ex. Dagaz varianter ganska mycket sÄ skulle kunna tÀnka mig en sÄdan. Men jag skulle nog köpa en reissue ÀndÄ Àven fast originalet kan fÄ vara sjÀlv och öka Àn mer i popularitet (och pris iof)...![]()
SpÀnnande, tack. Riktigt bra gÄngreserv noterade jag ocksÄ. Kommer bli riktigt bra.Exakt, men vill ÀndÄ ha en -8000.
![]()
Mer Àn sÄhÀr vet vi inte men rent logiskt borde lÄset ha dykförlÀngning, jag chansar pÄ sumospÀnnet. SEIKOs 22mm-lÀnkar brukar avsmalna till 18mm sÄ vill man sÄ kan man sÀkerligen byta spÄnne.
Exakt, men vill ÀndÄ ha en -8000.
![]()
Mer Àn sÄhÀr vet vi inte men rent logiskt borde lÄset ha dykförlÀngning, jag chansar pÄ sumospÀnnet. SEIKOs 22mm-lÀnkar brukar avsmalna till 18mm sÄ vill man sÄ kan man sÀkerligen byta spÄnne.
Personligen tror jag inte en reissue drar ned vÀrdet pÄ orginalen. I min vÀrld borde det vara tvÀrtom. Fler fÄr upp ögonen. Har du sett Indonesiska homagen Athaya Vintage? Hoppas pÄ att det kommer bÄde en ny 8000 och 8110. Givna köp. Orginalen kunde fÄ vila lite.
![]()
Har inte kollat men alla 22mm-oysters jag haft avsmalnar till 18mm.SKX jubileet Àr vÀl 22/20!?!
Har inte kollat men alla 22mm-oysters jag haft avsmalnar till 18mm.
Det blir sÀkert 22/20, jag tÀnkte snett. Det verkar i alla fall vara nya gummiblandningen om man kan lita pÄ fÀrgerna pÄ bilden.Jag hoppas detta kommer vara 22/20 hursomhelst dÄ jag tror det blir bÀttre![]()
6105 Àr grym. Tycker 6306 har en helt annan kÀnsla Àn 6309 förövrigt. Tror det Àr boetten som gör det.Nja kanske inte men gillar 6105 och dess historia, lite mer Àn ex. 7040 (som det finns fler av i bÀttre skick etc. Mer vanlig) men skulle nog köpa en reissue sjÀlv som sagt oavsett. Jepp sett den, tycker den var smakfullt gjord utan att vara direkt homage som ex. prs-68. Jag gillar framförallt boetten pÄ 6105-8110/19, den lilla Àr inte lika mycket min grej dÀrav endast Àgt den en gÄng![]()
Pratar du om chapter-ringen?6105 Àr grym. Tycker 6306 har en helt annan kÀnsla Àn 6309 förövrigt. Tror det Àr boetten som gör det.
AngÄende "den lilla" sÄ Àr det förstÄs en smaksak. 8110 boetten Àr ascool men just nu föredrar jag 8000 och det verkar dessutom som att det Àr andra "markers" i mot de 8110 jag sett/haft. Mer krom/glans. Möjligen Àr det alla proof tavlor som har det. Ngn hÀr som har en 8110 "proof" eller vet mer?
PÄ 6306? Nej den Àr ju oxÄ lite trevligare. Framförallt boetten som Àr mattare. Men Àven formen skiljer sig en aning.Pratar du om chapter-ringen?
NÀr det gÀller boetter sÄ tycker jag 6105-8000 Àr den bÀsta dykarboetten SEIKO nÄgonsin slÀppt. Förutom att den Àr ruggigt snygg Àr storleken helt perfekt.
Du skrev "andra markers" och jag frÄgade om du menade pÄ chapter ringen.PÄ 6306? Nej den Àr ju oxÄ lite trevligare. Framförallt boetten som Àr mattare. Men Àven formen skiljer sig en aning.
Edit: Ălskar formen och storleken pĂ„ 62mas men dĂ€refter placerar jag 6105-8000 (helt klart den som sitter bĂ€st pĂ„ mig).
Aha 6105. Nej tim markeringarna. Helt annan finish pÄ 8000 Àn alla andra jag sett.Du skrev "andra markers" och jag frÄgade om du menade pÄ chapter ringen.![]()
Har du kvar din Shogun?Nytt pÄ handleden. Sbgx117.
![]()
SÄdÀrja.KlÀmmer pÄ lite guldseikos sÄ hÀr pÄ tisdagskvÀllen
SBWA002, Astron 35SQ, 5645-8000
![]()
Japp, kan göra det senare.. lÀgger golv just nu ^^Har du kvar din Shogun?
Skulle du i sÄfall kunna lÀgga upp lite bilder som jÀmför de bÄda. Vore uppskattat.
Men VILKA tim-markeringar? PÄ tavlan? PÄ chapter-ringen? PÄ inlÀgget?Aha 6105. Nej tim markeringarna. Helt annan finish pÄ 8000 Àn alla andra jag sett.