• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fanimej den snyggaste Seikon som finns, kanske snyggaste av alla förresten? Snudd pÄ graal status pÄ den :)

Tack. Är nyfiken pĂ„ en SARG005 eller en SARB017 ocksĂ„. SARG verkar vara 41mm, vad ha vi för mĂ„tt pĂ„ den gröna alpinisten?

Tillbaka pÄ lÀder. Blir rÀtt mycket lÀttare sÄ.
image.jpg

Riktigt snyggt, den klockan passar pÄ allt! Till och med ett rött(oranget) nato slitet av sjÀlvaste wundlander

Mekmek
I min vĂ€rld ÄR det den snyggaste Seikon. Andraplatsen hĂ„lls pĂ„ min lista av SBGA011, men den Ă€r ju i titan (vilket jag inte gillar) och dessutom lite för stor för min smak.

KvÀllens tips till sarb021 Àgare, införskaffa ett rÀfflat gummi med viklÄs. Den kommer bli niiicee ;)

image.jpg

Tyckte det lirade sÄdÀr med vit tavla men med svart kommer det bli perfekt, som en ultrabillig Aquanaut typ. modellen i sig passar bra med gummit :)

PS. ber om om ursÀkt för gammal sunkig bild :D

Hej. RĂ„d tack.

Nu har CW fĂ„tt in skx i "alla" utföranden. Är det med fördel att köpa med oyster eller köpa den separat frĂ„n wjean och köpa klockan pĂ„ gummi/jubileet? Kommer sĂ„klart komplettera med nato/zulu som de flesta andra.

Skickat frÄn min C5503 via Tapatalk

Hej. RĂ„d tack.

Nu har CW fĂ„tt in skx i "alla" utföranden. Är det med fördel att köpa med oyster eller köpa den separat frĂ„n wjean och köpa klockan pĂ„ gummi/jubileet? Kommer sĂ„klart komplettera med nato/zulu som de flesta andra.

Det rÄd jag fick var att komplettera 009 med wjean oyster. Min kom pÄ jubilee. Tror, som mÄnga andra, att den bygger högt pÄ nato. Jubilee lÀnken Àr hÀrlig! :p

Det rÄd jag fick var att komplettera 009 med wjean oyster. Min kom pÄ jubilee. Tror, som mÄnga andra, att den bygger högt pÄ nato. Jubilee lÀnken Àr hÀrlig! :p

Hej

Köp med lÀnk, för liten skillnad i pris tycker jag

Och sÄ om NATO: En smaksak men jag har testad lÀnk, mesh, lÀder och det sluttar altid med:

A0m72F3.jpg

lite dammigt NATO men den anvÀnds till lite av varje....

//Bosse

Ibland kan en liten del göra en lycklig, haft problem med att fÄ sarben att sitta bra efter att handleden vuxit och funderat starkt pÄ att sÀlja i och med det. Inga halvlÀnkbitar och bara tvÄ mikrojusteringsmöjligheter omöjliggör bra fit.

Fann denna spÀnnesförlÀngare frÄn RLT och nu sitter den skönt, inte lika fint kanske men jÀklar vad gött nÀr den sitter perfekt igen :)

image.jpg
image.jpg

:)

Tackar för era rÄd. Funderar och Äterkommer med vad som blev :)

Tycker personligen att det Àr dumt att nöja sig med originallÀnken eftersom en bra lÀnk höjer klockan mÄnga steg. En originallÀnk har heller inget vÀrde, medan du sÀkert kan ha nytta av eller alternativt sÀlja ett original-gummi.

Köp pÄ gummit och köp till en bra lÀnk Àr sÄledes mitt rÄd.

Tycker personligen att det Àr dumt att nöja sig med originallÀnken eftersom en bra lÀnk höjer klockan mÄnga steg. En originallÀnk har heller inget vÀrde, medan du sÀkert kan ha nytta av eller alternativt sÀlja ett original-gummi.

Köp pÄ gummit och köp till en bra lÀnk Àr sÄledes mitt rÄd.

Nu vet jag inte vad det Àr för kvalitet pÄ lÀnken i det hÀr fallet, men att den skulle vara bÀttre Àn JubileelÀnken som normalt medföljer Àr vÀl ingen omöjlighet? Och i vart fall lÀr ju klockan sticka ut i och med att den har en OysterlÀnk frÄn Seiko sjÀlva, vid en eventuell försÀljning.

Nu vet jag inte vad det Àr för kvalitet pÄ lÀnken i det hÀr fallet, men att den skulle vara bÀttre Àn JubileelÀnken som normalt medföljer Àr vÀl ingen omöjlighet? Och i vart fall lÀr ju klockan sticka ut i och med att den har en OysterlÀnk frÄn Seiko sjÀlva, vid en eventuell försÀljning.
Tro mig, originallÀnken inbringar INGET extra vÀrde och den Àr totalt vÀrdelös. Att betala extra för den Àr bara dumt. Ett gummi dÀremot kan man anvÀnda eller sÀlja för nÄgon hundring.

Tro mig, originallÀnken inbringar INGET extra vÀrde och den Àr totalt vÀrdelös. Att betala extra för den Àr bara dumt. Ett gummi dÀremot kan man anvÀnda eller sÀlja för nÄgon hundring.

Lite olika uppfattningen hÀr Mao

Min upplevelse Àr att original gummi med eller utan kokning Àr o-bra frÄn det sÄ Àr jubilee och gummi samma kostnad sÄ kör jubilee, oyster Àr + 500 och det Àr en tveksam investering jag har mina (4) monster/007 pÄ Nato eller billigt mesh.
Original gummi det vara sig monster/007 eller mm300 Àr ganska obekvÀma bra gummi (Isofrane) kostar flis

My 5 cents

/Bosse

Fint att man fÄr tycka olika. :)
Jag tycker gummit till mm300 Àr rÀtt bra efter kokning (och vÀldigt snyggt).

Tack Molle!
TrÄkigt att Seiko Àr sÄ kassa pÄ presentationer och reklamfilmer. Det var ju ingen Apple-presentation direkt. :D
Tycker lite synd om tennis-spelaren som inte fÄr en GS och som mÄste bÀra en Premier-Seiko. :wtf:

Roligt dock att de nÀmner den besvikna dykaren. Han hade skickat ett brev till Seiko och skrivit att glaset poppade pÄ hans klocka vilket ledde till den första heliumsÀkra klockan (mm600). Monoque case och heliumsÀker trots att den inte hade He-valve. Det var alltsÄ heliumsÀkringen och inte 600m som var bekymret.

Kul att man fick se prospex-dykaren pÄ lÀnk!

Ja den var ju inte super fÀngslande den videon:)..
Men Ärtalen pÄ de gamla gillade jag att fÄ ett grepp om.. Vad Àr ref pÄ den andra i videon?

Haha stackars Djokovic..han borde ju iallafall fÄ din gmt yonsson

Tackar för den presentation,

Ganska imponerande att ett sÄ bra innehÄll kan paketeras sÄ trÄkigt, men skönt att slÀppa det vanliga Hollywood bling -bling typ IWC, Omega och Rolex och helt i linje med Japansk filosofi.

Kul början pÄ dagen

//Bosse

Usch Seiko har blivit pinsamma i sin marknadsföring med Novak.... :wtf:

Gör om, gör rÀtt...

Tillbaka
Topp