• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle vilja ha en no-date skx007, finns det nÄgon am-tavla som Àr lik orginal men utan dag och datum?

Skx 007 pÄ sharkmesh.
image.jpg

NÄgon som vet vart man kan fÄ tag i en SNDC33? De verkar vara svÄra att hitta..

lÄnad bild..

1161442d1374264223-seiko-snde29-dress-chrono-my-sndc33-smaller.jpg

Det har du rÀtt i, och billigt var det ocksÄ. Men insÄg nu att det var batteridrivet, och det var inte riktigt vad jag var ute efter. NÄgon som kÀnner till en model som liknar denna fast med auto urverk som man kan tipsa om?

Kolla pÄ nÄgot 6138-baserat (vintage bara dock).

FÄr ju in en skx009 idag (inget skÀmt :smug: ) och undrar lite; den gÄr alltsÄ inte att dra upp manuellt utan mÄste skakas igÄng? Verkar som om urverken i skx gÄr lite opÄlitligt, stÀmmer det? Den jag köpt hÀr pÄ KS Àr en 2013, sÄ service Àr vÀl inte aktuellt pÄ ett tag, men kanske en ruckning om den drar/fortar sig?
tack pÄ förhand.

FÄr ju in en skx009 idag (inget skÀmt :smug: ) och undrar lite; den gÄr alltsÄ inte att dra upp manuellt utan mÄste skakas igÄng? Verkar som om urverken i skx gÄr lite opÄlitligt, stÀmmer det? Den jag köpt hÀr pÄ KS Àr en 2013, sÄ service Àr vÀl inte aktuellt pÄ ett tag, men kanske en ruckning om den drar/fortar sig?
tack pÄ förhand.

Tycker de brukar hÄlla tiden bra, haft 5st och aldrig noterar nÄgot annat. Spec Àr vÀll inom 20-30 +-/dygn men sÀllan de gÄr sÄ "illa" Àr min uppfattning.

tack pÄ förhand.

Hej

Ja du mÄste fÄ igÄng den med att anvÀnda den, men 7S26 verket Àr vÀldigt "lÀtt startad" hur precist den gÄr Àr lite pÄ vinst och förlust jag har ett par Monster och en 007 med detta verk och allt frÄn +4 till +15 sek /24h Àr vad dom leverera varje har sitt omrÄde utan stora svÀngningar sÄ helt OK med tanke pÄ priset.

//Bosse

Ni fÄr hjÀlpa mig nu... Jag vill ha en sommarbeater-Seiko. GÀrna lite fÀrger pÄ och ingen massiv sak, typ max 40mm. SÀg runt 1000:- give or take nÄgra hundra. Beggad eller ny.

tack pÄ förhand.
Busenkel att rucka. T.o.m. jag klarar av det:D .
http://www.network54.com/Forum/5946...+tv%E5+m%E5nader+gammal+Seiko+SKX009+dra+sig-

Hej

Ja du mÄste fÄ igÄng den med att anvÀnda den, men 7S26 verket Àr vÀldigt "lÀtt startad" hur precist den gÄr Àr lite pÄ vinst och förlust jag har ett par Monster och en 007 med detta verk och allt frÄn +4 till +15 sek /24h Àr vad dom leverera varje har sitt omrÄde utan stora svÀngningar sÄ helt OK med tanke pÄ priset.

//Bosse
Tack, det blir nog mycket handledstid pÄ den hÀr, sÄ det kÀnns bra :)

Ni fÄr hjÀlpa mig nu... Jag vill ha en sommarbeater-Seiko. GÀrna lite fÀrger pÄ och ingen massiv sak, typ max 40mm. SÀg runt 1000:- give or take nÄgra hundra. Beggad eller ny.
LÀgg ett PM till mig ska du en bild pÄ en 7t62, vit urtavla med orange detaljer. 42mm dock.

Skickas frÄn min iPhone

Efter en tids letande fick jag hem visare till farsans gamla 6139-6010 (blÄa th.) Sekundvisaren Àr orange och den lilla jag köpt Àr röd. NÀr jag kollat runt lite ser det ut som det stÀmmer. De gamla repiga pÄ nÀtet har orange/röd som den nedan men de tillfixade har matchande. NÄgon som vet om det hur det ska vara?

visare.JPG

6139-6010-2-400.jpg

Thanks, yonsson !

DÄ lÄter jag den som ska bli finklocka fÄ de tvÄ matchande och lÄter den nyköpta ligga framme i solen. Sen Àr det bara vÀnta... Blir nog fint tills lillgrabben tar studenten Är 2028

Tillbaka
Topp