• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tror jag kan leva med fonten; tycker den ser brutal ut pÄ nÄgot sÀtt, men den ser matt ut. Verkar inte vara hard coated. :(

Tycker för övrigt lÀnken ser ut att vara den 5-delade. :D

Vill se riktigt bilder, men tror den kan bli bra. Lite kul att den Àr utan datum. BÀttre med men snyggare utan. Ser den som en modern ersÀttare till 7C43-dykarna.
Tycker ocksÄ det Àr kul att den saknar datum. Jag har datumklockor sÄ det rÀcker. KÀnns mer tooligt utan.

SkitvÀder idag sÄ passande klocka

Qd75Uyz.jpg

Behöver lite seiko-expertis. Fick hem denna idag och undrar om det finns nÄgon som kan hjÀlpa mig med lite mer info, modellnamn t.ex? Det som stÄr bak pÄ boetten Àr 7009-8230 och jag tror att den Àr frÄn 80-talet. Har push-date och "kvadrat-mönstrat" glas, svÄrt att se pÄ bilden kanske.. All hjÀlp Àr vÀlkommen :)
bild.jpg

FrÄgade i en annan trÄd om alternativ till SKX och tror jag hittat ett.
Vad sĂ€ger panelen om SRP493J1? Är den lika "vĂ€lbyggd" som SKX? Kanske rentav samma komponenter?
736168d1385981181-seiko-stargate-srp493-blau-mit-4r36-neues-modell-p1050107.jpg

Vad sĂ€ger panelen om SRP493J1? Är den lika "vĂ€lbyggd" som SKX? Kanske rentav samma komponenter?

Vad jag kan döma av bilder sÄ har den Ätminstone solida ÀndlÀnkar, vilket alltid Àr nÄgot. Urverket Àr ett 4r36, sÄ dÀr fÄr du hack and wind till skillnad frÄn 7s26 i SKX. Sen kostar den ju lite mer ocksÄ...

davidschon
Den Àr frÄn 70-talet (det ser du pÄ blixtloggan).
Kolla serienumret pÄ baksidan (det du skrivit Àr modellnumret. Första siffran i serienumret Àr Ärtalet och andra siffran Àr mÄnaden den tillverkades.

ABCDEF
A= Andra siffran i Ă„rtalet.
B= mÄnaden (1-9= jan-sept, O= oktober, N= november, D= December).
C= Veckan klockan tillverkades.
DEF= Klockans nummer den veckan.

Exempel: 8N1011
November, 1978, vecka 1, klocka nr 11 (under den veckan).

davidschon
Den Àr frÄn 70-talet (det ser du pÄ blixtloggan).
Kolla serienumret pÄ baksidan (det du skrivit Àr modellnumret. Första siffran i serienumret Àr Ärtalet och andra siffran Àr mÄnaden den tillverkades.

ABCDEF
A= Andra siffran i Ă„rtalet.
B= mÄnaden (1-9= jan-sept, O= oktober, N= november, D= December).
C= Veckan klockan tillverkades.
DEF= Klockans nummer den veckan.

Exempel: 8N1011
November, 1978, vecka 1, klocka nr 11 (under den veckan).

Tack sÄ mycket för hjÀlpen yonsson! Ska kika pÄ detta nÀr jag kommer hem.

Jag har precis slagit till pÄ en gammal möglig Seiko 6309..

Dock har jag tvÄ funderingar kring detta. DÄ den kommer pÄ ett slitet och sunket gummi, sÄ tÀnkte jag istÀllet hÀnga pÄ ett nato tills vidare. Men vad Àr det för bredd som gÀller, Àr det 22 mm?

DÄ jag noterade att bezeln Àr eftermarknad och dessutom lite vÀl sliten. SÄ dyker frÄgan upp, hur svÄrt Àr det att sjÀlv byta bezel?

Jag har precis slagit till pÄ en gammal möglig Seiko 6309..

Dock har jag tvÄ funderingar kring detta. DÄ den kommer pÄ ett slitet och sunket gummi, sÄ tÀnkte jag istÀllet hÀnga pÄ ett nato tills vidare. Men vad Àr det för bredd som gÀller, Àr det 22 mm?

DÄ jag noterade att bezeln Àr eftermarknad och dessutom lite vÀl sliten. SÄ dyker frÄgan upp, hur svÄrt Àr det att sjÀlv byta bezel?

22

Jag har den Àldre modellen av denna klocka och jag kan intyga att kvalitén Àr utmÀrkt. Serien Àr ett steg upp frÄn skx serien. Rekommenderas.

Skickat frÄn min GT-I9505 via Tapatalk

Stört snygg den dÀr. Grattis!
FÄr vÀl hoppas att GS slÀpper nÄgot liknande lagom tills jag har rÄd med en sjÀlv...

Tillbaka
Topp