Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vill se riktigt bilder, men tror den kan bli bra. Lite kul att den Àr utan datum. BÀttre med men snyggare utan. Ser den som en modern ersÀttare till 7C43-dykarna.Vad sÀger du om HAQ GS dykaren Molle ?
Tycker ocksÄ det Àr kul att den saknar datum. Jag har datumklockor sÄ det rÀcker. KÀnns mer tooligt utan.Vill se riktigt bilder, men tror den kan bli bra. Lite kul att den Àr utan datum. BÀttre med men snyggare utan. Ser den som en modern ersÀttare till 7C43-dykarna.
FrÄgade i en annan trÄd om alternativ till SKX och tror jag hittat ett.
Vad sĂ€ger panelen om SRP493J1? Ăr den lika "vĂ€lbyggd" som SKX? Kanske rentav samma komponenter?
davidschon
Den Àr frÄn 70-talet (det ser du pÄ blixtloggan).
Kolla serienumret pÄ baksidan (det du skrivit Àr modellnumret. Första siffran i serienumret Àr Ärtalet och andra siffran Àr mÄnaden den tillverkades.
ABCDEF
A= Andra siffran i Ă„rtalet.
B= mÄnaden (1-9= jan-sept, O= oktober, N= november, D= December).
C= Veckan klockan tillverkades.
DEF= Klockans nummer den veckan.
Exempel: 8N1011
November, 1978, vecka 1, klocka nr 11 (under den veckan).
Jag har precis slagit till pÄ en gammal möglig Seiko 6309..
Dock har jag tvÄ funderingar kring detta. DÄ den kommer pÄ ett slitet och sunket gummi, sÄ tÀnkte jag istÀllet hÀnga pÄ ett nato tills vidare. Men vad Àr det för bredd som gÀller, Àr det 22 mm?
DÄ jag noterade att bezeln Àr eftermarknad och dessutom lite vÀl sliten. SÄ dyker frÄgan upp, hur svÄrt Àr det att sjÀlv byta bezel?
Vad sĂ€ger panelen om SRP493J1? Ăr den lika "vĂ€lbyggd" som SKX? Kanske rentav samma komponenter?
Fick igÄr hem ett 24mm Isofrane för att ha pÄ min SBDX011. Vart riktigt bra, Àr helnöjd
Ja verkligen, det Àr en vÀldigt trevlig klocka.Trevligt!
Ăr du nöjd med klockan annars?
Finns ju redan;Stört snygg den dÀr. Grattis!
FÄr vÀl hoppas att GS slÀpper nÄgot liknande lagom tills jag har rÄd med en sjÀlv...
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgm001.16446/Vad Àr det för skillnad pÄ SBGM001 och SBGM027?