• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tycker dom Àr tok snygga det jag dock inte fattat Àr nÀr det Àr en nyare modell typ SRP583K1 sÄ "fÄr" den inte kallas monster eller har jag missfötÄt? Har fattat att det finns Malaysia tillverkade som har ett (k) i modellen och Japan tillverkade med ett (j). Men vad som gör den till en riktig monster har gÄtt mig förbi. Tacksam för förkaring /Stefan
Monster Àr ett smeknamn frÄn fansen sÄ det finns inget "fÄr" eller "fÄr inte". Skillnaden pÄ K och J Àr var klockorna tillverkats oxh satts ihop, i övrigt ingen skillnad förutom att tavlorna pÄ vissa modeller skiljer.

Det finns tre generationer av "monster" och vissa kallar en liknande SEIKO5-version för "baby monster". Det finns Àven en mer tonfiskliknande monster som vissa kallar "tuna monster". Det riktiga monstern Àr dock den Bosse precis visat och den tidigare versionen samt den efterföljande av samma modell.

TillÀgg: Bosse har version nr2 och SRP583 Àr version nr 3. Det Àr definitivt en monster. :)

Senast Àndrad:
Monster Àr ett smeknamn frÄn fansen sÄ det finns inget "fÄr" eller "fÄr inte". Skillnaden pÄ K och J Àr var klockorna tillverkats oxh satts ihop, i övrigt ingen skillnad förutom att tavlorna pÄ vissa modeller skiljer.

Det finns tre generationer av "monster" och vissa kallar en liknande SEIKO5-version för "baby monster". Det finns Àven en mer tonfiskliknande monster som vissa kallar "tuna monster". Det riktiga monstern Àr dock den Bosse precis visat och den tidigare versionen samt den efterföljande av samma modell.

TillÀgg: Bosse har version nr2 och SRP583 Àr version nr 3. Det Àr definitivt en monster. :)
Tack för bra svar! "FÄr" var ett dÄligt ordval av mig :D

Det kom en "ny" Seiko i posten i dag, 6309-8360 fra Februar '85:
NaErv5a.png

dRdQPtW.png

FörlÄt min lathet, men var köper man bÀst och billigast Seiko pÄ nÀtet nuförtiden? Amazon och Ebay Àr inte alltid sÄ bra pÄ att erbjuda shipping till Sverige tycker jag. Har köpt pÄ Tradera ibland men dÄ Àr utbudet mindre. TÀnkte köpa lite julklappar till mina förÀldrar som aldrig har haft automater.

Den senare fattar jag inte hur man anvÀnder, har de bara de som man ser inne just nu? KÀnns som att de fokuserar pÄ smalare reffar och limited Japan only.
Maila dem och frÄga om pris nÀr du bestÀmt vilken modell du vill ha, betala med paypal, vÀnta. De har en hel del mer Àn det som finns pÄ hemsidan.

Tjena! Àr de nÄgon som har erfarenhet av Optura? har pratat med dom angÄende min skx007 som jag vill ha fixad med min garanti! men dom sÀger att de inte Àr sÀkert att dom lagar den pga av att jag köpt klockan pÄ internet. Jag har garanti sÄ varför inte?! (klockan Àr 1 mÄnad gammal)
sen undrar jag om ni vet ifall man kan köpa en SARB033 i butik i göteborg?! för man vill ju inte köpa frÄn nÀtet ifall man fÄr problem med klockan som jag fÄtt med min skx007.

Tjena! Àr de nÄgon som har erfarenhet av Optura? har pratat med dom angÄende min skx007 som jag vill ha fixad med min garanti! men dom sÀger att de inte Àr sÀkert att dom lagar den pga av att jag köpt klockan pÄ internet. Jag har garanti sÄ varför inte?! (klockan Àr 1 mÄnad gammal)
sen undrar jag om ni vet ifall man kan köpa en SARB033 i butik i göteborg?! för man vill ju inte köpa frÄn nÀtet ifall man fÄr problem med klockan som jag fÄtt med min skx007.
https://www.qvicktime.eu/swedish/marken/seiko/seiko-herre-automatic-37mm-sa/
Har sett SARB033 hos Magnussons Ur, kanske Àven finns hos Klockmaster Hansson.

Kolla vad som stÄr i medföljande papper, jag har diverse varianter av Seiko garantier allt frÄn handlar "garanti" via 1 Är only valid in Japan till 2 Ärs vÀrldsgaranti, sÄ svaret frÄn Optura lÄter vettigt. //Bosse

Det har ju inte att göra med om du handlat pĂ„ internet eller inte, det har att göra med om du handlar av en officiell Ă„terförsĂ€ljare eller inte. Är det inte en officiell Ă„terförsĂ€ljare du handlat av sĂ„ gĂ€ller sĂ„klart inte SEIKOs garanti.

Det har ju inte att göra med om du handlat pĂ„ internet eller inte, det har att göra med om du handlar av en officiell Ă„terförsĂ€ljare eller inte. Är det inte en officiell Ă„terförsĂ€ljare du handlat av sĂ„ gĂ€ller sĂ„klart inte SEIKOs garanti.
jag har köpt klockan pÄ creationwatches, och dom sÀger att jag ska ta kontakt med seikos officiella service center.

SÀkert en riktigt dum frÄga, men nÀr vi ÀndÄ Àr inne pÄ detta spÄr :)
Är whatchhubs AD? Om inte hur Ă€r dom med reklamationer/problem?

konstigt att som skickar mig dit dÄ...
Eller inte...

Nu tar vi detta frÄn början lugnt och systematisk:

Först sÄ lÀser vi CW`s garanti bestÀmmelser för en SKX007 pÄ hemsidan:

Warranty: Extended two years worldwide warranty.

Derefter sÄ gÄr vi in under rubrikken "Warranty" pÄ samma hemsida och dÀr stÄr (klippt ur viktigaste del)

Worldwide Warranty
All listed watches on CreationWatches.Com come with either our Two Years Extended Worldwide Warranty or 1 Year International manufacturer warranty (the warranty information is provided on the watch details page of each watch). For brands where we offer our own warranty, in case your watch requires repair or servicing, you can send the watch back to us and we will repair it for you and send it back to you. You only have to pay for the shipping charges.

SÄ i klartext: Der finns inget ansprÄk pÄ garanti hos Seiko för denna klocka. Om du, vilket i sig Àr trÄkigt, har ett problem sÄ Àr det retur till CW som gÀller inget annat.

DÀr finns bra skÀll till att CW kan sÀlja till halva priset av en svensk AD, och det Àr inte bara marginaler, sÄ Àn en gÄng: What you pay is what you get.
//Bosse

Eller inte...

Nu tar vi detta frÄn början lugnt och systematisk:

Först sÄ lÀser vi CW`s garanti bestÀmmelser för en SKX007 pÄ hemsidan:

Warranty: Extended two years worldwide warranty.

Derefter sÄ gÄr vi in under rubrikken "Warranty" pÄ samma hemsida och dÀr stÄr (klippt ur viktigaste del)

Worldwide Warranty
All listed watches on CreationWatches.Com come with either our Two Years Extended Worldwide Warranty or 1 Year International manufacturer warranty (the warranty information is provided on the watch details page of each watch). For brands where we offer our own warranty, in case your watch requires repair or servicing, you can send the watch back to us and we will repair it for you and send it back to you. You only have to pay for the shipping charges.

SÄ i klartext: Der finns inget ansprÄk pÄ garanti hos Seiko för denna klocka. Om du, vilket i sig Àr trÄkigt, har ett problem sÄ Àr det retur till CW som gÀller inget annat.

DÀr finns bra skÀll till att CW kan sÀlja till halva priset av en svensk AD, och det Àr inte bara marginaler, sÄ Àn en gÄng: What you pay is what you get.
//Bosse
Tackar och bockar för hjÀlpen!
dÄ blir de inga mer klockor frÄn creationwatches!

Tillbaka
Topp