• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tackar och bockar för hjÀlpen!
dÄ blir de inga mer klockor frÄn creationwatches!
BÀttre att betala dubbelt? Vill inte hÀvda motsatsen service fÄr gÀrna kosta, men blir det 100% pÄslag sÄ chansar jag hellre i fallet Seiko klockor. NÀr det gÀller hörlurar sÄ betalar jag gladeligen 150% mer dÄ de alltid pajar för mig. Kalkylera oddsen.

Tackar och bockar för hjÀlpen!
dÄ blir de inga mer klockor frÄn creationwatches!

Jag har köpt ett antal "low-end" Seiko frÄn CW och andra grÄ handlare vilket har fungerat klockrent (dÄlig vits jag vet :)) och kan göra det igen, men jag gör en risk bedömning vÀl vetande att om nÄgot ski*** sig sÄ Àr det game over. Vill man ha trygga och bekvÀmma köp sÄ Àr det lokal AD som gÀller, exempelvis bestÀlla en GS via grÄhandlare gör jag inte, pÄ andra sidan köpa andrahands GS absolut, men dÀr fÄr man köpa sÀljaren först och klockan sen.

//Bosse

Ngn som har 6105-8000 visare över? De med lÀngre sekundvisare. Skicka pm sÄ slipper jag trÄla eBay.

Jag har köpt ett antal "low-end" Seiko frÄn CW och andra grÄ handlare vilket har fungerat klockrent (dÄlig vits jag vet :)) och kan göra det igen, men jag gör en risk bedömning vÀl vetande att om nÄgot ski*** sig sÄ Àr det game over. Vill man ha trygga och bekvÀmma köp sÄ Àr det lokal AD som gÀller, exempelvis bestÀlla en GS via grÄhandlare gör jag inte, pÄ andra sidan köpa andrahands GS absolut, men dÀr fÄr man köpa sÀljaren först och klockan sen.

//Bosse
Jag handlar alla dyra klockor frÄn AD, men...
image.jpeg

Vinterljuset stÀller till det förstÄr jag. FÄr vÀl komma din insta imorgon. :) Relumad eller bara suddig bild? Tycker bara dessa Àr coola med lite battlescars och repor.
Ser inte relumad ut i mina ögon. Lyspastan Àr död dessutom. Kan ha fel förstÄs. SvÄrt att fota tavlan med sÄ repigt glas. (Kladdar inte över kanterna irl) tror du den Àr relumad @yonsson? Isf sÄ grÄter jag nog en liten skvÀtt men bara en liten.
2015-11-19 20.14.38.jpg

Ser inte relumad ut i mina ögon. Lyspastan Àr död dessutom. Kan ha fel förstÄs. SvÄrt att fota tavlan med sÄ repigt glas. (Kladdar inte över kanterna irl) tror du den Àr relumad @yonsson? Isf sÄ grÄter jag nog en liten skvÀtt men bara en liten.
2015-11-19 20.14.38.jpg
Om du sÀger att den inte ser ut IRL som pÄ bilden sÄ kan jag ju omöjligt svara. :)
PÄ bilden dÀremot ser tavla, visare och inlÀgg relumat ut.

Antar att frÄgan stÀllts ett antal gÄnger i trÄden men drar nytta av vÀlviljan hÀr pÄ KS;
TÀnkte köpa hem ett super oyster till min skx007; http://www.strapcode.com/store/22mm...-skx007009011-curved-p-1079.html#.Vk4fBt8vfVo
NÄgon som har köpt frÄn strapcode? Vad behöver jag för att montera och justera?
Tack pÄ förhand :)
Köpa massa dÀrifrÄn utan problem. Köp 22mm tjocka stift av dem ocksÄ för om du anvÀnder originalstiften kan det bli riktigt jobbigt att fÄ av den igen. Tror de har bandverktyg ocksÄ. Det du behöver Àr ett bandverktyg eller en tunn smal platt skruvmejsel.

Hej har fĂ„tt en del funderingar och skulle vara tacksam om jag fick höra nĂ„gra av era Ă„sikter. Var vĂ€ldigt nĂ€ra att köpa mig en sumo, men sĂ„g sedan de kommande "turtle" modellerna. Är det nĂ„gon som vet hur dessa kommer vara kvalitetsmĂ€ssigt jĂ€mfört med sumon. Kommer de nya klockorna vara snĂ€ppet över sumon, eller kommer sumon vara den som anses vara vassare? Bör jag vĂ€nta tills de slĂ€pps eller kan jag lika gĂ€rna slĂ„ till pĂ„ en sumo pĂ„ en gĂ„ng?

Tillbaka
Topp