• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tror Globen har en inne sÄ jag försöker smita in och klÀmma lite nÀsta vecka. Blir det affÀr och om jag nÄgonsin skulle drabbas av sinnesförvirring och vilja flippa den, lovar jag att skicka en blÀnkare till dig först!;) Vi har ju en liten flipphistoria ihop du och jag. Din f.d Airman mÄr alldeles förtrÀffligt i min winder just nu:D
LĂ„ter topp.:)

En vĂ€ldigt trevlig GS version. Hade turen att kunna prova den pĂ„ handleden i Klockmaster Globens butik. En tunnare och dĂ€rmed mindre "chunky" version av dess mekaniska storebror SBGR079. Älskar designen pĂ„ boetten, har enbart svĂ„rt för avsaknaden av datum i kombination med Quartz (slipper ju stĂ€lla in den dĂ„ det Ă€r Quartz) och den nĂ„got konstiga anslutningen av lĂ€nken mellan bandhornen. Hade passat bĂ€ttre med en integrerad lĂ€nk. Älskar den mer sportiga looken och lyspasta pĂ„ visarna! Är en snyggare version av den nuvarande Rolex Milgauss IMO, kanske dĂ„ den pĂ„minner om en Ă€ldre Milgauss med visarna kanske. Sitter dock och funderar pĂ„ om den lĂ€gre antimagnetiska vĂ€rdet Ă€n den mekaniska varianten har ngn praktisk betydelse i över huvudtaget.

Tycker att ÀndlÀnkarnas passform mot boetten Àr en del av charmen. Tror att ett svart lÀder sitter perfekt pÄ! Dock hade Àven jag sett att datum fanns...

Senast Àndrad:
Trevlig helg!

image.jpeg
Den klÀr dig.

LÀgg annars en förfrÄgan till Higuchi, tror den blir betydligt billigare Àn Globens listpris pÄ 29500. Vet dock inte hur klockmaster förhÄller sig till att ge ev. rabatt vid ett direkt köp i butiken.

Har en lÄng och vÀlmÄende relation till Globen sÄ det skall skilja bra mycket innan jag handlar av nÄgon annan. Svante har alltid tagit vÀl hand om mig och frÄgan Àr alltid fri :) Vi fÄr se hur det landar.

Har en lÄng och vÀlmÄende relation till Globen sÄ det skall skilja bra mycket innan jag handlar av nÄgon annan. Svante har alltid tagit vÀl hand om mig och frÄgan Àr alltid fri :) Vi fÄr se hur det landar.

Önskar dig all lycka :), Ă€r sjĂ€lv förvĂ„nad över att den inte Ă€r sĂ„ld Ă€nnu. Kanske ett bevis pĂ„ att den Ă€r extremt underskattad, har sjĂ€lv Ă€lskat den frĂ„n dag 1 jag sĂ„g den.

Önskar dig all lycka :), Ă€r sjĂ€lv förvĂ„nad över att den inte Ă€r sĂ„ld Ă€nnu. Kanske ett bevis pĂ„ att den Ă€r extremt underskattad, har sjĂ€lv Ă€lskat den frĂ„n dag 1 jag sĂ„g den.
Modellen har ju funnits ett tag och aldrig blivit populÀr. Jag gillar den men den Àr ju i ett mÀrkligt modellsegment.

Sorry skriver och pratar med mig sjÀlv och safari.

Menar skx007/009 :bag::cigar::)
Skx007: Svart tavla, svart rehault, svart inlÀgg
Skx009: BlÄ, blÄ, pepsi.
Skx011: orange, orange, svart/guld.
Skx171: applicerade index, svart, stÄl.
Det Àr de som finns kvar just nu, skx171 har nog redan slutat produceras sedan nÄgot Är tillbaka.

Jag vill minnas att jag lÀst nÄgonstans (förmodligen i denna trÄd:)) att man ganska enkelt kan utlÀsa tillverkningsÄret med hjÀlp av sifforna pÄ baklocket. Kan nÄgon upplysa mig om tillverkningsÄret för min SKX (sÄ att jag kan datera nÀr mitt klockintresse började), och hur man utlÀser det? Den borde vara 5-6 Är gammal.
(OBS!!! KÀnsliga lÀsare varnas, dÄ jag varit allt annat Àn skonsam mot klockan vid bandbyte och nÀr jag öppnat boettlocket:sorry:)
1521.jpg

Tillbaka
Topp