• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Higuchi betedde sig konstigt, jag frÄgade vad en SCED035 kostade, och om de kunde skicka en faktura till min paypal, tvÄ dagar senare fick jag ett email: We just sent the watch!


lol? Men var och varför? Jag skrev tillbaks att de mÄste gjort fel för jag har inte betalat eller skrivit min adress.

NĂ„gon som varit med om liknande?

edit: de menade fakturan :facepalm: sprÄkbarriÀrer:angel:
 
Senast Àndrad:
Nytt lÀder pÄ Alpinisten idag. Köpt frÄn Martu straps som jag verkligen rekommenderar. Otroligt mjukt och skönt, handgjort lÀder till bra priser.

http://www.martuleather.com

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Snyggt! Jag har ett jag gjorde sjÀlv i liknande stil, men bytte till ett ödleskin för en lite mer sofistikerad look.

Nu blev jag sugen pÄ att byta tillbaks.
 
Hej, min pappa gick bort för en mÄnad sedan och lÀmnade efter sig sin Seiko 7625-7003. Ingen raritet men betyder mycket för mig och jag undrar om det finns nÄgon bra urmakare som tar sig an Seiko i Stockholm ? Eller nÄgon pÄ KS kanske? Behöver service och ruckning.

Bilden jag bifogar innehÄller Àven min egen 6530-5070 som köptes hos Bo Berggren ur 1984 dÄ tunna klockor (Lassale) var pÄ modet...

image.jpg
SÄ kom den tillbaka till slut frÄn Spa. Det visade sig att jag hade en kollega som hade en pappa som var pensionerad urmakare. Han har gjort ett fantastiskt jobb med pappas gamla Seiko som ser ut som ny. Jag fick ett tips av @yonsson att kolla med @McGyver men lösningen fanns alltsÄ pÄ nÀrmare hÄll. Fanns mÄnga utmaningar med denna modell och glaset var en av dom men resultatet....jag vet att farsan ler i sin himmel. HÀr Àr den.....klockan som startade mitt klockintresse för sÄ mÄnga Är sedan...nu tickar den vidare med stolthet och nÀr jag Àr fÀrdig sÄ gÄr den vidare till min dotter....

PappasSeiko.jpeg
 
Btw @yonsson , förstÄr jag dig rÀtt att du Àr öppen för försÀljning av den Ànnu inte ens inkörda tonfisken? Blev ni inget par?
Trivdes vÀldigt bra med min förra och denna Àr Ànnu bÀttre men har ett möjligt LE-köp jag vill prioritera. En 031 kan jag ju köpa igen nÀr jag har rÄd. Blir det inget köp av den andra sÄ fÄr denna stanna och troligtvis lÀnge.
 
Mmm. Precis. Typ (5700:- + frakt ĂĄ nĂ„gra hundra) × moms = typ 7500:- :wtf:
Varför :wtf: ?
Priset pÄ Hr. Y' s annons var vÀl helt OK? Billigast frÄn Japan (icke AD) Àr nÀra 7000 + moms och det Àr vÀl heller inget att himla över för en mekanisk titan dykare ? TvÀrtom i min bok, vad finns för alternativ ? nu Àr jag inte förtjust i titan sÄ jag Àr inte intreserarat, men det Àr en annan historia.
//Bosse
 
För att priset som föreslogs var 5'-6'. Och sÄ ser det ju ut till en början. Men sen var det dÀr med momsen som kommer pÄ alltihop, och dÄ sprack ju kalkylen. SvÄrare Àn sÄ var det inte. Blir till att hitta en inom EU. Det Àr dÄ det börjar bli knepigt att hitta en för 5'-6'. Hittar du en i 95% skick för de pengarna inom EU, tipsa mig gÀrna!
 
Vilka Är tillverkades 7002-7039? 7002 dykarna tillverkades frÄn 88-96 dÀr SKX tog över men hittar inte nÀr 2:a generationens 7002 började tillverkas. Den som har divers 200m pÄ tavlan. I mitt tycke slÄr den eftertrÀdaren SKX med bara datumhjul och kronan kl 4 samt indexen som finns pÄ SKX173.
Inte min tyvÀrr
image.jpeg
 
Vilka Är tillverkades 7002-7039? 7002 dykarna tillverkades frÄn 88-96 dÀr SKX tog över men hittar inte nÀr 2:a generationens 7002 började tillverkas. Den som har divers 200m pÄ tavlan. I mitt tycke slÄr den eftertrÀdaren SKX med bara datumhjul och kronan kl 4 samt indexen som finns pÄ SKX173.
Inte min tyvÀrr
image.jpeg

Har tyvÀrr ingen info att bidra med. Men mÄste bara sÀga att fan vilken fulltrÀff den varianten Àr! :hungry:
 
Provade idag min första Grand Seiko SBGX059. Helt otroligt vad skönt den satt pĂ„ armen och vilken finnish. Ända nackdelen var att urtavlan kĂ€ndes lite som emalj eller hur ska jag förklara mig. Funderar pĂ„ om den ska hamna pĂ„ köplistan framöver.
 
Tillbaka
Topp