• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

I brist pÄ annat fÄr det bli denna idag :)
image.jpeg
 
Diggar ocksÄ shogun. Problemet Àr att hitta den för de pengarna tror jag. Inte överdrivet vanlig pÄ beg.marknaden.
Ibland gÄr det fortare Àn man kan ana. @yonsson lÀnkade till en annons i Singapore dÀr den beroende pÄ dollarkurs landade pÄ typ 6Ž. @klockodile tyckte 5Ž-6Ž var ett bra pris för en beggad i bra skick. Jag tyckte att visst Àr det ett bra pris, men lycka till att hitta en som inte behöver momsas ocksÄ. Men ser man pÄ! Helt oplanerat sitter det nu en SBDC007 pÄ armen, ultraljudstvÀttad och lÀtt tillpiffad efter lÀttare battlescars frÄn ett alltför nÀrgÄnget armband pÄ den arm den tidigare bodde pÄ.
LÀtt som fÄ, riktigt vacker och en hÀrlig lÀnk. Ibland gÄr det fort. Har knappt en hunnit förstÄ att den landat. Sopiga bilder, javisst. FÄr försöka mig pÄ nÄgra bÀttre nÀr ljuset Àr med mig.
20151128_184209.jpg
20151128_183810.jpg
20151128_184020.jpg
 
Ibland gÄr det fortare Àn man kan ana. @yonsson lÀnkade till en annons i Singapore dÀr den beroende pÄ dollarkurs landade pÄ typ 6Ž. @klockodile tyckte 5Ž-6Ž var ett bra pris för en beggad i bra skick. Jag tyckte att visst Àr det ett bra pris, men lycka till att hitta en som inte behöver momsas ocksÄ. Men ser man pÄ! Helt oplanerat sitter det nu en SBDC007 pÄ armen, ultraljudstvÀttad och lÀtt tillpiffad efter lÀttare battlescars frÄn ett alltför nÀrgÄnget armband pÄ den arm den tidigare bodde pÄ.
LÀtt som fÄ, riktigt vacker och en hÀrlig lÀnk. Ibland gÄr det fort. Har knappt en hunnit förstÄ att den landat. Sopiga bilder, javisst. FÄr försöka mig pÄ nÄgra bÀttre nÀr ljuset Àr med mig.
20151128_184209.jpg
20151128_183810.jpg
20151128_184020.jpg

Ujuj den matta tavlan Àr riktigt fin. PÄminner om grillkol pÄ nÄt konstigt sÀtt, gillart!
 
Ibland gÄr det fortare Àn man kan ana. @yonsson lÀnkade till en annons i Singapore dÀr den beroende pÄ dollarkurs landade pÄ typ 6Ž. @klockodile tyckte 5Ž-6Ž var ett bra pris för en beggad i bra skick. Jag tyckte att visst Àr det ett bra pris, men lycka till att hitta en som inte behöver momsas ocksÄ. Men ser man pÄ! Helt oplanerat sitter det nu en SBDC007 pÄ armen, ultraljudstvÀttad och lÀtt tillpiffad efter lÀttare battlescars frÄn ett alltför nÀrgÄnget armband pÄ den arm den tidigare bodde pÄ.
LÀtt som fÄ, riktigt vacker och en hÀrlig lÀnk. Ibland gÄr det fort. Har knappt en hunnit förstÄ att den landat. Sopiga bilder, javisst. FÄr försöka mig pÄ nÄgra bÀttre nÀr ljuset Àr med mig.
20151128_184209.jpg
20151128_183810.jpg
20151128_184020.jpg
Stort grattis! Jag har ocksÄ suktat efter en Shogun en lÀngre tid men inte hittat en beggad i det skick jag önskat. Grattis igen och kul att du hittade en till den prisnivÄ som kÀndes bra! Bra dÀr!
 
Senast Àndrad:
Ibland gÄr det fortare Àn man kan ana. @yonsson lÀnkade till en annons i Singapore dÀr den beroende pÄ dollarkurs landade pÄ typ 6Ž. @klockodile tyckte 5Ž-6Ž var ett bra pris för en beggad i bra skick. Jag tyckte att visst Àr det ett bra pris, men lycka till att hitta en som inte behöver momsas ocksÄ. Men ser man pÄ! Helt oplanerat sitter det nu en SBDC007 pÄ armen, ultraljudstvÀttad och lÀtt tillpiffad efter lÀttare battlescars frÄn ett alltför nÀrgÄnget armband pÄ den arm den tidigare bodde pÄ.
LÀtt som fÄ, riktigt vacker och en hÀrlig lÀnk. Ibland gÄr det fort. Har knappt en hunnit förstÄ att den landat. Sopiga bilder, javisst. FÄr försöka mig pÄ nÄgra bÀttre nÀr ljuset Àr med mig.
20151128_184209.jpg
20151128_183810.jpg
20151128_184020.jpg
Gratulerar! Grym Shogun! :cool::blackalien:
 
Stort grattis! Jag har ocksÄ suktat efter en Shogun en lÀngre tid men inte hittat en beggad i det skick jag önskat. Grattis igen och kul att du hittade en till den prisnivÄ som kÀndes bra! Bra dÀr!

Gratulerar! Grym Shogun! :cool::blackalien:
Tack! Ja, den Àr frÀn. VÀldigt behaglig lÀnk och Àven behaglig mot huden. Tycker den Àr rÀtt elegant faktiskt.
Passar pÄ att bjuda pÄ ett par familjefoton ocksÄ :)
20151128_202731.jpg
20151128_202604.jpg
 
Tack för lovorden! Lite enkla poÀng, det fÄr jag nog erkÀnna, men jag mÄste ÀndÄ sÀga att jag diggar Seiko. Mycket. Det har funnits lite annat i lÄdan ocksÄ, och nÀr jag har funderat över vad som ska fÄ gÄ, sÄ har ingen av dessa ens blivit nÀmnda i tanken. HÀrligt att kÀnna att alla har sina styrkor och trots att priset skiljer sig Ät rÀtt mycket mellan dem, sÄ ligger alla mig nÀst intill lika varmt om hjÀrtat. FÄ se om Shogun lyckas nÀstla sig in i familjen ordentligt. :)

Avseende Spring Drive, sÄ ja, gÀrna. En vacker dag landar det nog en sÄn ocksÄ i familjen. PÄ jobbet sÀger vi inte antingen eller, utan bÄde och. Det Àr en bra devis :)
 
Yay! Äntligen pĂ„ handleden :) En Navigator Timer 6117-8000 frĂ„n augusti 69. VĂ€ldigt bra skick för sin Ă„lder, nĂ„gon enstaka ding och lite repor pĂ„ bezelinlĂ€gget, vars siffror Ă€r i toppskick. Visare och index visar mycket smĂ„ spĂ„r av Ă„lder och det Ă€r till och med _lite_ drag i kvar i lumen. Verkar hĂ„lla tiden +/- nĂ„gra sekunder. Det repiga glaset fix sig en displex behandling och orginallĂ€nken har bytts mot ett nato som tar upp det röda i GMT-visaren, tills vidare. Funderar pĂ„ en lĂ€nk frĂ„n Strapcode med raka Ă€ndlĂ€nkar. Oyster eller engineer?
7696c26dbbf0b01c6909dce00e5f5689.jpg


Mitt klockintresse föddes av GMT funktionen och @yonsson tipsade om den hÀr och om 8f56 Alpinisten. Kanske Alpinisten blir nÀsta, jag har börjat fÄ smak för quartz pÄ senare tid.
 
Yay! Äntligen pĂ„ handleden :) En Navigator Timer 6117-8000 frĂ„n augusti 69. VĂ€ldigt bra skick för sin Ă„lder, nĂ„gon enstaka ding och lite repor pĂ„ bezelinlĂ€gget, vars siffror Ă€r i toppskick. Visare och index visar mycket smĂ„ spĂ„r av Ă„lder och det Ă€r till och med _lite_ drag i kvar i lumen. Verkar hĂ„lla tiden +/- nĂ„gra sekunder. Det repiga glaset fix sig en displex behandling och orginallĂ€nken har bytts mot ett nato som tar upp det röda i GMT-visaren, tills vidare. Funderar pĂ„ en lĂ€nk frĂ„n Strapcode med raka Ă€ndlĂ€nkar. Oyster eller engineer?
7696c26dbbf0b01c6909dce00e5f5689.jpg


Mitt klockintresse föddes av GMT funktionen och @yonsson tipsade om den hÀr och om 8f56 Alpinisten. Kanske Alpinisten blir nÀsta, jag har börjat fÄ smak för quartz pÄ senare tid.

HÀrlig! Stort grattis till den :) Jag hade skindivern 6106 nÄnting med samma fÀrgsÀttning.

Alpinist med GMT? BerÀtta!
 
Yay! Äntligen pĂ„ handleden :) En Navigator Timer 6117-8000 frĂ„n augusti 69. VĂ€ldigt bra skick för sin Ă„lder, nĂ„gon enstaka ding och lite repor pĂ„ bezelinlĂ€gget, vars siffror Ă€r i toppskick. Visare och index visar mycket smĂ„ spĂ„r av Ă„lder och det Ă€r till och med _lite_ drag i kvar i lumen. Verkar hĂ„lla tiden +/- nĂ„gra sekunder. Det repiga glaset fix sig en displex behandling och orginallĂ€nken har bytts mot ett nato som tar upp det röda i GMT-visaren, tills vidare. Funderar pĂ„ en lĂ€nk frĂ„n Strapcode med raka Ă€ndlĂ€nkar. Oyster eller engineer?
7696c26dbbf0b01c6909dce00e5f5689.jpg


Mitt klockintresse föddes av GMT funktionen och @yonsson tipsade om den hÀr och om 8f56 Alpinisten. Kanske Alpinisten blir nÀsta, jag har börjat fÄ smak för quartz pÄ senare tid.
Grattis! VÀldigt fin den dÀr. SlÀng pÄ ett Tropik sÄ Àr du hemma.
image.jpg
 
HÀrlig! Stort grattis till den :) Jag hade skindivern 6106 nÄnting med samma fÀrgsÀttning.

Alpinist med GMT? BerÀtta!

Det Àr en quartzare, perpetual calender i titan.
image.jpeg


Den hÀr skulle jag gÀrna lÀgga vantarna pÄ! SSASS alpinist gjord i 500 ex. 8F56 Àven i den.
image.jpeg
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp