• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

GrÄtt och ljusgrÄtt. Kul med lite glitter pÄ armen :)
DSC_0236.JPG
Sjukt fet....
 
Ja. Mycket trevlig. PÄ pappret vÀldigt lik 6309 men i praktiken en helt annan klocka. Ser onekligen sÄ ut. Vet bara att @Scaramanga och @micke_s s har haft den innan mig. Troligen min mest prisvÀrda klocka.

Är det samma köpte jag den av Hans B (pĂ„ ttt) för att sĂ€lja den till @theargonaut (tror jag) - en riktig forumslampa isf.
 
Ja. Mycket trevlig. PÄ pappret vÀldigt lik 6309 men i praktiken en helt annan klocka. Ser onekligen sÄ ut. Vet bara att @Scaramanga och @micke_s s har haft den innan mig. Troligen min mest prisvÀrda klocka.
Utveckla gÀrna skillnaderna.
6306: 4 juveler mer, hackfunktion, japansk dag. Vad mer? Vissa pÄstÄr att det Àr nÄgon skillnad pÄ boetten men det har jag aldrig sett.
 
Utveckla gÀrna skillnaderna.
6306: 4 juveler mer, hackfunktion, japansk dag. Vad mer? Vissa pÄstÄr att det Àr nÄgon skillnad pÄ boetten men det har jag aldrig sett.
BÄde vridringen och boetten skiljer sig "markant". BÄde till form och polering/borstning. Vad jag försöker sÀga Àr att skillnaden Àr tydligare irl. Googla sÄ hittar du sÀkert bÀttre exempel men hÀr Àr en bild iaf. (den högra Àr förstÄs 6306)
a047f107b98e53e074442ce6.jpg

Edit: tycker skillnaden Ă€r sĂ„ stor att det Ă€r förvĂ„nande att 6306 ibland beskrivs som en 6309 med hack. Å andra sidan har jag aldrig Ă€gt dem nya eller NOS.
 
Senast Àndrad:
Dubbelpost
Edit: fyller tomrummet med att sÀga att Àven jag hakat pÄ skx revival. SÄ nu har man 2 moderna seikos helt plötsligt.
 
Senast Àndrad:
BÄde vridringen och boetten skiljer sig "markant". BÄde till form och polering/borstning. Vad jag försöker sÀga Àr att skillnaden Àr tydligare irl. Googla sÄ hittar du sÀkert bÀttre exempel men hÀr Àr en bild iaf. (den högra Àr förstÄs 6306)
a047f107b98e53e074442ce6.jpg

Edit: tycker skillnaden Ă€r sĂ„ stor att det Ă€r förvĂ„nande att 6306 ibland beskrivs som en 6309 med hack. Å andra sidan har jag aldrig Ă€gt dem nya eller NOS.

I praktiken Àr det sÄ. Bezeln ska vara samma. PÄ detta ex kan den vara bytt misstÀnker jag.
 
Tillbaka
Topp