• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Även det gummi som Ă€r original till Seiko SHC aka Sawtooth funkar alldeles utmĂ€rkt. Det har dessutom mycket schysstare gĂ€lar Ă€n det vanliga billiga Seikogummit. Som synes breddar det bra mot boetten ocksĂ„. Som klippt och skuret. Ref pĂ„ gummit: 4KR3JZ
$_35.JPG

IMG_0683.jpg
Det dÀr gummit passar perfekt till sumon tycker jag. Jag har sett andra bilder pÄ den kombon men dÄ har det trots allt varit en liten glipa.
Ligger det verkligen emot boetten? Har du fler bilder?
 
Det dÀr gummit passar perfekt till sumon tycker jag. Jag har sett andra bilder pÄ den kombon men dÄ har det trots allt varit en liten glipa.
Ligger det verkligen emot boetten? Har du fler bilder?
Gunmit Àr inte monterat pÄ min klocka just nu. DÀr sitter en Super Engineer II för tillfÀllet. Bilden plockade jag frÄn Google.
Oavsett Àr svaret pÄ frÄgan nej. Det tÀpper inte till helt. En glipa blir det. Dock inte nÄgot som stör har jag tyckt. Gummit Àr rÀtt tjockt uppe vid stiftet.
 
Sitter och ugglar nÄgot event frÄn GS i Texas dÀr jag hade förhoppningen att se denne Mr. Tsutomu Ito pula klockor dÄ www.ablogtowatch.com skulle livestreama.

gs.jpg

Denna kvalitet bjuds det pÄ, skulle kunna lÀgga en giraff pÄ bordet och inte se nÄgon skillnad. Om nÄgon stackare Àr vaken nu och vill se med förhoppningen att det blir bÀttre sÄ finns det hÀr att skÄda.
 
I praktiken Àr det sÄ. Bezeln ska vara samma. PÄ detta ex kan den vara bytt misstÀnker jag.
Du verkar ha rÀtt. Som tur Àr Àr det inte mina klockor. Hittade pÄ nÀtet. Har ingen 6309 för ref men verkar vara en skx bezel pÄ 6309an pÄ bilden . "Bara" boetten och verket som skiljer dÄ.
 
Du verkar ha rÀtt. Som tur Àr Àr det inte mina klockor. Hittade pÄ nÀtet. Har ingen 6309 för ref men verkar vara en skx bezel pÄ 6309an pÄ bilden . "Bara" boetten och verket som skiljer dÄ.
InlÀgget ska ju Àven vara lÀtt sluttande inÄt vilket det inte Àr pÄ bilden. :)

Paketöppning: T-2 timmar. :)
 
TÀnkte bestÀlla hem en skx007 frÄn skywatch, dock har dom inte den japanska inne. NÄgon som vet nÄgon annanstans dÀr den finns? Eller ska jag inte bry mig om det och bestÀlla en icke japansk?
 
TÀnkte bestÀlla hem en skx007 frÄn skywatch, dock har dom inte den japanska inne. NÄgon som vet nÄgon annanstans dÀr den finns? Eller ska jag inte bry mig om det och bestÀlla en icke japansk?

monsterwatches.eu ska nog ha. Tycker sÄklart det Àr lite porrigt me "made in japan" pÄ tavlan.
Men för egen del tycker jag det Àr snyggare utan 21jewels texten sÄ jag har en K.
I vilket fall somhelst Àr den grym :)
 
Senast Àndrad:
KÀra KSare, nu kommer 100kr frÄgan som diskuteras i evigheter.

SKX "K1" vs SKX "J1"

BÄda Àr tillverkade i Japan men J1 har japanska pÄ dags visningen.

Korrekt?? FÄr frÄgan pÄ PM ifall mina numera OHPF seikon Àr made in allt frÄn Indien till Kina. StÄr tom pÄ kvittot made in Japan vad gÀller kÀra glögg missbrukare?
 
KÀra KSare, nu kommer 100kr frÄgan som diskuteras i evigheter.

SKX "K1" vs SKX "J1"

BÄda Àr tillverkade i Japan men J1 har japanska pÄ dags visningen.

Korrekt?? FÄr frÄgan pÄ PM ifall mina numera OHPF seikon Àr made in allt frÄn Indien till Kina. StÄr tom pÄ kvittot made in Japan vad gÀller kÀra glögg missbrukare?

Seiko har vÀl tillverkning bÄde hÀr och dÀr men det officiella svaret Àr vÀl att dom görs pÄ samma stÀlle i olika utförande för olika marknader.
PÄ SKX173 stÄr det ju t.ex. MADE IN MALAYSIA.
De J1 som monsterwatches sÀljer tyckte jag sÄg nÄnstans hade engelsk/spanskt daghjul. Men brukar det inte vara engelskt/arabiskt vanligtvis?
 
KÀra KSare, nu kommer 100kr frÄgan som diskuteras i evigheter.

SKX "K1" vs SKX "J1"

BÄda Àr tillverkade i Japan men J1 har japanska pÄ dags visningen.

Korrekt?? FÄr frÄgan pÄ PM ifall mina numera OHPF seikon Àr made in allt frÄn Indien till Kina. StÄr tom pÄ kvittot made in Japan vad gÀller kÀra glögg missbrukare?
"J"-versionen Àr gjord i Japan men "K" Àr tillverkad i Singapore/Malaysia som jag har förstÄtt det.
 
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
 
Senast Àndrad:
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka och mon första mekaniska kronografSEIKO= trevligt!
JÀklar vad nice!! Grattis!! Bara sett den dÀr nÄgra gÄnger och har alltid reagerat över hur snygg den Àr. Riktigt smakfulla likheter med min 6138, tachymeterringen till exempel.

Antyder "8R" att det Àr ett springdrive verk? TÀnkte eftersom 9R Àr det.
Edit: Har ingen koll, hehe, kanske finns kolumnhjulskronografurverk inte i SD-utförande.
 
JÀklar vad nice!! Grattis!! Bara sett den dÀr nÄgra gÄnger och har alltid reagerat över hur snygg den Àr. Riktigt smakfulla likheter med min 6138, tachymeterringen till exempel.

Antyder "8R" att det Àr ett springdrive verk? TÀnkte eftersom 9R Àr det.
Edit: Har ingen koll, hehe, kanske finns kolumnhjulskronografurverk inte i SD-utförande.
Icke, vanligt automatiskt mekaniskt. 8R anvÀnds av Brightz och Ananta. Detta Àr dock nytt, det förra heter 8R28. Oklar över skillnaderna.
 
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
Helt underbar. Ser ut att kosta 100 lax. Grattis.
 
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
Wow vad vacker! Seiko kan verkligen tillverka vackra ur nÀr de lÀgger manken till :)
 
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
Stort grattis! Fantastisk tavla! Gillar att den Àr av titan, blir vÀldigt lÀtt och skön att bÀra kan jag tÀnka mig?
 
Tillbaka
Topp