Ja, det Ă€r förmodligen samma, dĂ„ din gick via mig till @micke_sĂr det samma köpte jag den av Hans B (pĂ„ ttt) för att sĂ€lja den till @theargonaut (tror jag) - en riktig forumslampa isf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det Ă€r förmodligen samma, dĂ„ din gick via mig till @micke_sĂr det samma köpte jag den av Hans B (pĂ„ ttt) för att sĂ€lja den till @theargonaut (tror jag) - en riktig forumslampa isf.
DĂ€r ser man. Gillar inte riktigt gummit men anslutningen mot boetten ser bra ut.
Det dĂ€r gummit passar perfekt till sumon tycker jag. Jag har sett andra bilder pĂ„ den kombon men dĂ„ har det trots allt varit en liten glipa.Ăven det gummi som Ă€r original till Seiko SHC aka Sawtooth funkar alldeles utmĂ€rkt. Det har dessutom mycket schysstare gĂ€lar Ă€n det vanliga billiga Seikogummit. Som synes breddar det bra mot boetten ocksĂ„. Som klippt och skuret. Ref pĂ„ gummit: 4KR3JZ
![]()
![]()
Gunmit Àr inte monterat pÄ min klocka just nu. DÀr sitter en Super Engineer II för tillfÀllet. Bilden plockade jag frÄn Google.Det dÀr gummit passar perfekt till sumon tycker jag. Jag har sett andra bilder pÄ den kombon men dÄ har det trots allt varit en liten glipa.
Ligger det verkligen emot boetten? Har du fler bilder?
Du verkar ha rÀtt. Som tur Àr Àr det inte mina klockor. Hittade pÄ nÀtet. Har ingen 6309 för ref men verkar vara en skx bezel pÄ 6309an pÄ bilden . "Bara" boetten och verket som skiljer dÄ.I praktiken Àr det sÄ. Bezeln ska vara samma. PÄ detta ex kan den vara bytt misstÀnker jag.
InlÀgget ska ju Àven vara lÀtt sluttande inÄt vilket det inte Àr pÄ bilden.Du verkar ha rÀtt. Som tur Àr Àr det inte mina klockor. Hittade pÄ nÀtet. Har ingen 6309 för ref men verkar vara en skx bezel pÄ 6309an pÄ bilden . "Bara" boetten och verket som skiljer dÄ.
Ser vi fram emot.InlÀgget ska ju Àven vara lÀtt sluttande inÄt vilket det inte Àr pÄ bilden.
Paketöppning: T-2 timmar.![]()
Inspirerad av de Sumo som dykt upp i denna trÄd.
Konstaterar att i Japan kan man bÄde bygga klockor och bilar av hög kvalitét.
![]()
(SBDC001)
TÀnkte bestÀlla hem en skx007 frÄn skywatch, dock har dom inte den japanska inne. NÄgon som vet nÄgon annanstans dÀr den finns? Eller ska jag inte bry mig om det och bestÀlla en icke japansk?
Helt klart FÀltherren!Idag stÄr det jullunch pÄ programmet. FrÄgan Àr:
Bu:
![]()
Eller blÀ:
![]()
Som synes har blÀ t o m stannat. Det Àr nog ett tecken.![]()
KÀra KSare, nu kommer 100kr frÄgan som diskuteras i evigheter.
SKX "K1" vs SKX "J1"
BÄda Àr tillverkade i Japan men J1 har japanska pÄ dags visningen.
Korrekt?? FÄr frÄgan pÄ PM ifall mina numera OHPF seikon Àr made in allt frÄn Indien till Kina. StÄr tom pÄ kvittot made in Japan vad gÀller kÀra glögg missbrukare?
"J"-versionen Àr gjord i Japan men "K" Àr tillverkad i Singapore/Malaysia som jag har förstÄtt det.KÀra KSare, nu kommer 100kr frÄgan som diskuteras i evigheter.
SKX "K1" vs SKX "J1"
BÄda Àr tillverkade i Japan men J1 har japanska pÄ dags visningen.
Korrekt?? FÄr frÄgan pÄ PM ifall mina numera OHPF seikon Àr made in allt frÄn Indien till Kina. StÄr tom pÄ kvittot made in Japan vad gÀller kÀra glögg missbrukare?
JÀklar vad nice!! Grattis!! Bara sett den dÀr nÄgra gÄnger och har alltid reagerat över hur snygg den Àr. Riktigt smakfulla likheter med min 6138, tachymeterringen till exempel.DÄ kör vi!
![]()
![]()
![]()
En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka.
![]()
En LE (500 exemplar) kronograf, nice!
![]()
SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.
![]()
![]()
![]()
Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.
![]()
Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.
![]()
Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.
Min första titanklocka och mon första mekaniska kronografSEIKO= trevligt!
Icke, vanligt automatiskt mekaniskt. 8R anvÀnds av Brightz och Ananta. Detta Àr dock nytt, det förra heter 8R28. Oklar över skillnaderna.JÀklar vad nice!! Grattis!! Bara sett den dÀr nÄgra gÄnger och har alltid reagerat över hur snygg den Àr. Riktigt smakfulla likheter med min 6138, tachymeterringen till exempel.
Antyder "8R" att det Àr ett springdrive verk? TÀnkte eftersom 9R Àr det.
Edit: Har ingen koll, hehe, kanske finns kolumnhjulskronografurverk inte i SD-utförande.
Helt underbar. Ser ut att kosta 100 lax. Grattis.DÄ kör vi!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.
![]()
![]()
![]()
Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.
![]()
Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.
![]()
Min första titanklocka= trevligt!
Alright! DÀr kan man snacka om LE ocksÄ med 500 ex. Riktigt ball.Icke, vanligt automatiskt mekaniskt. 8R anvÀnds av Brightz och Ananta. Detta Àr dock nytt, det förra heter 8R28. Oklar över skillnaderna.
Wow vad vacker! Seiko kan verkligen tillverka vackra ur nÀr de lÀgger manken tillDÄ kör vi!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stort grattis! Fantastisk tavla! Gillar att den Àr av titan, blir vÀldigt lÀtt och skön att bÀra kan jag tÀnka mig?DÄ kör vi!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()