• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

P51216-130924.jpg

Mitt natoband gÄr tvÄ gÄnger under boet vilket gör att klockan kÀnns tjockare.
Finns det natoband som endast gÄr en gÄng under boet?

Edit: klockan Àr en skx007.
Tror att grejen med nato Àr just dom dubbla banden. Kan ha fel dock, det kanske finns sÄdana utan. Jag har klippt bort det undre bandet pÄ mina nato och tycker dem sitter kanon nu.
 
P51216-130924.jpg

Mitt natoband gÄr tvÄ gÄnger under boet vilket gör att klockan kÀnns tjockare.
Finns det natoband som endast gÄr en gÄng under boet?

Edit: klockan Àr en skx007.
Strap utan flÀrpen kallas Zulu eller G10, bara att googla sÄ hittar du massor. Eller sÄ klipper du som sagt av flÀrpen. Personligen gillar jag flÀrpen. :)
 
Tror att grejen med nato Àr just dom dubbla banden. Kan ha fel dock, det kanske finns sÄdana utan. Jag har klippt bort det undre bandet pÄ mina nato och tycker dem sitter kanon nu.
Klipp av andra Àndan och elda lite. Jag har gjort sÄ pÄ dom flesta av mina.
Hehe, vill helst undvika att klippa men tack för förslaget :)

Strap utan flÀrpen kallas Zulu eller G10, bara att googla sÄ hittar du massor. Eller sÄ klipper du som sagt av flÀrpen. Personligen gillar jag flÀrpen. :)
Har du nÄgon bra sida i EU för premium Zulu och G10 ? :)
 
P51216-130924.jpg

Mitt natoband gÄr tvÄ gÄnger under boet vilket gör att klockan kÀnns tjockare.
Finns det natoband som endast gÄr en gÄng under boet?

Edit: klockan Àr en skx007.
Det blir inte ett Nato om det inte Àr pÄ det viset. Pelonband Àr ett alternativ som Àr betydligt lÀgre.

SÄna hÀr finns med
Screenshot_2015-12-16-15-04-33.png
 
Hittar inte ens min egen kÀlla pÄ det. Har för mig jag lÀste det pÄ WUS eller Timelessluxwatches. :bored:
FĂ„r se om det dyker upp mer info imorgon.
Aha, uppfattade det bara som att det var en utstÀllning de skulle ha av historical collection (troligtvis klockorna frÄn Är 2000).
 
men det Àr vÀl bÄde tunnare och mer exakt urverk i den ocksÄ om jag inte missminner mig. Bra jÀvla sugen pÄ en..
De har ju höjt priserna pÄ SBGX081/083, skiljer bara 20000 yenn (1300kr) nu. NÀr jag köpte min SBGX083 var de billigare. :) Eller sÄ har jag dÄligt minne. :)

Och du hade rÀtt, Sbgv019 Àr 0,4mm tunnare. :D
 
Den Ă€r aningens tjock @yonsson @nöt! Inte sĂ„ det blir störande i lĂ€ngden tror jag (baserat pĂ„ hur de kĂ€nts nĂ€r jah klĂ€mt pĂ„ dem). ÖvervĂ€ger nu starkt att flippa min SubC mot 003an. Tycker allt Ă€r fantastiskt med den. MĂ„ste klĂ€mma lite mer innan jag bestĂ€mmer mig..
 
De har ju höjt priserna pÄ SBGX081/083, skiljer bara 20000 yenn (1300kr) nu. NÀr jag köpte min SBGX083 var de billigare. :) Eller sÄ har jag dÄligt minne. :)

Och du hade rÀtt, Sbgv019 Àr 0,4mm tunnare. :D
Precis, tunnare med glas borde betyda att de slimmat och trimmat nya 9F82 en del. Helt ok prispÄslag med 20000Y. VÀrd LE-modell kÀnns det verkligen som.
 
Tillbaka
Topp