Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En SBGE005 med band frÄn SNP064P1. Snygg?![]()
OMG, fin som snus. Men stör mig lite pÄ tavlan (Sorry...) som har det dÀr Xet...Hittade en bild till pÄ en av de kommande "Turtle"-modellerna.
![]()
@Kiddy
Ingen aning, strappedfortime , thestrapshop , watchbandcenter, watchobsession, amazon, ebay, timefactors.
+1! Det ser "billigt" ut, tycker jag?OMG, fin som snus. Men stör mig lite pÄ tavlan (Sorry...) som har det dÀr Xet...
Mycket fin dessutom!![]()
Seiko-anfader, sÄldes idag pÄ Bonhams i London för 95'.
http://www.bonhams.com/auctions/22790/lot/52/
Tyckte det behövdes lite mer vintage i den hÀr trÄden...![]()
Har du funderat pÄ lÀnk istÀllet? Ser grymt bra ut IMHO.IgÄr kom den Àntligen! TvÀrnöjd! Men bandet mÄste verkligen bytas. NÄgra bra tips? Gillar liberty hirsch. Vart kan man fÄ tag pÄ dom lÀttast?![]()
Ja, blir lite för mycket...+1! Det ser "billigt" ut, tycker jag?![]()
Mkt trevlig!!![]()
Seiko-anfader, sÄldes idag pÄ Bonhams i London för 95'.
http://www.bonhams.com/auctions/22790/lot/52/
Tyckte det behövdes lite mer vintage i den hÀr trÄden...![]()
NĂ„t som denna? http://www.hirschstraps.com/collect...pal-leather-watch-strap-brown-ivory-stitchingNĂ„gon med tips om liknande band i brunt med rundad passning mot boetten?
Mycket fin dessutom!
Ja, den Àr helt fantastisk! "A military nickel plated manual wind wristwatch for the Japanese imperial air force, ca1940". Hade suttit fint i min klocklÄda ialla fall.Mkt trevlig!!
6105-8000 idag. Tillverkad samma mÄnad och Är som Kubricks mÀsterverk 2001 - A Space Oddysey hade premiÀr. (April 68).
![]()
HĂ€mtade denna julklocka tidigare idag, SBGE033.
![]()
Yes. Varierar lite. Just nu: XGL-731 repro frÄn wjean.Saknad ...
Bytt band?
Kommer pÄ alligatorbandet. Skulle gissa att lÀnken till exempelvis SBGE005 passar dÄ det Àr samma boett.finfin...
kom den pÄ lÀnk eller pÄ det bruna lÀdret? (om senare, finns den pÄ lÀnk ocksÄ?)
Kommer pÄ alligatorbandet. Skulle gissa att lÀnken till exempelvis SBGE005 passar dÄ det Àr samma boett.
Jo jag tror jag kommer ta hem en lÀnk, men tycker den gör sig sÄ förbannat bra pÄ lÀder ocksÄ. Tycker lÀder lirar lite mer med historien bakom Alpinist.Har du funderat pÄ lÀnk istÀllet? Ser grymt bra ut IMHO.
Alla som sÀljer Hirsch? Klockmaster, Bergströms, Jarl Sandin mfl. De flesta sÀljer Hirsch.Jo jag tror jag kommer ta hem en lÀnk, men tycker den gör sig sÄ förbannat bra pÄ lÀder ocksÄ. Tycker lÀder lirar lite mer med historien bakom Alpinist.
NÄgon som vet om det finns nÄgon svensk ÄterförsÀljare av Hirsch Liberty? Eller annan bra som leverera fort.
Hehe, hur kul som helst med sÄn nörd-kuriosa!6105-8000 idag. Tillverkad samma mÄnad och Är som Kubricks mÀsterverk 2001 - A Space Oddysey hade premiÀr. (April 68).
![]()
Nope, inte sÄ du kan vÀlja nÀr du köper klockan. Möjligen finns det andra 20mm GS-band (typ svart), men frÄgan Àr om de Àr lika tjocka i Àndarna.Tack - finns det olika fÀrger pÄ bandet?
Det dÀr ser helt okej ut, eftersom det ÀndÄ Àr en del av designen sÄ att sÀga. Annars brukar det mest se ut som ett random hÄl i urtavlan.HÀr kommer den igen min pÀrla SSA213J2
Vet att vi inte Àr mÄnga som gillar open heart. En del Seiko rÀvar har jag Àven förstÄtt avskyr det. Hur som helst detta Àr min skönhet!NÄgon som har nÄgot tips pÄ alternativt klockarmband till denna? Material spelar inte sÄ stor roll Àr bara tacksam för förslag/smakrÄd. Trevlig torsdag pÄ er gÀnget!
![]()