• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hade detta band liggande efter nyköp till min SNP064P1. Lite lÀtt slipning med Dremel sÄ passade det. Ja, slipning pÄ bandet alltsÄ!
Notera passformen mot boetten.
 
SNZF17J1! Är denna modell pĂ„ vĂ€g ut? K1 finns att köpa (Made in Malaysia).
Överallt dĂ€r jag sökt var den slut. Hittade dock en Ă€kta "Made in Japan"
FullSizeRender.jpg
pÄ Yorkshire Watches.
 
Har du funderat pÄ lÀnk istÀllet? Ser grymt bra ut IMHO.
Jo jag tror jag kommer ta hem en lÀnk, men tycker den gör sig sÄ förbannat bra pÄ lÀder ocksÄ. Tycker lÀder lirar lite mer med historien bakom Alpinist.
NÄgon som vet om det finns nÄgon svensk ÄterförsÀljare av Hirsch Liberty? Eller annan bra som leverera fort.
 
Jo jag tror jag kommer ta hem en lÀnk, men tycker den gör sig sÄ förbannat bra pÄ lÀder ocksÄ. Tycker lÀder lirar lite mer med historien bakom Alpinist.
NÄgon som vet om det finns nÄgon svensk ÄterförsÀljare av Hirsch Liberty? Eller annan bra som leverera fort.
Alla som sÀljer Hirsch? Klockmaster, Bergströms, Jarl Sandin mfl. De flesta sÀljer Hirsch.
 
HÀr kommer den igen min pÀrla SSA213J2
Vet att vi inte Àr mÄnga som gillar open heart. En del Seiko rÀvar har jag Àven förstÄtt avskyr det. Hur som helst detta Àr min skönhet!;) NÄgon som har nÄgot tips pÄ alternativt klockarmband till denna? Material spelar inte sÄ stor roll Àr bara tacksam för förslag/smakrÄd. Trevlig torsdag pÄ er gÀnget!
image.jpeg
 
HÀr kommer den igen min pÀrla SSA213J2
Vet att vi inte Àr mÄnga som gillar open heart. En del Seiko rÀvar har jag Àven förstÄtt avskyr det. Hur som helst detta Àr min skönhet!;) NÄgon som har nÄgot tips pÄ alternativt klockarmband till denna? Material spelar inte sÄ stor roll Àr bara tacksam för förslag/smakrÄd. Trevlig torsdag pÄ er gÀnget!
image.jpeg
Det dÀr ser helt okej ut, eftersom det ÀndÄ Àr en del av designen sÄ att sÀga. Annars brukar det mest se ut som ett random hÄl i urtavlan.
Testa med ett marinblÄtt eller kanske mörkgrönt perlon. Det skulle vara stiligt!
 
Tillbaka
Topp