• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

HĂ€r kommer dagens seiko-mod

SNK809 med map-meter visare och borttagen 5:a

VarsÄgod:
uvaqahe4.jpg

aty4anyh.jpg

rydu2epe.jpg

Konfettiregn
Av de tvÄor det bara Higuchi som Àr officiell ÄterförsÀljare. Har dock aldrig hört nÄgot ont on Sheiya.

skallagrimson
Skx171 har trevligare tavla enligt mig. Köp en skx-vridring till den sÄ Àr du hemma.

barnefko
Smart! Det blir vÀl dock tvÄ hÄl i tavlan?

barnefko
Smart! Det blir vÀl dock tvÄ hÄl i tavlan?[/quote]

Helt rÀtt. BÀttre dock Àn *bling bling* femman ;-)
MÄste dock sÀga att de tvÄ knappt syns - bara om du titta noggrann pÄ tavlan under direkt sollljus.
Jag ville gör en Seiko mod med enbart Seiko delar och tycker att snk809 tavlan passar bra till visarna och pilotstilen. Den glÀnser dessutom rÀtt sÄ fint. Alternativet vore en dagaz-bund tavla samt ev en safir. DÄ blir dock skoj-projektet pÄ en gÄng mycket dyrare.

Det hÀr var vÀl mer en "tryout" - blev dock rÀtt sÄ bra tycker jag. LÀder-natot köpte jag pÄ miros-time.de, de har en helt okei sortiment och förnunftiga priser...

gald pÄsk

B

Nu spammar jag lite hÀr, men det fÄr ni leva med. SBDX001 Àr borttagen frÄn Seikos Prospex-hemsida. Kanske inte betyder nÄgot, men det Àr en av ytterst fÄ Seikos som varit i produktion i över 10 Är sÄ det Àr inte omöjligt att de slutat med den.
http://www.seikowatches.com/collections/prospex/index.html

Finns det verkligen nÄgon som ersÀtter 001? KÀnns inte sÄ!

Jag hade inte sett det nya monstret innan, diggade den! NĂ„gon som sett prisindikation?

Kommande monstern: $600 pÄ lÀnk. $475 för versionen pÄ gummi
image.jpg

Ny spring drive tuna. Ej LE. $4000
image.jpg

Nya "Kinect tuna" $695 i stÄl med lÀnk.:
image.jpg

Svart case pÄ gummi $675
image.jpg

Vart ska man köpa en Sumo för bÀst pris? Den fanns inne pÄ min lokala AD för 6000 men det kÀndes lite saftigt i jÀmförelse...

Vart ska man köpa en Sumo för bÀst pris? Den fanns inne pÄ min lokala AD för 6000 men det kÀndes lite saftigt i jÀmförelse...
Jag har sjÀlv letat upp nÄgra stÀllen. PÄ Rakuten finns nÄgra som sÀljer för runt 3000 kronor och pÄ Tradera sÀljer Titanesque (samma som watchhubs) för 3850 med snabb frakt och moms/tull inkluderat.

Kan sjÀlv bara sÀga gott om Watchhubs!

Bra val av klocka fÄr jag lov att sÀga.

Visst sitter det vÀl ett enkelt 4r36 verk i de nya prospex monsterna? KÀnns lite snÄlt!?

Enkelt och SnÄlt ? tja... jag har ett monster med 4R36, det hackar, gÄr att dra upp manuellt, har (ca) 45 t i gÄngreserv och hÄller tiden bra (jag Äkte pÄ "landet" torsdag förmiddag och idag söndag eftermiddag Àr den + 1 sek) LÀtt att fÄ igÄng, ok kÀnsla i instÀllningar och uppdrag. SjÀlvklart Àr det lite annorlunda att stÀlla och dra upp ett 8L35 verk i en MM300 men i sin klass och pris helt OK i min bok.

//Bosse

Svart Stargate..Hur tÄlig Àr den (ytan)? Men viktigare Àr hur snygg Àr den? Enligt mig Àr den enormt fin.
uLsCOfh.jpg

Om lÀnken blir för sliten finns det alltid zulu.

miYYJaQ.jpg

http://www.creationwatches.com/products/search/results.html?search_in_description=1&keyword=skx
Kan nÄgon hjÀlpa mig att förklara vad skillnaden Àr pÄ de med pepsi betzel? FörstÄr skillnaderna med lÀnk/ utan och Made in Japan och inte men varför diffar priserna utöver det? AlltsÄ SKX009J, SKX009J8 och SKX009K

Vilken borde jag slÄ till pÄ? Har tÀnkt att ha den som beater pÄ en mÄnadsresa i Australien sÄ tÀnker nog behÄlla gummit pÄ eller köpa nato/zulu. Har redan en lÀnk ifrÄn en Certina DS som jag antar passar ifall jag skulle vilja ha det.

Sista frÄgan, visst Àr sidan grön man slipper tull osv. Eller har nÄgon en bÀttre rekommendation?

Tillbaka
Topp