• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Erik1
Det som skiljer Àr tillverkningsplats och texten pÄ urtavlan. Smaksak, samma kvalle.
Ibland slipper man tull dÀrifrÄn och ibland Äker man dit.

Erik1
Det som skiljer Àr tillverkningsplats och texten pÄ urtavlan. Smaksak, samma kvalle.
Ibland slipper man tull dÀrifrÄn och ibland Äker man dit.

Mnja, samma kvalitet inte riktigt vad jag ser.

HÀr Àr 2 Monster en K och en J inte mÄnga poÀng för att gissa vilken som Àr vilken.
XTFfhWp.jpg
xuMBVjK.jpg

sorry för dammet.

LedtrÄd: Hur skarpa Àr hörnorna i gravyren ?

SvÄrt att fÄ rÀtt pÄ bild men allt pÄ J Àr lite skarpare, lite bÀttre finish, kanske inte viktigt men dock skillnad.

//Bosse

Är det dina Bosse ? Har aldrig sett nĂ„gon kunna bevisa skillnad i kvalitet pĂ„ J och K. Är de lika gamla? FrĂ„n samma Ă„rtal? Med samma urverksĂ€ndelse? Ibland detaljuppgraderas ju modellerna.

HÀr Àr för övrigt en som Àr "made in japan" med runda siffrerkanter. Tror snarare det skiljer mellan olika batcher.
image.jpg

Är det dina Bosse ? Har aldrig sett nĂ„gon kunna bevisa skillnad i kvalitet pĂ„ J och K. Är de lika gamla? FrĂ„n samma Ă„rtal? Med samma urverksĂ€ndelse? Ibland detaljuppgraderas ju modellerna.

Tjenare Yonsson

Det var mÄnga frÄgor, sÄhÀr Àr det:

Inventering:

1 orange Monster K 09, 1 svart Monster K 10, 1 svart "New monster J 13, samt en 007J 10

HÄller med om att detta inte Àr underlag för statistisk bevis. Men J frÄn 13 Àr bÀttre i finish Àn dom 2 andra, en annan observation Àr att bland mina 3 stk. 7S26 verk sÄ Àr det i min 007J som gÄr mest stabilt.

SÄ av dessa 4(2K och 2J) budget dykare sÄ har dom frÄn Japan haft ett övertag och varit vÀrd att betala lite ekstra för.

Just my five cents

//Bosse

Tackar! Det var inte illa. Stort grattis hoppas ni fÄr ett underbart bröllop. Vad blir det för klocka?

Klockan pÄ bilden Àr en srn054p1, dagens present. Bröllopet fÄr dröja men jag tackar :)
NÀr bröllopet stundar hoppas jag att armen pryds av en King quartz eller en GS av nÄgot slag. Har ju fallit för GS GMT hÀr, men det ligger i framtiden sÄ vem vet. Kanske blir det en Omega(om man vÄgar nÀmna det namnet i denna trÄd).

Klockan pÄ bilden Àr en srn054p1, dagens present. Bröllopet fÄr dröja men jag tackar :)
NÀr bröllopet stundar hoppas jag att armen pryds av en King quartz eller en GS av nÄgot slag. Har ju fallit för GS GMT hÀr, men det ligger i framtiden sÄ vem vet. Kanske blir det en Omega(om man vÄgar nÀmna det namnet i denna trÄd).

Tiden gÄr fort :) Körde en gammal Zenith quartz pÄ mitt. Min första schyssta klocka var en Omega mÄnklocka. SÄlde den till en kamrat efter att ha tappat klockintresset. Var över 10 Är sedan. Satt av ngn anledning och kollade pÄ billiga klockor och hittade en billig Seiko dykare som jag inhandlade frÄn Watchubs, började lÀsa lite om Seiko och fastnade blixtsnabbt för GS som jag aldrig hade hört talas om. Nu Àr jag nog fast.

Tiden gÄr fort :) Körde en gammal Zenith quartz pÄ mitt. Min första schyssta klocka var en Omega mÄnklocka. SÄlde den till en kamrat efter att ha tappat klockintresset. Var över 10 Är sedan. Satt av ngn anledning och kollade pÄ billiga klockor och hittade en billig Seiko dykare som jag inhandlade frÄn Watchubs, började lÀsa lite om Seiko och fastnade blixtsnabbt för GS som jag aldrig hade hört talas om. Nu Àr jag nog fast.

Zenith har fina klockor, skulle mycket vÀl kunna vara en Àldre Zenith jag bÀr pÄ mitt framtida bröllop. Jag hÄller med, jag har för inte alls lÀnge sedan blivit imponerad av Seiko och nu Àr det mitt favoritmÀrke. Man fastnar lÀtt i denna vÀrld!

Tillbaka
Topp