• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har kollat lite pÄ Presage serien dÀr man tex anvÀnt sig av speciell Japans lackteknik för att fÄ extra djup i tavlan mm.
Tycker dom Àr rÀtt fina, lite stora kanske ?
S-SARW013_a_1024x1024.jpg

S-SARW013_c_1024x1024.jpg


S-SARD011_c_1024x1024.jpg

S-SARX029_b_1024x1024.jpg
Det finns en del fina modeller i Presage-serien som du sÀger, bland annat de pÄ bilden. Har varit lite sugen pÄ den sjÀlv men tyvÀrr gÄr romerska siffror pÄ klockor bort för min del.
 
Senast Àndrad:
Det finns en del fina modeller i Presage-serien som du sÀger, bland annat den pÄ bilden. Har varit lite sugen pÄ den sjÀlv men tyvÀrr gÄr romerska siffror pÄ klockor bort för min del.
Jag gillar det inte heller egentligen, förutom pÄ cartier samt pÄ denna modell, dÀr tycker jag et lyfter faktiskt.
 
Om nÄgon funderar pÄ att köpa en ny skx007 innan det Àr försent bör ni slÄ till omgÄende.
Watchhubs, creationwatches mfl. har slut likasÄ ett flertal andra nÀr jag letade.
Lyckades tillslut bestÀlla till rimligt pris via en japansk handlare pÄ Amazon men
snart Àr dom slut och begpriserna lÀr stiga...
 
Om nÄgon funderar pÄ att köpa en ny skx007 innan det Àr försent bör ni slÄ till omgÄende.
Watchhubs, creationwatches mfl. har slut likasÄ ett flertal andra nÀr jag letade.
Lyckades tillslut bestÀlla till rimligt pris via en japansk handlare pÄ Amazon men
snart Àr dom slut och begpriserna lÀr stiga...
Det Àr ganska mÄnga hÀr som precis köpt av just den anledningen. :)
 
DÄ Àr vi tre som hÄller tummarna :)

Fyra. Kanske t o m fem om Yonsson ocksĂ„ tjackat. Är ju tvungen att prova den trots att jag Ă€r vĂ€ldigt skeptiskt till lumen. Passar den inte sĂ„ Ă€r det ju bara att flippa :)

Den dÀr filippinska sÀljaren mÄste ju undra vad fan som pÄgÄr nÀr alla hans nya Seikos skickas till Sverige :hilarious:
 
Fyra. Kanske t o m fem om Yonsson ocksĂ„ tjackat. Är ju tvungen att prova den trots att jag Ă€r vĂ€ldigt skeptiskt till lumen. Passar den inte sĂ„ Ă€r det ju bara att flippa :)

Den dÀr filippinska sÀljaren mÄste ju undra vad fan som pÄgÄr nÀr alla hans nya Seikos skickas till Sverige :hilarious:

Är det sĂ€ljaren "thetopwatch"?
 
Funderar pÄ en SKX007, skulle helst vilja ha en Made in Japan modell men K modellen fÄr rÀcka den med, om jag inte hittar nÄgon J modell..
StÄr det verkligen mov't Malaysia som pÄ dessa bilder, och nÄgon som har bra/dÄlig erfarenhet av klockhuset_online ?
http://www.tradera.com/item/190204/...l-seiko-skx007k2-automatiskt-dykarur-med-stil

skx007 M.jpg

Vet inget om klockhuset men att klockan Àr byggd i Malaysia spelar nog ingen roll.
Volvo producerar bilar i Belgien och det Àr vÀl ingen skillnad pÄ dom jÀmfört med Torslandas bilar?
 
Fyra. Kanske t o m fem om Yonsson ocksĂ„ tjackat. Är ju tvungen att prova den trots att jag Ă€r vĂ€ldigt skeptiskt till lumen. Passar den inte sĂ„ Ă€r det ju bara att flippa :)

Den dÀr filippinska sÀljaren mÄste ju undra vad fan som pÄgÄr nÀr alla hans nya Seikos skickas till Sverige :hilarious:

Eller sÄ fÄr vi börja Äret med att diskutera "den filippinska storblÄsaren" :) . Tror inte det, han ger ett seriöst intryck.
 
Fyra. Kanske t o m fem om Yonsson ocksĂ„ tjackat. Är ju tvungen att prova den trots att jag Ă€r vĂ€ldigt skeptiskt till lumen. Passar den inte sĂ„ Ă€r det ju bara att flippa :)

Den dÀr filippinska sÀljaren mÄste ju undra vad fan som pÄgÄr nÀr alla hans nya Seikos skickas till Sverige :hilarious:
Tror jag snart har köpt en, försöker i alla fall. :) Vill inte ens ha den guldiga men men, man vill ju ha en tidigt liksom. :)
 
Fyra. Kanske t o m fem om Yonsson ocksĂ„ tjackat. Är ju tvungen att prova den trots att jag Ă€r vĂ€ldigt skeptiskt till lumen. Passar den inte sĂ„ Ă€r det ju bara att flippa :)

Den dÀr filippinska sÀljaren mÄste ju undra vad fan som pÄgÄr nÀr alla hans nya Seikos skickas till Sverige :hilarious:

Ha ha!!:D

SjÀlv lade jag en förbokning av en 779 hos KlockmÀster Globen sÄ snart slÀppet bekrÀftades. Annars hade jag hÀngt pÄ det filippinska Àventyret :)
 
Tror jag snart har köpt en, försöker i alla fall. :) Vill inte ens ha den guldiga men men, man vill ju ha en tidigt liksom. :)

Vi fÄr se hur det slutar. Den hÀr Cris verkar ha fullt upp. Jag vÀntar pÄ min invoice men han ville dubbelkolla lagersaldo först. Han var lite orolig att han kanske sÄlt slut pÄ SRP775
 
Äsch, skiten rasade redan igĂ„r kvĂ€ll efter dottern battat pĂ„ med alldeles för mycket snask och dessutom gjort det annars sĂ„ stabila byggmaterialet "kaka" mjukt av kristyr..
Allt mot mina rekommendationer, visionÀr arkitekt vs byggherre ni vet.
Nog om detta och sorry för off t men jag hittade inget pepparkaksforum att skriva av mig pÄ.
Kompenserar med en 6139-7100 uppe pÄ det nu mer Äteruppbyggda praktverket.

image.jpeg
Cool klocka
Aj aj aj, inte roligt, du kanske ska skapa ett pepparkaksformar för likasinnade ;)
Men helt Àrligt, jag syftade pÄ klockan;):D
 
Fyra. Kanske t o m fem om Yonsson ocksĂ„ tjackat. Är ju tvungen att prova den trots att jag Ă€r vĂ€ldigt skeptiskt till lumen. Passar den inte sĂ„ Ă€r det ju bara att flippa :)

Den dÀr filippinska sÀljaren mÄste ju undra vad fan som pÄgÄr nÀr alla hans nya Seikos skickas till Sverige :hilarious:

Han har lagt till: May not post to Sweden.
 
Tillbaka
Topp