• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SpÀnnande nu! :)

fdx.PNG

Du vinner :) Han frÄgade efter mitt tele till fraktsedeln sÄ den Àr ocksÄ pÄ G.

Update: If I am unable to ship today, I will ship the item on december 26 or december 28. (because of the Christmas Holidays)
 
Vet att det finns nÄgra hÀr som Àr kunniga att laga automatiska verk, men finns det nÄgra som Àven kan det fixa till quartz-verk?
 
Hej, skulle behöva lite hjĂ€lp av er seiko erfarna grabbar och tjejer. Det Ă€r nĂ€mligen sĂ„ att min SKX009 strular med dagen pĂ„ displayen och dĂ€rför hade jag tĂ€nkt o skicka in den till deras service center som ligger i norge. Jag mailade de ett par frĂ„gor bland anant om jag sjĂ€lv stĂ„r för frakten och svaret blev ja. AlltsĂ„ ska jag betala 500 spĂ€nn i frakt för att deras vara inte fungerar som det ska. Är det bara ta det som det Ă€r eller finns det utrymme att argumentera ? Kan passa pĂ„ att klockan Ă€r köpt pĂ„ creationwatches och enligt de Ă€r det seiko som jag ska vĂ€nda till. Om nĂ„gon har erfarenheter av detta sĂ„ hör gĂ€rna av er! Annars fĂ„r jag önska er en god jul!
 
Hej, skulle behöva lite hjĂ€lp av er seiko erfarna grabbar och tjejer. Det Ă€r nĂ€mligen sĂ„ att min SKX009 strular med dagen pĂ„ displayen och dĂ€rför hade jag tĂ€nkt o skicka in den till deras service center som ligger i norge. Jag mailade de ett par frĂ„gor bland anant om jag sjĂ€lv stĂ„r för frakten och svaret blev ja. AlltsĂ„ ska jag betala 500 spĂ€nn i frakt för att deras vara inte fungerar som det ska. Är det bara ta det som det Ă€r eller finns det utrymme att argumentera ? Kan passa pĂ„ att klockan Ă€r köpt pĂ„ creationwatches och enligt de Ă€r det seiko som jag ska vĂ€nda till. Om nĂ„gon har erfarenheter av detta sĂ„ hör gĂ€rna av er! Annars fĂ„r jag önska er en god jul!
CW Àr inte SEIKO AD, dÀrför fÄr du betala frakten och sÀkerligen Àven reparationen. Alternativet Àr att köpa ett nytt urverk sjÀlv och be nÄgon byta.
 
AlltsÄ finns det ingen bra argumentation för att Seiko ska stÄ för frakten? Detta Àr ju sÀmst.

Inget konstigt, det gÀller nog i princip all sÄ kallad grÄhandel oavsett om det stÄr Seiko eller Rolex pÄ klockan. Det billigaste alternativet skulle jag gissa Àr att byta urverket, sÄvitt jag vet kostar ett nytt urverk 60-70 USD.
 
OK, kanske Àr dÀrför han slutat svara pÄ mina mail. :shifty: MÀrkligt dock för han accepterade mitt grova underbud pÄ ebay.

Vill du ha min sen sĂ„ Ă€r det bara att sĂ€ga. Är ganska övertygad om att jag bara ska klĂ€mma pĂ„ den lite. Eller sĂ„ vĂ€ntar du in den blĂ„.
 
Vill du ha min sen sĂ„ Ă€r det bara att sĂ€ga. Är ganska övertygad om att jag bara ska klĂ€mma pĂ„ den lite. Eller sĂ„ vĂ€ntar du in den blĂ„.
Tack, men vill ocksÄ bara klÀmma lite, blir jag inte en av de första som fÄr den sÄ kan jag likagÀrna vÀnta pÄ den blÄa. :D
Den blÄa dÀremot lÀr jag vilja behÄlla ett tag.
 
Vill du ha min sen sĂ„ Ă€r det bara att sĂ€ga. Är ganska övertygad om att jag bara ska klĂ€mma pĂ„ den lite. Eller sĂ„ vĂ€ntar du in den blĂ„.

Tack, men vill ocksÄ bara klÀmma lite, blir jag inte en av de första som fÄr den sÄ kan jag likagÀrna vÀnta pÄ den blÄa. :D
Den blÄa dÀremot lÀr jag vilja behÄlla ett tag.

Om det Àr den guldiga med lÀnk ni diskuterar sÄ Àr jag intresserad om nÄgon av er fÄr den och bestÀmmer sig för att skicka den vidare!
 
Den va riktigt flucker! Hur snubblade du över den?
Jagat den ett tag. Var en komplicerad historia att fÄ hem efter att ha hittat den hos en handlare i Norra Iran, men för att göra en lÄng historia kort sÄ fick jag hjÀlp av en kompis som tolkade och anvÀnde sin familj i Iran att köpa den Ät mig och senare att frakta hem den. Skam den som ger sig osv..
 
Tillbaka
Topp