• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

RÄkade fÄ syn pÄ "Recraft"modellen igÄr natt. NÄgon som har erfarenhet av denna..?

Om vi pratar om samma sÄ finns det nÄgra olika. Om jag förstÄtt det rÀtt Àr de framtagna frÀmst för den amerikanska marknaden. Jag har en SNKN01. En billig klocka med ett enkelt verk, inte samma finish som du fÄr om du lÀgger pÄ en tusenlapp. Med det sagt, helt ok klocka och grym för pengen. :)
 
HĂ€r kommer en 76a bland alla nymodigheter. 6105-8119 .
20151229_091936.jpg
 
Om vi pratar om samma sÄ finns det nÄgra olika. Om jag förstÄtt det rÀtt Àr de framtagna frÀmst för den amerikanska marknaden. Jag har en SNKN01. En billig klocka med ett enkelt verk, inte samma finish som du fÄr om du lÀgger pÄ en tusenlapp. Med det sagt, helt ok klocka och grym för pengen. :)
Kikade pÄ SNKN01 nu ocksÄ och den var ju tokig heller! Hittar dock inte den med grön tavla (som Àr det jag Àr sugen pÄ för tillfÀllet...)

Denna var det jag tÀnkte pÄ hur som helst

http://www.ebay.com/itm/New-Seiko-S...762223?hash=item43e74363ef:g:MHkAAOSwT5tWGmtZ
 
Med beater syftar iaf jag pÄ nÄgot billigare som jag inte behöver vara sÄ
försiktig med, sen designmÀssigt behöver det inte vara en pansarvagn el nÄt sÄ lÀnge den var lite tyngd i den + ett stabilt armband.
En Seiko 5 av nÄgot slag kanske? HÀr har du nÄgra förslag:
http://www.creationwatches.com/prod...tomatic-snk125k1-snk125k-mens-watch-6211.html
http://www.creationwatches.com/prod...-jewels-snkk55k1-snkk55k-mens-watch-5960.html
http://www.creationwatches.com/prod...-jewels-snk365k1-snk365k-mens-watch-6220.html
 
Kan nÄgon som har fÄtt sin Seiko Turtle SRP777 vara snÀll och mÀta hur lÄng klockan Àr "lug to lug". Googlade lite snabbt, den verkar vara lite lÀngre Àn originalet och det mÄtt jag hittade var 48 mm. Men det var mÀtt med ett mÄttband, sÄ inte speciellt precist.
@Jaggis
@MickeJ

Tackar:)
 
I mĂ„nga diskussioner om SKX007/SKX009 sĂ„ kan man lĂ€sa att J-modellen och K-modellen Ă€r exakt samma klocka förutom texten pĂ„ urtavlan. Personligen har jag alltid tyckt att J-modellen Ă€r snyggare Ă€ven om jag inte riktigt har kunnat sĂ€tta fingret pĂ„ varför. Har upplevt att det inte bara Ă€r skillnaden pĂ„ texten som skiljer modellerna Ă„t utan Ă€ven nĂ„got annat som gör att jag föredrar J-modellen. Äger bara J-modellen och har inte kunnat jĂ€mföra klockorna bredvid varandra. Sökte runt lite och snubblade över filmen nedan som just diskuterar att modellerna skiljer sig Ă„t pĂ„ fler sĂ€tt och Ă€ven vad det Ă€r som skiljer sig mellan dom.


Personligen sÄ tycker jag att filmen Àr klockren, efter att ha sett den flera gÄnger om sÄ kÀnns det som att jag Àntligen förstÄr varför jag föredrar den ena modellen framför den andra och dÄ inte bara pÄ grund av att texten pÄ urtavlan skiljer sig Ät.

En printscreen frÄn filmen dÀr man ser att J-modellen har skarpare slipning Àn K-modellen som Àr mer rundad. Filmen gÄr igenom fler skillnader, tog bara detta som ett exempel.
Skärmavbild 2015-12-29 kl. 14.24.40.png
 
image.jpeg

Äntligen! TĂ€nkt köpa denna modell (GCBP997) i flera Ă„r men aldrig slagit till tidigare. SEIKOs Daytona skulle man lite raljant kunna kalla den och den tillverkades under nĂ„gra fĂ„ Ă„r tidigt 2000-tal.

image.jpeg

image.jpeg

40mm SS, 28800bph 6s78 som delar mycket med GS mekaniska 28800bph-urverk, kronograf, kollumnhjul och allt det dÀr. NÄn mystisk sten pÄ mittenkronan och integrerad lÀnk.

image.jpeg

Tavlan Àr magisk och likasÄ visarna. Fortfarande tryck i lumen.

image.jpeg

LÀnken skulle enligt uppgift vara 2cm för kort för mig men jag överslagsrÀknade lÀnkbitarna och kom fram till att den borde passa vilket den gör. Kommer behöva ta bort minst en halvlÀnk ich tur Àr det för lÀnkbitarna Àr enligt uppgift omöjliga att fÄ tag pÄ, icke bra pÄ en klocka med integrerad lÀnk.

image.jpeg
image.jpeg


Tavlans vÀlvda stÄl/WG-kantade subtavlor pÄminner om vridringen pÄ Blancpain FF, riktigt nice!

OförskÀmt bra skick förutom lite bortfall av yttre AR kl 6, plasten pÄ baklocket satt tom kvar. Hoppas den Àr tÀt och att urverket mÄr bra. Finishen Àr vÀldigt GS, mycket nöjd!
 
Senast Àndrad:
image.jpeg

Äntligen! TĂ€nkt köpa denna modell (GCBP997) i flera Ă„r men aldrig slagit till tidigare. SEIKOs Daytona skulle man lite raljant kunna kalla den och den tillverkades under nĂ„gra fĂ„ Ă„r tidigt 2000-tal.

image.jpeg

40mm SS, 28800bph 6s78 som delar mycket med GS mekaniska 28800bph-urverk, kronograf, kollumnhjul och allt det dÀr. NÄn mystisk sten pÄ mittenkronan och integrerad lÀnk.

image.jpeg

Tavlan Àr magisk och likasÄ visarna. Fortfarande tryck i lumen.

image.jpeg

LÀnken skulle enligt uppgift vara 2cm för kort för mig men jag överslagsrÀknade lÀnkbitarna och kom fram till att den borde passa vilket den gör. Kommer behöva ta bort minst en halvlÀnk ich tur Àr det för lÀnkbitarna Àr enligt uppgift omöjliga att fÄ tag pÄ, icke bra pÄ en klocka med integrerad lÀnk.

image.jpeg
image.jpeg

Tavlans vÀlvda stÄl/WG-kantade subtavlor pÄminner om vridringen pÄ Blancpain FF, riktigt nice!

OförskÀmt bra skick förutom lite bortfall av yttre AR kl 6, plasten pÄ baklocket satt tom kvar. Hoppas den Àr tÀt och att urverket mÄr bra. Finishen Àr vÀldigt GS, mycket nöjd!
SÄ jÀvla cool. Grattis.
 
image.jpeg

Äntligen! TĂ€nkt köpa denna modell (GCBP997) i flera Ă„r men aldrig slagit till tidigare. SEIKOs Daytona skulle man lite raljant kunna kalla den och den tillverkades under nĂ„gra fĂ„ Ă„r tidigt 2000-tal.

image.jpeg

40mm SS, 28800bph 6s78 som delar mycket med GS mekaniska 28800bph-urverk, kronograf, kollumnhjul och allt det dÀr. NÄn mystisk sten pÄ mittenkronan och integrerad lÀnk.

image.jpeg

Tavlan Àr magisk och likasÄ visarna. Fortfarande tryck i lumen.

image.jpeg

LÀnken skulle enligt uppgift vara 2cm för kort för mig men jag överslagsrÀknade lÀnkbitarna och kom fram till att den borde passa vilket den gör. Kommer behöva ta bort minst en halvlÀnk ich tur Àr det för lÀnkbitarna Àr enligt uppgift omöjliga att fÄ tag pÄ, icke bra pÄ en klocka med integrerad lÀnk.

image.jpeg
image.jpeg

Tavlans vÀlvda stÄl/WG-kantade subtavlor pÄminner om vridringen pÄ Blancpain FF, riktigt nice!

OförskÀmt bra skick förutom lite bortfall av yttre AR kl 6, plasten pÄ baklocket satt tom kvar. Hoppas den Àr tÀt och att urverket mÄr bra. Finishen Àr vÀldigt GS, mycket nöjd!
Bra dÀr! Extra plus för bildkvalitet!
 
Tillbaka
Topp