• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Matt.K

Breitling
Beror vÀl pÄ vad det stÄr pÄ garantikortet, finns ju japangaranti och WW-garanti. Frakten till Norge kommer sÀkert Klockmaster vilja ha oavsett, hade vÀnt mig till sÀljaren.
SÀljaren ville att jag skulle skicka tillbaka klockan till Japan sÄ att dom sedermera kan skicka den till fabriken. Har ju som sagt WW garanti, kÀnns spontant billigare att ta Opturas fraktkostnad frÄn Globen.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
HÀmta precis ut min SARB017 pÄ posten idag. Tanken var att den skulle göra mig sÀllskap pÄ julafton men de tyckte inte posten, nÄvÀl nu sitter den pÄ armen och jag Àr nöjd! :)
20151228_114727.jpg
 

MickeJ

Panerai
vart lite osÀker pÄ om jag tycker den Àr snygg eller inte jÀmfört med skx007-an. den Àr fan fet ÀndÄ, blir antagligen en sommarklocka, bÀttre med 4r-verket ocksÄ, grattis

Tack! Den Àr grym. Har saknat fÄ av de klockor jag flippat genom Ären men de jag saknat Àr min Sumo, min Seiko Bullhead och inte minst min 6309-7040. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÄgra bilder till. Dykar-purister varnas för lÀder i bilderna. :) Beklagar sunkiga mobilbilder och avsaknad av fotografikunskaper.




Bra bilder, tack! Gillar att den Àr borstad pÄ samma sÀtt som 7040. De borrade bandhornen ser lite mysko ut mot den lutande ytan men antar att de knappt syns pÄ handleden. Tycker den ser grym ut!
 

MickeJ

Panerai
Bra bilder, tack! Gillar att den Àr borstad pÄ samma sÀtt som 7040. De borrade bandhornen ser lite mysko ut mot den lutande ytan men antar att de knappt syns pÄ handleden. Tycker den ser grym ut!

Jag Àr toknöjd. SBDC031 kommer att fÄ vila lite nu. :)
HĂ„len ÄR relativt stora men inget som jag tĂ€nker pĂ„ med klockan pĂ„ armen, det Ă€r lite "överhĂ€ng" pĂ„ hornen som gömmer hĂ„len om du tittar uppifrĂ„n. Vet att Seiko brukar ha feta bandstift men de som sitter i den hĂ€r var de sjukaste jag sett. Provade med vanliga bandstift först men de tog inte fĂ€ste i boetten och Ă„kte igenom.
Medföljande gummisnodd Àr det bÀsta Seikogummi jag provat, sannolikt silikon den hÀr gÄngen och inte gummi.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr toknöjd. SBDC031 kommer att fÄ vila lite nu. :)
HĂ„len ÄR relativt stora men inget som jag tĂ€nker pĂ„ med klockan pĂ„ armen, det Ă€r lite "överhĂ€ng" pĂ„ hornen som gömmer hĂ„len om du tittar uppifrĂ„n. Vet att Seiko brukar ha feta bandstift men de som sitter i den hĂ€r var de sjukaste jag sett. Provade med vanliga bandstift först men de tog inte fĂ€ste i boetten och Ă„kte igenom.
Medföljande gummisnodd Àr det bÀsta Seikogummi jag provat, sannolikt silikon den hÀr gÄngen och inte gummi.
Menar du att de Àr tjockare Àn SEIKOs vanliga dykarstift?

Vad fan har den lug-holes???
Som sig bör. :D
 

Case

Panerai
Första recensionen:
http://www.thewatchsite.com/21-japa...forum/201418-seiko-prospex-srp777-review.html

Lite fler bilder:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tycker den verkar vara nÀst intill identisk med 7040, fasningen pÄ boetten sitter lite lÀgre, vridringen verkar inte uta och lite annan fasning runt kronan men annars de Àr vÀldigt vÀldigt lika.

Efter att ha lÀst den hÀr recensionen förstÄr jag varför alla Àr sÄ heta pÄ gröten. Aldrig varit fan av SKX, mest pga designen av tavlan. men den hÀr ser grym ut. SÀg till nÀr ni vill flippa ;-)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Fick min första lÀnk frÄn Strapcode idag (22/18 sÄklart), har bara haft frÄn Yobokies tidigare. MÄste sÀga att den Àr riktigt bra. Stabila stuvade lÀnkbitar som pÄminner om Rolex lÀnkbitar. LÀtt böjda Àr de ocksÄ sÄ lÀnken sitter riktigt skönt. Den enda att klaga pÄ Àr att jag inte riktigt 100 gillar att ÀndlÀnkarna har sÄ mjuka kanter men det Àr en skitsak.

LÀnken skickades frÄn deras "lager" i UK, sÄ snabb spÄrbar leverans och ingen moms.
 
Senast Àndrad:

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har försökt hitta info om hur "robusta" Grand Seikos Hi-beatverk Àr men utan resultat. Ni som Àr lite mer belÀsta: Tror ni att man vÄgar ta med sitt 9S85/86-verk pÄ samma Àventyr som jag vÄgade med min SubC? Eller ska man generellt sett vara försiktigare om hi-beatverk? Ska jag satsa pÄ en SBGJ vill jag Ätminstone ha möjligheten att vÄga ta med den (nÀstan) överallt.
 
Topp