• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

klockodile

Dundee
2-Faktor
Forumets mest precisa automat. Trodde jag. Men Dagarna helt utan avvikelse tog slut igÄr. Dag 8. DÄ fortade den sig en sek sen nyÄr. Och idag dag 9, ytterligare 2sek. Vad Àr det som hÀnder..:eek:
2016-01-09 10.10.48.jpg
SmekmÄnad över. Men snygg och bra precision ÀndÄ, sÀrskilt med tanke pÄ priset. :)
 

Vince

Omega
SmekmÄnad över. Men snygg och bra precision ÀndÄ, sÀrskilt med tanke pÄ priset. :)
Forumets billigaste klocka Àven den mest precisa. Det hade varit Nice. Men det kanske Àr som du sÀger. Det funkar ett tag sen börjar den tappa. Jag ska hÄlla koll pÄ den hÀr och se hur den beter sig i fortsÀttningen ...
 
Har lÀnge varit sugen pÄ en mm300 men har avfÀrdat den pga storleken och framförallt höjden. Jag köpte nyss fin första skx007 som sitter bekvÀmt pÄ handleden och har perfekt storlek pÄ boetten.
Det slog mig att boetten och vridringen Àr vÀldigt lika mm300 och dÄ började tankarna snurra. Hur Àr egentligen mm300 pÄ handleden jÀmfört med en skx? Finns det nÄgon hÀr som har bÀgge och vill dela med sig av sina erfarenheter?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har lÀnge varit sugen pÄ en mm300 men har avfÀrdat den pga storleken och framförallt höjden. Jag köpte nyss fin första skx007 som sitter bekvÀmt pÄ handleden och har perfekt storlek pÄ boetten.
Det slog mig att boetten och vridringen Àr vÀldigt lika mm300 och dÄ började tankarna snurra. Hur Àr egentligen mm300 pÄ handleden jÀmfört med en skx? Finns det nÄgon hÀr som har bÀgge och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Har haft bÄda samtidigt och tycker de sitter ganska snarlikt. mm300 sitter dock lite sÀmre om man jÀmför med en skx007 pÄ superoyster. Skx blir dÄ bÀttre balanserad viktmÀssigt medan mm300 Àr lite topptung pga den tunna lÀnken. - FörutsÀtter att bÄda Àr pÄ lÀnk.

Edit: Vad man tycker varierar sÀkert beroende pÄ handled och preferenser.
 
Senast Àndrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Haha Sorry! ;) Men ja so far gillar jag den skarpt (trots att jag Ànnu inte fÄtt ha den pÄ handleden...)! Som alltid nÀr det gÀller Seiko sÄ devisen "mycket klocka för pengarna" passande!
Det kan jag tÀnka mig! :D Visst Àr det sÄ, man förstÄr inte riktigt hur man kan fÄ sÄ bra kvalité till sÄ bra pris! SÄg lite bilder pÄ SNK809 med brunt lÀder ocksÄ, bÄde nato och vanligt strap. Man blir ju inte annat Àn sugen!! Kanske bestÀller en pÄ nÀtet snart... :banghead:;)
 

MĂ„berg

Panerai
Faktiskt aldrig haft en klocka pÄ lÀder sÄ har ocksÄ funderat pÄ om man skulle testa det pÄ denna. Kör min SNZH57 pÄ natot den satt pÄ nÀr jag köpte den men blir nog pÄ med originallÀnken snart dÄ Nato nog inte Àr "min grej"
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faktiskt aldrig haft en klocka pÄ lÀder sÄ har ocksÄ funderat pÄ om man skulle testa det pÄ denna. Kör min SNZH57 pÄ natot den satt pÄ nÀr jag köpte den men blir nog pÄ med originallÀnken snart dÄ Nato nog inte Àr "min grej"
Köp ett bradystrap, passar bra pÄ de dÀr. Finns pÄ Bradystraps.com
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har lÀnge varit sugen pÄ en mm300 men har avfÀrdat den pga storleken och framförallt höjden. Jag köpte nyss fin första skx007 som sitter bekvÀmt pÄ handleden och har perfekt storlek pÄ boetten.
Det slog mig att boetten och vridringen Àr vÀldigt lika mm300 och dÄ började tankarna snurra. Hur Àr egentligen mm300 pÄ handleden jÀmfört med en skx? Finns det nÄgon hÀr som har bÀgge och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Jag har bÀgge tvÄ. Jag hade lÀnge svÄrt att förlika mig med pÄstÄendet att MM300:an skulle vara topptung, meeen sÄ Àr det nog. Dock inte i överkant, jag menar mÀrkbart topptung s a s. SKX:en sitter nog bÀttre, mindre och smÀckrare som den Àr. Men MM300:an Àr sÄ fantastiskt vacker och bjuder sÄ mycket att detaljstudera och njuta av, att den lilla egenskapen att den Àr en smula topptung med lÀtthet drunknar i allt annat fantastiskt positivt med den. SÄ vill du ha en MM300 tveka inte! Den Àr fantastisk. SÄ enkelt Àr det.
 

MĂ„berg

Panerai
QUOTE="yonsson, post: 1211069, member: 48"]Köp ett bradystrap, passar bra pÄ de dÀr. Finns pÄ Bradystraps.com[/QUOTE] Inte pjÄkigt! TÄl att funderas pÄ!
 

Case

Panerai
Navigatorn Àr pÄ resa. Första gÄngen sedan jag skaffade den som jag lÀmnar omrÄdet med Central European Time. Vart bÀr det hÀn nÄgonstans? Först Expressen mot Arlanda, det snabbaste och mest miljövÀnliga sÀttet ;-) Klockan Àr 1356h CET, 9/1.
image.jpg


LÄng kö vid passkontrollen i Schiphol. Det blev lite stressigt ett tag dÀr IOM att jag stannade och kollade pÄ klockor. De har ett rÀtt bra utbud av Seiko, och minst fem olika butiker med olika sortiment i varje. Klockan Àr 2005h CET 9/1
image.jpg


Den modellen som mest fÄngade mitt intresse var en SRP707k1. Magiskt snygg blÄ sunbursttavla och ljust den designen pÄ tavla och visare jag Àr ute efter. LÀnken kÀndes rejÀl ocksÄ. Dock Àr den strax över 43mm. TyvÀrr Àr det nog lite för stort för mina handleder :mad:. Det kÀnns som att med allt snack om turtle-reissue'n har den hÀr linjen flugit in under radar. Det finns en med svart tavla och och en med grÄ sunburst ocksÄ, vÀldigt lÀcker.
image.jpg

(Vad Àr upp med Seikos produktbilder?!? Alltid sÄ kassa...)

Framme pÄ hotellet, The Portman Ritz Carlton. Kan varmt rekommenderas. Och IOM att företaget betalar Àr det inte dyrt heller :p. Klockan Àr 1707h den 10/1, men nu Àr det inte lÀngre CET. Hemmavid Àr det 1007h, dvs sju timmars skillnad. Vad Àr det för enorm stad med höghus som skymtar i bakgrunden?
image.jpg


Mycket riktigt, det Àr Shanghai. Nedan en bild frÄn kontoret som visar pÄ kontrasterna mellan ny och gammal bebyggelse. Eller det gör den ju inte alls, den visar Navigatorn med lite diffus stad i bakgrunden. Kontoret ligger i "French Concession"
image.jpg



PÄ fredag bÀr det av hemmÄt. Jag ska nog prova SRP707k1'an igen pÄ Schiphol, men tyvÀrr finns nog inte budget. MÄste krÀnga lite först, sÄ kasta er över mina annonser pÄ K&S :D och för den delen Àr det nog bara magen, och inte handlederna som vuxit tills dess.

Edit: NÄgon som ver var man kan kolla pÄ Seiko hÀr? Har googlat men hittar liksom inget vettigt.

Simma lugnt/G
 
Har haft min Skx007 nu i ca en vecka.
Jag har haft den pÄ handleden i princip dygnet runt och frÄn början gick den ca -30-40sek/dygn.
Ganska dÄligt men jag vet att nya klockor kan svaja en del sÄ jag brydde mig inte.
Nu har den plötsligt börjat sacka ca 30 min/dygn och nÄgot mÄste vara fel.
Den Àr köpt frÄn Japan, (inte creation)
och jag orkar inte skicka tillbaks den. Vart bör jag vÀnda mig för att fÄ hjÀlp?
 

Sorubim

Audemars
Navigatorn Àr pÄ resa. Första gÄngen sedan jag skaffade den som jag lÀmnar omrÄdet med Central European Time. Vart bÀr det hÀn nÄgonstans? Först Expressen mot Arlanda, det snabbaste och mest miljövÀnliga sÀttet ;-) Klockan Àr 1356h CET, 9/1.
image.jpg


LÄng kö vid passkontrollen i Schiphol. Det blev lite stressigt ett tag dÀr IOM att jag stannade och kollade pÄ klockor. De har ett rÀtt bra utbud av Seiko, och minst fem olika butiker med olika sortiment i varje. Klockan Àr 2005h CET 9/1
image.jpg


Den modellen som mest fÄngade mitt intresse var en SRP707k1. Magiskt snygg blÄ sunbursttavla och ljust den designen pÄ tavla och visare jag Àr ute efter. LÀnken kÀndes rejÀl ocksÄ. Dock Àr den strax över 43mm. TyvÀrr Àr det nog lite för stort för mina handleder :mad:. Det kÀnns som att med allt snack om turtle-reissue'n har den hÀr linjen flugit in under radar. Det finns en med svart tavla och och en med grÄ sunburst ocksÄ, vÀldigt lÀcker.
image.jpg

(Vad Àr upp med Seikos produktbilder?!? Alltid sÄ kassa...)

Framme pÄ hotellet, The Portman Ritz Carlton. Kan varmt rekommenderas. Och IOM att företaget betalar Àr det inte dyrt heller :p. Klockan Àr 1707h den 10/1, men nu Àr det inte lÀngre CET. Hemmavid Àr det 1007h, dvs sju timmars skillnad. Vad Àr det för enorm stad med höghus som skymtar i bakgrunden?
image.jpg


Mycket riktigt, det Àr Shanghai. Nedan en bild frÄn kontoret som visar pÄ kontrasterna mellan ny och gammal bebyggelse. Eller det gör den ju inte alls, den visar Navigatorn med lite diffus stad i bakgrunden. Kontoret ligger i "French Concession"
image.jpg



PÄ fredag bÀr det av hemmÄt. Jag ska nog prova SRP707k1'an igen pÄ Schiphol, men tyvÀrr finns nog inte budget. MÄste krÀnga lite först, sÄ kasta er över mina annonser pÄ K&S :D och för den delen Àr det nog bara magen, och inte handlederna som vuxit tills dess.

Edit: NÄgon som ver var man kan kolla pÄ Seiko hÀr? Har googlat men hittar liksom inget vettigt.

Simma lugnt/G
Trevligt litet resereportage. Navigatortimern Àr riktigt charmig och gör ju sitt jobb. Den SRP707k1 sÄg bra ut ocksÄ, snygga visare och tavla! Jag tycker dock att kronan ser fel ut pÄ den. Skulle nog se bÀttre ut med en rak, enkel cylindrisk krona som sluter an tÀtt mot boetten pÄ den IMO.
 

Case

Panerai
Trevligt litet resereportage. Navigatortimern Àr riktigt charmig och gör ju sitt jobb. Den SRP707k1 sÄg bra ut ocksÄ, snygga visare och tavla! Jag tycker dock att kronan ser fel ut pÄ den. Skulle nog se bÀttre ut med en rak, enkel cylindrisk krona som sluter an tÀtt mot boetten pÄ den IMO.
Eller kronskydd... Jag tÀnkte inte pÄ det nÀr jag testade den, men jag var rÀtt irriterad över stt jag tyckte den var för stor, sÄ jag kan ha missat det.
 
Du har vÀl garanti, bara lÀmna till nÀrmaste SeikomÄnglare.
Borde kosta nada.
/GC

Vet inte vad en "SeikomÄnglare" Àr riktigt? Finns det nÄgon Seiko AD i
Du har vÀl garanti, bara lÀmna till nÀrmaste SeikomÄnglare.
Borde kosta nada.
/GC

SeikomÄnglare? StjÀrnurmakarna sÀljer Seiko men jag tror inte dom lagar min klocka gratis.
Eller menar du en riktig AD, Klockmaster globen?
 

gert

Friends of KS
Det kan vĂ€l inte spela nĂ„gon roll. Är de SeikosĂ€ljare sĂ„ Ă€r de. Bor du i stora staden sĂ„ gĂ„ till Svante.
 
Topp