• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nya versioner, SCED039:

ocnk_LWA005850.jpg


SCED041
ocnk_LWA005853.jpg


SCED043
ocnk_LWA005854.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
GÄr den inte att anvÀnda till enklare tidtagning inom en timme ungeför som en dykring? Inte lika sjÀlvklar avlÀsning kanske och aningen mindre exakt men det borde funka för parkeringtider, matlagning och sÄdant. Eller?
För mig fungerar det fint att göra enklare tidtagning med det. Visst ibland rör ringen pÄ sig litegrann, men det Àr framförallt nÀr jag tar pÄ mig en tight jacka eller liknande. Vet inte om den nÄgonsin flyttat sig av att jag bara haft lÄngÀrmat pÄ mig. Brukar stÀlla tiden nÀr jag kokar pasta med den och det har inte slutat med över eller underkokning Àn sÄ lÀnge i alla fall :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
En frÄga: finns det nÄgot "vetetenskapligt" man kan fÄ fram av en infrysning, eller Àr det mer en kul grej för att konstatera att antingen klarar klockan det eller sÄ klarar den det inte? PÄ riktigt nyfiken.
För min del: SkrÀckblandad förtjusning. Sen Àr det kul att veta vad jÀkeln klarar ocksÄ.. :D
 
Sitter och dagdrömmer om att byta bezel insert (vad det nu heter pÄ svenska?) och funderar pÄ vad det Àr för skillnad pÄ "ceramic" och vanlig? Det kÀnns tillrÀckligt simpelt att man som nybörjare ska vÄga sig pÄ det, allt annat moddande fÄr dock vÀnta. :rolleyes:

Har kollat en del pÄ dagaz och yobokies. Folk rekommenderar 10watches men sidan verkar vara nere. Jag kan inte hitta nÄgon som sÀljer ceramic insert för skx007 förutom nÄgon enstaka pÄ ebay för 600 stycket. Tips pÄ butiker? :)
 

Macklin

Cartier
Forumets mest precisa automat. Trodde jag. Men Dagarna helt utan avvikelse tog slut igÄr. Dag 8. DÄ fortade den sig en sek sen nyÄr. Och idag dag 9, ytterligare 2sek. Vad Àr det som hÀnder..:eek:
2016-01-09 10.10.48.jpg

The time is out of joint. O cursĂšd spite,
That ever I was born to set it right!

Sitter och dagdrömmer om att byta bezel insert (vad det nu heter pÄ svenska?) och funderar pÄ vad det Àr för skillnad pÄ "ceramic" och vanlig? Det kÀnns tillrÀckligt simpelt att man som nybörjare ska vÄga sig pÄ det, allt annat moddande fÄr dock vÀnta. :rolleyes:

Har kollat en del pÄ dagaz och yobokies. Folk rekommenderar 10watches men sidan verkar vara nere. Jag kan inte hitta nÄgon som sÀljer ceramic insert för skx007 förutom nÄgon enstaka pÄ ebay för 600 stycket. Tips pÄ butiker? :)

VridringsinlÀgg kanske?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Sitter och dagdrömmer om att byta bezel insert (vad det nu heter pÄ svenska?) och funderar pÄ vad det Àr för skillnad pÄ "ceramic" och vanlig? Det kÀnns tillrÀckligt simpelt att man som nybörjare ska vÄga sig pÄ det, allt annat moddande fÄr dock vÀnta. :rolleyes:

Har kollat en del pÄ dagaz och yobokies. Folk rekommenderar 10watches men sidan verkar vara nere. Jag kan inte hitta nÄgon som sÀljer ceramic insert för skx007 förutom nÄgon enstaka pÄ ebay för 600 stycket. Tips pÄ butiker? :)
Ceramic Ă€r helt enkelt att det Ă€r ett keramisk ilĂ€gg. Är vĂ€ldigt reptĂ„ligt. Utan att ha kollat sjĂ€lv pĂ„ priser sĂ„ ligger nog dessa ganska mycket högre Ă€n vanliga inserts.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sitter och dagdrömmer om att byta bezel insert (vad det nu heter pÄ svenska?) och funderar pÄ vad det Àr för skillnad pÄ "ceramic" och vanlig? Det kÀnns tillrÀckligt simpelt att man som nybörjare ska vÄga sig pÄ det, allt annat moddande fÄr dock vÀnta. :rolleyes:

Har kollat en del pÄ dagaz och yobokies. Folk rekommenderar 10watches men sidan verkar vara nere. Jag kan inte hitta nÄgon som sÀljer ceramic insert för skx007 förutom nÄgon enstaka pÄ ebay för 600 stycket. Tips pÄ butiker? :)
De har flyttat hemsidan, googla dagazwatches.
Ceramic Ă€r helt enkelt att det Ă€r ett keramisk ilĂ€gg. Är vĂ€ldigt reptĂ„ligt. Utan att ha kollat sjĂ€lv pĂ„ priser sĂ„ ligger nog dessa ganska mycket högre Ă€n vanliga inserts.
Finns billiga pÄ ebay men tror knappast de Àr keramiska pÄ riktigt.
 
De har flyttat hemsidan, googla dagazwatches.

Finns billiga pÄ ebay men tror knappast de Àr keramiska pÄ riktigt.
Jaha, dagaz Àr 10watches nya domÀn? Har som sagt kollat pÄ en del dÀr, framgÄr tyvÀrr inte om de Àr keramiska.

Jo jag sÄg nÄgra billiga pÄ ebay men de hade 30.8mm id, tolkade det som att jag vill ha 31.5mm id och 38mm od.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, dagaz Àr 10watches nya domÀn? Har som sagt kollat pÄ en del dÀr, framgÄr tyvÀrr inte om de Àr keramiska.

Jo jag sÄg nÄgra billiga pÄ ebay men de hade 30.8mm id, tolkade det som att jag vill ha 31.5mm id och 38mm od.
Tror inga av dessa Àr keramiska, men skit samma. Hitta nÄt snyggt och kör bara.

Ja, samma sida. Den förra blev hackad.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Forumets mest precisa automat. Trodde jag. Men Dagarna helt utan avvikelse tog slut igÄr. Dag 8. DÄ fortade den sig en sek sen nyÄr. Och idag dag 9, ytterligare 2sek. Vad Àr det som hÀnder..:eek:
2016-01-09 10.10.48.jpg
Ur led Àr tiden. Ge den lite tid alternativt testa olika positioner pÄ natten.
 
Topp