• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bjornen11

Breitling
Vad heter denna strap?
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-01-13-01-08-00_1.jpg
    Screenshot_2016-01-13-01-08-00_1.jpg
    217.4 KB · Visningar: 55

Bosse

Friends of KS
SÄ ja, Äter pÄ armen efter 2md frÄnvaro, lite synk problem med tim/minut visare Àr nu ÄtgÀrdat, troligtvis efterskalvet av den smÀll jag rÄkade göra förra Äret, men inte mycket info i medföljande service papper sÄ bara en gissning

P1140601.jpg

(SBGA085)

//Bosse
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄ ja, Äter pÄ armen efter 2md frÄnvaro, lite synk problem med tim/minut visare Àr nu ÄtgÀrdat, troligtvis efterskalvet av den smÀll jag rÄkade göra förra Äret, men inte mycket info i medföljande service papper sÄ bara en gissning

P1140601.jpg

(SBGA085)

//Bosse
Vilken jÀkla tid för att flytta en visare! Skönt att ha den tillbaka i alla fall. Kostade gratis?
 

Bosse

Friends of KS
Vilken jÀkla tid för att flytta en visare! Skönt att ha den tillbaka i alla fall. Kostade gratis?

Garanti kvar sÄ ingen kostnad, och sÄ var det lite mer Àn att flytta en visare, dÄ "synk felet" pÄ timvisaren varierade ett par minuter o-bra minst sagt, dokumentationen Àr dessvÀrre lite "tunn" dÀr finns ett konstaterande frÄn Optura att felet finns (poÀng för det), och ett papper med texten "service fabrik (day/date repair, gaskets)" jag skall grava lite mer nÀr urmakaren Àr Äter, och by the way hur lÄng tid var din JLC pÄ hÀlsohem:)

//Bosse
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Garanti kvar sÄ ingen kostnad, och sÄ var det lite mer Àn att flytta en visare, dÄ "synk felet" pÄ timvisaren varierade ett par minuter o-bra minst sagt, dokumentationen Àr dessvÀrre lite "tunn" dÀr finns ett konstaterande frÄn Optura att felet finns (poÀng för det), och ett papper med texten "service fabrik (day/date repair, gaskets)" jag skall grava lite mer nÀr urmakaren Àr Äter, och by the way hur lÄng tid var din JLC pÄ hÀlsohem:)

//Bosse
Udda! Vem Àr urmakarn? D eller G? Vet att D Àr bortrest Àven denna vecka. Optura har inte svarat pÄ mitt mail frÄn över en vecka sedan, de kanske ocksÄ Àr pÄ semester?

Och min JLC fick en fullservice hos tillverkaren... 3 mÄnader.
 

Alligatorn

Cartier
HallÄ dÀr!
Har en Seiko 8f56-0020 som jag tycker Àr förjÀvla trÄkig..
Finns det nÄgot man kan göra för att skoja upp den lite?
Ett vanligt nato gÄr ju inte pÄ dÄ det Àr 10mm mellan luggsen, urtavlan verkar inte direkt finnas att köpa nÄgot nytt kul heller och visarna kÀnns för trÄkigt att bara byta dom..

Förslag? :)
 

Bosse

Friends of KS
Udda! Vem Àr urmakarn? D eller G? Vet att D Àr bortrest Àven denna vecka. Optura har inte svarat pÄ mitt mail frÄn över en vecka sedan, de kanske ocksÄ Àr pÄ semester?

Och min JLC fick en fullservice hos tillverkaren... 3 mÄnader.
D
Och Optura? semester? mer troligt pÄ Hytten:)
NÄ jag Àr nöjd, nu Àr den som den skall vara, jag Àr bara nyfiken:angel:
//Bosse
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
SÄ ja, Äter pÄ armen efter 2md frÄnvaro, lite synk problem med tim/minut visare Àr nu ÄtgÀrdat, troligtvis efterskalvet av den smÀll jag rÄkade göra förra Äret, men inte mycket info i medföljande service papper sÄ bara en gissning

P1140601.jpg

(SBGA085)

//Bosse
JÀklar! Den dÀr var riktigt vacker!!! Snygg bild nÀr ljuset reflekteras i visare och index!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
SÄ hÀr glad ser killen ut som sÄlde en Sumo jag hÀmtade ut idag. Fick Àven med tvÄ smÄ papperssvanar och en liten lapp ocksÄ. Trevligt. Ett försök att fÄ igenom klockan som present mÄnntro? Funkar sÀkert i andra lÀnder, men inte med vÄr tull inte. Tull+moms som vanligt. Usch va noga tullen blivit pÄ sista tiden. Jag fÄr aldrig igenom nÄgot utan avgift lÀngre. Jag kanske borde börja skicka med liknande bilder nÀr jag sÀljer klockor hÀr, men med mig sÄklart. :)
IMG_3236.jpg

IMG_3234.jpg
 

jistanes

Cartier
Grand Seiko... Hur (vart) servar man dom, vad kostar det? 7-10-Ärs fullservicen liksom. Vill ha nÄt som inte Àr sÄ dyrt i drift. Kan faktiskt tÀnka mig en GS quartz. :)
 

Biffbert

Cartier
Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Är Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus? :) (har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)
 

jistanes

Cartier
Tackar för svar! Är de AD eller har de bara ett grande sortiment? :)
jag citerar deras sidas FAQ efter en googling pÄ saken: "We are not authorized dealers for the brands we carry, because we want to offer you lower prices. We source our watches from distributors around the world. All our watches are 100% genuine, authentic and brand new. We have a long history of satisfying customers with 100% brand new, complete, authentic watches, attentive customer service, and fast shipping. We believe that the benefits we offer make us the best choice to satisfy your watch needs. We hope you agree, and we look forward to serving you." ;)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Är Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus? :) (har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)

Jag skulle sÀga mywatcheshub.com, har alltid klarat mig utan moms dÀrifrÄn.
http://www.mywatcheshub.com/seiko-diver-c-391_802/?zenid=27022302fe6b458f137aebe3242a85b4
 
Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Är Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus? :) (har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)
Köpte min frÄn CW i slutet av december. Kostade 1400:- inkl frakt och för nÄgra dagar dök ett brev frÄn dhl upp med 174:- extra i tull/moms/extrautgifter. :)
 

Biffbert

Cartier
Jag skulle sÀga mywatcheshub.com, har alltid klarat mig utan moms dÀrifrÄn.
http://www.mywatcheshub.com/seiko-diver-c-391_802/?zenid=27022302fe6b458f137aebe3242a85b4

Aaa började kolla dÀr men hittade inte riktigt vad jag sökte...

Köpte min frÄn CW i slutet av december. Kostade 1400:- inkl frakt och för nÄgra dagar dök ett brev frÄn dhl upp med 174:- extra i tull/moms/extrautgifter. :)

Fett, var ju inte farligt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite bÀttre bild. Helt klart cool.
n_SBDC043.png

HÀr kommer en liten lökig video ocksÄ.
Fet ju!
Mastodonten kommer den hÀr veckan fÄ vila frÄn tokigheter dÄ jag av lÀkare Àr ombedd att avstÄ frÄn fysiska sÄdana.
Idag har den fÄtt följa med och hÀmta paket frÄn Japan och sen till jobbet. Inte sÄ spÀnnande men en bild pÄ stor- vs. normalklocka kan man ju kosta pÄ sig.
CredorGshock[1].jpg
Kom igen nu, fler bilder i rÀtt trÄd! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Personligen tycker jag man kan ta moms och tullfrÄgor via PM. Det finns sÀkert ÄterförsÀljare och andra professionella aktörer som lÀser hÀr. Vi vill ju inte att de ska fÄ en negativ instÀllning till varken oss eller trÄden. :)
 

Perz

Omega
Kan inte riktigt begripa hur Seiko lyckas tillverka sÄ ofantligt mÄnga olika modeller?! En sökning pÄ Uret.se ger 3604 st vilket kÀnns helt galet om man tÀnker sig att det det faktiskt Àr en utvecklingsprocess för varje modell, design etc.
NÄn som kan upplysa om hur de lyckas? Eller Àr svaret helt enkelt en armé av personal?

För min del Àr det dock bara en fördel, mycket större chans att man hittar nÄgot som passar just dig :)
 
Topp