Sjobedan
Silver
Det förstod jag, tÀnkte mer nÀr jag har serienumret tillgÀngligt.Omöjligt utan att ha serienumret pÄ baksidan men de flesta verkar vara tillverkade 1983.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det förstod jag, tÀnkte mer nÀr jag har serienumret tillgÀngligt.Omöjligt utan att ha serienumret pÄ baksidan men de flesta verkar vara tillverkade 1983.
Yobokies anvil eller Strapcode super engineer skulle jag tro.Vad heter denna strap?
Tror jag hitta det nu, SUPER Engineer Type II verkar det vara.Yobokies anvil eller Strapcode super engineer skulle jag tro.
Vilken jÀkla tid för att flytta en visare! Skönt att ha den tillbaka i alla fall. Kostade gratis?SÄ ja, Äter pÄ armen efter 2md frÄnvaro, lite synk problem med tim/minut visare Àr nu ÄtgÀrdat, troligtvis efterskalvet av den smÀll jag rÄkade göra förra Äret, men inte mycket info i medföljande service papper sÄ bara en gissning
![]()
(SBGA085)
//Bosse
Vilken jÀkla tid för att flytta en visare! Skönt att ha den tillbaka i alla fall. Kostade gratis?
Udda! Vem Àr urmakarn? D eller G? Vet att D Àr bortrest Àven denna vecka. Optura har inte svarat pÄ mitt mail frÄn över en vecka sedan, de kanske ocksÄ Àr pÄ semester?Garanti kvar sÄ ingen kostnad, och sÄ var det lite mer Àn att flytta en visare, dÄ "synk felet" pÄ timvisaren varierade ett par minuter o-bra minst sagt, dokumentationen Àr dessvÀrre lite "tunn" dÀr finns ett konstaterande frÄn Optura att felet finns (poÀng för det), och ett papper med texten "service fabrik (day/date repair, gaskets)" jag skall grava lite mer nÀr urmakaren Àr Äter, och by the way hur lÄng tid var din JLC pÄ hÀlsohem
//Bosse
DUdda! Vem Àr urmakarn? D eller G? Vet att D Àr bortrest Àven denna vecka. Optura har inte svarat pÄ mitt mail frÄn över en vecka sedan, de kanske ocksÄ Àr pÄ semester?
Och min JLC fick en fullservice hos tillverkaren... 3 mÄnader.
Klart man ska vara nyfiken!D
Och Optura? semester? mer troligt pÄ Hytten
NÄ jag Àr nöjd, nu Àr den som den skall vara, jag Àr bara nyfiken
//Bosse
JÀklar! Den dÀr var riktigt vacker!!! Snygg bild nÀr ljuset reflekteras i visare och index!SÄ ja, Äter pÄ armen efter 2md frÄnvaro, lite synk problem med tim/minut visare Àr nu ÄtgÀrdat, troligtvis efterskalvet av den smÀll jag rÄkade göra förra Äret, men inte mycket info i medföljande service papper sÄ bara en gissning
![]()
(SBGA085)
//Bosse
Lite bÀttre bild. Helt klart cool.Nu vill jag se hur SBDC043 ser ut i verkligheten. SÀkert stor som ett hus ÀndÄ.
Ser riktigt bra ut!Lite bÀttre bild. Helt klart cool.
![]()
HÀr kommer en liten lökig video ocksÄ.
Tackar för svar! Ăr de AD eller har de bara ett grande sortiment?creationswatches funkar fint men rĂ€kna med +25% pĂ„ priset (moms) och bli glad om du kommer undan istĂ€llet.![]()
jag citerar deras sidas FAQ efter en googling pĂ„ saken: "We are not authorized dealers for the brands we carry, because we want to offer you lower prices. We source our watches from distributors around the world. All our watches are 100% genuine, authentic and brand new. We have a long history of satisfying customers with 100% brand new, complete, authentic watches, attentive customer service, and fast shipping. We believe that the benefits we offer make us the best choice to satisfy your watch needs. We hope you agree, and we look forward to serving you."Tackar för svar! Ăr de AD eller har de bara ett grande sortiment?![]()
Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Ăr Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus?(har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)
Köpte min frÄn CW i slutet av december. Kostade 1400:- inkl frakt och för nÄgra dagar dök ett brev frÄn dhl upp med 174:- extra i tull/moms/extrautgifter.Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Ăr Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus?(har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)
Jag skulle sÀga mywatcheshub.com, har alltid klarat mig utan moms dÀrifrÄn.
http://www.mywatcheshub.com/seiko-diver-c-391_802/?zenid=27022302fe6b458f137aebe3242a85b4
Köpte min frÄn CW i slutet av december. Kostade 1400:- inkl frakt och för nÄgra dagar dök ett brev frÄn dhl upp med 174:- extra i tull/moms/extrautgifter.![]()
Fet ju!Lite bÀttre bild. Helt klart cool.
![]()
HÀr kommer en liten lökig video ocksÄ.
Kom igen nu, fler bilder i rÀtt trÄd!Mastodonten kommer den hÀr veckan fÄ vila frÄn tokigheter dÄ jag av lÀkare Àr ombedd att avstÄ frÄn fysiska sÄdana.
Idag har den fÄtt följa med och hÀmta paket frÄn Japan och sen till jobbet. Inte sÄ spÀnnande men en bild pÄ stor- vs. normalklocka kan man ju kosta pÄ sig.
![]()