• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Navigatorn Àr pÄ resa. Första gÄngen sedan jag skaffade den som jag lÀmnar omrÄdet med Central European Time. Vart bÀr det hÀn nÄgonstans? Först Expressen mot Arlanda, det snabbaste och mest miljövÀnliga sÀttet ;-) Klockan Àr 1356h CET, 9/1.
image.jpg


LÄng kö vid passkontrollen i Schiphol. Det blev lite stressigt ett tag dÀr IOM att jag stannade och kollade pÄ klockor. De har ett rÀtt bra utbud av Seiko, och minst fem olika butiker med olika sortiment i varje. Klockan Àr 2005h CET 9/1
image.jpg


Den modellen som mest fÄngade mitt intresse var en SRP707k1. Magiskt snygg blÄ sunbursttavla och ljust den designen pÄ tavla och visare jag Àr ute efter. LÀnken kÀndes rejÀl ocksÄ. Dock Àr den strax över 43mm. TyvÀrr Àr det nog lite för stort för mina handleder :mad:. Det kÀnns som att med allt snack om turtle-reissue'n har den hÀr linjen flugit in under radar. Det finns en med svart tavla och och en med grÄ sunburst ocksÄ, vÀldigt lÀcker.
image.jpg

(Vad Àr upp med Seikos produktbilder?!? Alltid sÄ kassa...)

Framme pÄ hotellet, The Portman Ritz Carlton. Kan varmt rekommenderas. Och IOM att företaget betalar Àr det inte dyrt heller :p. Klockan Àr 1707h den 10/1, men nu Àr det inte lÀngre CET. Hemmavid Àr det 1007h, dvs sju timmars skillnad. Vad Àr det för enorm stad med höghus som skymtar i bakgrunden?
image.jpg


Mycket riktigt, det Àr Shanghai. Nedan en bild frÄn kontoret som visar pÄ kontrasterna mellan ny och gammal bebyggelse. Eller det gör den ju inte alls, den visar Navigatorn med lite diffus stad i bakgrunden. Kontoret ligger i "French Concession"
image.jpg



PÄ fredag bÀr det av hemmÄt. Jag ska nog prova SRP707k1'an igen pÄ Schiphol, men tyvÀrr finns nog inte budget. MÄste krÀnga lite först, sÄ kasta er över mina annonser pÄ K&S :D och för den delen Àr det nog bara magen, och inte handlederna som vuxit tills dess.

Edit: NÄgon som ver var man kan kolla pÄ Seiko hÀr? Har googlat men hittar liksom inget vettigt.

Simma lugnt/G
Kul att den anvÀnds och kommer ut i sitt rÀtta "klimat" :)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
NÄgon som vet vart man kan fÄ tag i vita visare med originaldesign till skx007, tÀnker som pÄ dessa. Kollat dagaz och yobokies (ordentligt tror jag :rolleyes: )

Finns tyvÀrr inte, vad jag hittat iaf. Jag gjorde mina egna med lite biltemalack. Originalvisare med originallume. Var pilligt sÄ det förslÄr, var tvungen att avlÀgsna lysmassan hel med en skalpell och sen spraya visarna, maskera, spraya igen och sÀtta tillbaka lysmassan med lite lack pÄ baksidan. Gick Ät tre uppsÀttningar visare, avgör sjÀlv om du tycker det Àr vÀrt meket. :)

https://klocksnack.se/threads/bilder-pÄ-din-skx.21300/page-39#post-1207950
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Finns tyvÀrr inte, vad jag hittat iaf. Jag gjorde mina egna med lite biltemalack. Originalvisare med originallume. Var pilligt sÄ det förslÄr, var tvungen att avlÀgsna lysmassan hel med en skalpell och sen spraya visarna, maskera, spraya igen och sÀtta tillbaka lysmassan med lite lack pÄ baksidan. Gick Ät tre uppsÀttningar visare, avgör sjÀlv om du tycker det Àr vÀrt meket. :)

https://klocksnack.se/threads/bilder-pÄ-din-skx.21300/page-39#post-1207950

Nja, har nog inte tÄlamod (eller fingerfÀrdighet) för det. FÄr bli andra visare, finns ju bra alternativ iaf :)

Snyggt blev det ju dock, bra jobbat :)
 

Kanadicken

Panerai
Finns tyvÀrr inte, vad jag hittat iaf. Jag gjorde mina egna med lite biltemalack. Originalvisare med originallume. Var pilligt sÄ det förslÄr, var tvungen att avlÀgsna lysmassan hel med en skalpell och sen spraya visarna, maskera, spraya igen och sÀtta tillbaka lysmassan med lite lack pÄ baksidan. Gick Ät tre uppsÀttningar visare, avgör sjÀlv om du tycker det Àr vÀrt meket. :)

https://klocksnack.se/threads/bilder-pÄ-din-skx.21300/page-39#post-1207950
Det blev fint!
 

dicken

Omega
2-Faktor
Det Àr ingen hÀr som sitter pÄ ett 22mm jubilee (till SKX eller 6309) som de vill bli av med för nÄn hundring eller tvÄ? Jag har ett liggande men det Àr för stort för mina smÄ handleder, trots att alla lÀnkar som gÄr att ta bort Àr borttagna :shifty: Finns en del pÄ eBay men det stÄr "large" pÄ dom flesta och det gör mig lite osÀker pÄ om huruvida de kommer att passa eller inte. Kollar hÀr först innan jag bestÀller nÄgot :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det Àr ingen hÀr som sitter pÄ ett 22mm jubilee (till SKX eller 6309) som de vill bli av med för nÄn hundring eller tvÄ? Jag har ett liggande men det Àr för stort för mina smÄ handleder, trots att alla lÀnkar som gÄr att ta bort Àr borttagna :shifty: Finns en del pÄ eBay men det stÄr "large" pÄ dom flesta och det gör mig lite osÀker pÄ om huruvida de kommer att passa eller inte. Kollar hÀr först innan jag bestÀller nÄgot :)
Hur menar du att en till lÀnk skulle hjÀlpa dig med detta?
 

Micke_A

Omega
SÄ kitschig att den var charmig. Fake? Kunde inte lÄta bli. Sjuttiotal gissar jag? 6309-4080-A. Railway, sÀgs det, vad nu det betyder.
Seiko 6309 4080 A.jpg
 

Tunnel

Omega
Letat runt lite men hittar ingen information sĂ„ frĂ„gar er hĂ€r, Är det applicerade indencies pĂ„ nya prospex 6309 tavlan?

6105an Àr ju sÄ mycket snyggare pga detta!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Psykel

Patek
Kanske inte den bÀsta Ärstiden att införskaffa sig en solenergi klocka men Àsch! Kan stirra pÄ den hela dagarna.
20160113_102304.jpg
PS: Vad tror vi om nya modeller i Basel? Ännu mindre urverk?
Vore kul om dom visade upp en prisvÀrd, typ SARB, mekanisk kronograf. LÀr ju inte hÀnda, men man kan vÀl drömma? :D
 
Topp