• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ser bra ut Bosse
Är det 19/16mm ?
Vad heter modellen och vart hittas det? SvÄrt att hitta bra 19mm-band.

Hej Yonsson

Det Àr faktisk lite fusk det Àr en 20/16 mm Hirsch Massai.
Den Àr rÀtt tunn och smidig och det var inget problem att fÄ den pÄ plats.
En snabb Google visade att den faktisk finns i 19/16mm hos ett antal nÀthandlare min fick jag med som extra dÄ jag köpte klockan av Molle.

/Bosse

Jag rör mig uppÄt i provandet av Seiko-dykare. Den hÀr har Äkt ut, dÄ den kÀndes lite för mycket lÄgbudget. Fortfarande mycket för pengarna:

Seiko-fredag.jpg

IstÀllet har den hÀr kommit in, som ocksÄ ger mycket för pengarna. Dock betyligt rejÀlare doningar och ett bÀttre och mer precist urverk:

Seiko Sumo.jpg

NÀsta steg borde vÀl rimligen bli en Marinmaster, eller ...?
SBDX001 Àr ju givet..! Saknar min faktiskt nu kom jag pÄ... :)

Dubbelpostar den hÀr bilden och klockan.
För jag Àr full och glad. Och stolt över mobilfotot som krÀvde lite balans och jag spillde bara lite.

GSen ser bra ut men ölen ? Fulöl ? Grumlig och noll skum... Och problem med koordineringen 19.41 kan bli en kul kvÀll

//Bosse

GSen ser bra ut men ölen ? Fulöl ? Grumlig och noll skum... Och problem med koordineringen 19.41 kan bli en kul kvÀll

//Bosse

Ölen Ă€r ok. Det Ă€r farsans hĂ€xbrygd som jag fryst och sedan tinat jĂ€vligt fort. Efter det silade jag genom en skogaholmslimpa sĂ„ den Ă€r ren.

Koordinationen har alltid varit ett problem. Numera löser jag det genom att sÀtta mobilkameran pÄ kulsprutelÀge och veva med den framför skrevet. En av 487 bilder blir skarp. Nemas problemas.

Ölen Ă€r ok. Det Ă€r farsans hĂ€xbrygd som jag fryst och sedan tinat jĂ€vligt fort. Efter det silade jag genom en skogaholmslimpa sĂ„ den Ă€r ren.

Koordinationen har alltid varit ett problem. Numera löser jag det genom att sÀtta mobilkameran pÄ kulsprutelÀge och veva med den framför skrevet. En av 487 bilder blir skarp. Nemas problemas.

En helkvÀll mao.
//

Lite stor för min smak men snygg som satan och quartz sĂ„ lĂ€r nog ta en. Är sjukt nöjd med förra GS köpet men kĂ€nner att den behöver lite sĂ€llskap. Grunnar ocksĂ„ precis som sĂ„ mĂ„nga andra pĂ„ en MM300.

---------------------------
"Man I hate waking up with a dead hooker" –Dan Henderson

:seiko::gs::zenith:

VÀntan har börjat:

Detta i mailen tidigare idag:

//Thank you very much on your order of this Grand Seiko watch. My name is Mina and I am your customer service.
Your payment is now confirmed and we will have your watch ship out within 2 business days. Then it will take another ~7 days to your address in Sweden via express EMS Japan Post. Shipping insurance will be covered and we will get in touch to you again for tracking information.
Once again, thank you very much and wish you having a wonderful day!//

"Min" första nya GS frÄn Japan pÄ gÄng, nu Àr det inte riktigt "min", den Àr till min fru som fyller Är och jag tycker hon ocksÄ behöver en GS, sÄ fÄr vi se vad hon tyckar.

//Bosse

JÀdrans va fin GS'n var! VÀldigt stil ren o simpel, Exakt det som gör den sÄ elegant! Bara liten frÄn. Vad gör 90 grads visaren? :) (Ny med klockor sÄ lÀr mig snÀlla :) )

JÀdrans va fin GS'n var! VÀldigt stil ren o simpel, Exakt det som gör den sÄ elegant! Bara liten frÄn. Vad gör 90 grads visaren? :) (Ny med klockor sÄ lÀr mig snÀlla :) )

PR (power reserve) visare, stÄr den lodrÀtt sÄ Àr klockan "död" och Àr den lite förbi vÄgrÀtt (som pÄ bilden) sÄ Àr dÀr minst 72 timers gÄngreserv.

//Bosse

Det finns onekligen mÄnga granna Seikos pÄ forumet, dock tyckte jag att det var lite dÄligt med Àldre godbitar. HÀr Àr en av mina mÄnga Seikos. En KS 45-7000 frÄn november 1972:
Cquir7q.jpg
Mycket fin klocka, trevligt att du delar med dig!

Roligt med en KS pÄ KS förresten, perfekta forumsklockan :)

En GS vintage till:

2gx2u3G.jpg

RÀtt datum, men bilden Àr inte frÄn idag, min urmakare har precis ringt och talat om att regulator armen har knÀckt i 2 delar :(
Vi fÄr se hur detta gÄr.

//Bosse

LĂ€gger upp min "dagens Seiko".
Nu har jag haft mitt monster i ca 2 veckor och den vÀxer hela tiden. Tidigare hade jag en Omega PO som jag ogillage pga vikten och höjden, den var inte bekvÀm helt enkelt.
Monstret Àr vÀl jÀmförbar i storlek och vikt men med denna Àlskar jag kÀnslan av en klump pÄ armen. Vet inte vad det beror pÄ men den kÀnns bara tung och skön pÄ nÄt sÀtt.

image.jpg

Tillbaka
Topp